Kadonnut 3-vuotias löytyi kuolleena

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="vieras";23611688]Ihan hirveetä!!! :( Täällä Lahdessakin 2v poika hukkui sadevesikaivoon. Mua alkaa aina ahdistamaan kun pienille jotain saattuu, kun itselläkin pieniä lapsia :´([/QUOTE]
Ihanko totta? Tuota uutista en ole kuullutkaan!
 
"asd"
Ihan kauheaa..
Paljon voimia perheelle ja suuret osanotot!
Elämä on jokaisella täydellinen, vaikka se olisi kestänyt vain 3 vuotta. Pieni poika on toivottavasti saanut elää ihanaa elämää ja vanhemmille jää paljon rakkaita muistoja.
Muistetaan nauttia rakkaista lapsistamme nyt, kun he ovat meidän vierellämme.
 
se on hankalaa
[QUOTE="vieras";23611836]Usein sitä unelmoi järven/meren/lammen/joenrannalla asumisesta, mutta näitä uutisia lukiessa toteaa oman kerroastaloista koostuvan nukkumalähiönkin tuovan oman turvansa..[/QUOTE]

Pienten lasten kanssa tuollainen paikka on kamala. Koko ajan saa stressata. Sisällä ollessa, että joku isommista lapsista aukaisee oven ja lapset pääsevät ulos ja hukkuvat. Pihalla ollessa, että huomiokyky herpaantuu ja lapsi on jo sulalla tai järvessä. Me muutettiin pois järven rannalta tuon takia. En tajua miten kukaan jaksaa elää sen stressin keskellä tai ehkä jotkut suhtautuvat tuollaisiin asioihin eri tavalla.
 
Pienten lasten kanssa tuollainen paikka on kamala. Koko ajan saa stressata. Sisällä ollessa, että joku isommista lapsista aukaisee oven ja lapset pääsevät ulos ja hukkuvat. Pihalla ollessa, että huomiokyky herpaantuu ja lapsi on jo sulalla tai järvessä. Me muutettiin pois järven rannalta tuon takia. En tajua miten kukaan jaksaa elää sen stressin keskellä tai ehkä jotkut suhtautuvat tuollaisiin asioihin eri tavalla.
me on asuttu kahden järven ranalla. toisen rantaan on noin 50 metriä ja toisen rantaan noin sata metriä kuuden pienen lapsen kanssa. ja yhtään vaaratilannetta ei ole syntynyt. ja siihen on päästy ennakoimalla asiat. eli lapsille sellainen aitaus ympärille, että siitä ei pääse yli, ei ali eikä läpi.
 
Viimeksi muokattu:
pian neljän äiti
VOIMIA perheelle!!!

lapsen voi menettää niiiiiiiiin monin tavoin... :(( On olemassa liikenne ja hukkua voi vaikka pihaojaan tai vesisaaviin pesuhuoneessa.... :(( Nauttikaamme lapsistamme. Niin mekin teemme täällä veden äärellä. Joka päivä tietoisina siitä, että lapsen voi menettää... Ovet ovat lukossa jne. mutta emme todellakaan ajattele, että ei voisi tapahtua meille... Silti EN ikinä vaihtaisi tätä kerrostalolähiöön. Maalla ja järven äärellä on ihanaa. Huonoa tuuria voi olla monessa tilanteessa... Muistelee vaan sitäkin vaunuturmaa parisen viikkoa sitten... Sekin oli kamala vahinko. :(
 
se on hankalaa
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23611987:
me on asuttu kahden järven ranalla. toisen rantaan on noin 50 metriä ja toisen rantaan noin sata metriä kuuden pienen lapsen kanssa. ja yhtään vaaratilannetta ei ole syntynyt. ja siihen on päästy ennakoimalla asiat. eli lapsille sellainen aitaus ympärille, että siitä ei pääse yli, ei ali eikä läpi.
Melkoinen aita saa ollakin ja sitten pitäisi olla portti, että pääsee pihalta jonnekin ulos ja vielä kaikkien aina muistaa sulkea portti. Oikeasti minä en vain pystyisi enää asumaan järven rannalla lasten kanssa. Oli meilläkin aita, mutta silti pelko oli aina persuussa. Kun on eri ikäisiä lapsia niin tuo ei vain toimi. Isompia ei voi teljetä sisälle eikä lapset aina muista sulkea portteja jne. Meillä ainakaan, jopa aikuiset saattoivat unohtaa sulkea portin vaikka siinä luki isolla, että sulje portti.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23611985]Miten te jaksatte tarinoida näin, kun ette tiedä tapauksesta mitään? Mitä saat tästä?[/QUOTE]

"Iltalehden saamien tietojen mukaan pikkupoika olisi ollut liikkeellä sukulaismiehensä kanssa ja kadonnut miehen mentyä lämmittämään saunaa."
Uutisointi antaa sellaisen kuvan, että lapsi on yksinään sillä välin, kun aikuiset puuhaa muuta.. Juu, en saa yhtään mitään, mutta laittaahan se vähän ärsyttämään (jos on totta, että oli ilman valvolntaa), että huolimattomuuden vuoksi pieni lapsi kuoli.
 
Melkoinen aita saa ollakin ja sitten pitäisi olla portti, että pääsee pihalta jonnekin ulos ja vielä kaikkien aina muistaa sulkea portti. Oikeasti minä en vain pystyisi enää asumaan järven rannalla lasten kanssa. Oli meilläkin aita, mutta silti pelko oli aina persuussa. Kun on eri ikäisiä lapsia niin tuo ei vain toimi. Isompia ei voi teljetä sisälle eikä lapset aina muista sulkea portteja jne. Meillä ainakaan, jopa aikuiset saattoivat unohtaa sulkea portin vaikka siinä luki isolla, että sulje portti.
meidän aitauksessa ei ollut mitään porttia, vaan kulku oli suoraan sisälle ja sisältä ulos. joten kukaan ei voinut jättää porttia auki. tämä ei tetystikään kaikissa asunnoissa onnistu. mutta meillä onnistui. ja aitaus oli sitä luokkaa, että sieltä ei olis aikuinen mieskään päässyt karkaamaan. ja jos pihasta porukalla poistuttiin. niin lapset oli valjaissa niin kauan, että päästiin järvistä kauemmaksi. esim ei koskaan niin, että lapset olis pyörällä ajanut edellä kun itse tulin pienempien kanssa rattailla jäljessä. liikenteen puolesta kun tässä olis kyllä voinut niin tehdä. ja osa naapureista näkyi niin tekevänkin
 
"Vieras"
Nopeita ovat. Mulla just yks päivä pääs oma 3v karkuun, kun hän halusi ulos lähtiessä mennä portaita ja itse tulin rattaiden kanssa hissillä perässä. Jätkä ei jäänytkään alhaalla hissin eteen odottamaan vaan meni suoraan pihalle. Ei onneksi pitkälle ehtinyt.
 
-
[QUOTE="voi";23612076]Eijjeijei..tuntuu todella raskaalta tällaista lukea..voi pientä raasua.

Tämä on näitä hetkiä kun ei jaksa enää uskoa mihinkään.[/QUOTE]

Peesi ja osaanottoni lapsen perheelle.
 
Nämä on niin käsittämättömän surullisia asioita :( Mutta itse asuin virtaavan joen varrella 17-vuotta ja meitä lapsia perheessä 5 eikä koskaan (ihme kyllä) mitään sattunut. Luojaa saa kiittää ettei meille tosiaan sattunut mitään. Mutta ehkä se on niin että se vesi ei houkuta niin paljon lapsia jotka asuvat esim.joen rannalla. Kyllä meitäkin varoiteltiin kokoajan että rantaan ei oo sitten mitään asiaa yksin.
Toivon sydämestäni voimia tälle perheelle joka menetti lapsensa kauheimmalla tavalla mitä voi kuvitella :(
 
Mä oon aika hysteerinen veden äärellä. Seisova matala vesi vielä menee, mut mihinkään joen rantaan en lapsia kyllä varmasti päästä ellen vahdi haukkana vieressä! Kamala tapaus, meilläkin 3vuotias...

Myöskin sadevesitynnyreihin on joku lapsi keikahtanut kun on ruvennut kurkottelemaan; eihän sieltä pieni jaksa itseään vääntää pois. Muistakaa suojata vaikka verkolla nuo isommat astiat!!
 
pelkään jo
[QUOTE="vieras";23611804]Pihapiirissä virtaava vesi johon lapsi voi joutua...[/QUOTE]

Pahoin pelkään, että kesän edetessä, kuulemme vielä monesta hukkuneesta pikkulapsesta. En ole pessimisti. Olen realisti, kokemusta viiden pikkumuksun vahtimisesta. Silmä harjaantuu, kun on hoitajana vastuu ja häkki heilahtaa heti, jos laiminlyö tehtävänsä. Oman lapsen kohdalla kaikki onkin sitten "vain" onnettomuutta ja hetkeksi herpaantumista.


Otan osaa tämän pikkupojan todella surulliseen leikinloppuun. Omani on 4v. Voin hyvin kuvitella virtaavan joen kutsun.... leikkiihän Nalle Puhkin Puh-kepakkoa joen varrella.
 
Se on semmoinen juttu, että nykyaikana ei VALVOTA lapsia, ei pieniä eikä isoja.
Niin, eihän sitä nykyaikana: vanhoina hyvinä aikoina kun oli silmät selässä kun äiti paistoi pullaa ja kutoi aikansa kuluksi vähän sukkaa kymmenpäisen lapsilauman istuessa siivosti keittiön lattialla käpylehmiä vääntämässä ja isä huikkasi navettaan, että odottakaas niin tulen sitten lypsämään kun olen pitänyt isäkuukauden :stick:

Kamala juttu tosiaan, eihän tähän muuta osaa sanoa :(
 

Yhteistyössä