Nyt sen olen sitten tunnustanut ääneenkin - mä haluan kolmannen lapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunflower20
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sunflower20

Aktiivinen jäsen
16.01.2010
2 483
1
36
Jep. Näin mä olen nyt pähkäillyt tän asian. Eikä tässä asiassa olis mitään ihmeellistä, jos kyse olis "normaalista" perheestä.

Meillä vaan tilanne on aika ikävä. Parisuhteemme on koko ajan veitsen terällä, ollaanko koko elämä yhdessä vai mennäänkö eri teitä. Molemmat kärsii tästä suhteesta, mutta miehen mielestä lasten takia tarttee yhdessä olla ja yrittää olla ihmisiksi. Välillä toimii mutta suurimmaksi osaksi tää on ihan kurjaa elämää.

Kaksi valloittavaa lasta ollaan yhdessä tehty, vanhempi nyt 3,5 vuotta ja nuorempi 2 vuotta. Joskus puhuttiin, että ehkä kaksi riittää, itsekin mietin silloin kun tää kuopus syntyi, etten enää jaksais kolmannen kanssa sitä alkurumbaa. Mutta niin se vaan on, silloin oli aika tiukkaa kun oli kaksi pienen pientä lasta. Nythän nää on jo isoja, omatoimisia ja järkeä käyttäviä ihmisiä.

Ja kolmatta tekee mieli. Mutta ei tähän tilanteeseen. Miehen kanssa asiasta ei voi edes keskustella, se on sille ihan mahdoton ajatus että kolmas lapsi tehtäis. Ja isompi ongelma on, että mä en tiedä haluanko mä tämän miehen kanssa tehdäkään lapsia. Mutta se vauvakuume on päällä. Ei siis vauvakuume vauvan takia, sillä inhoan sitä 3-4 ensimmäisen kuukauden jaksoa, n 6kk iässä alkaa mun paras osa äitiyttä. Mutta mä haluaisin kolmannen lapsen, kolme on hyvä.

oon jo miettinyt sitäkin, että eroan, niin ei tarttis pähkäillä turhaan sitä lasta. Kun olis yksin, niin olis yksin ja lasta ei tarttis tehdä. Jos löytäis jonkun uuden rinnalle niin sitten ehkä. Mutta kun tässä tulee myös ikä vastaan. Ei ole aikaa enää viivytellä päätöksen kanssa. Nyt on mittarissa 34 vuotta.

Oon sitäkin miettinyt, että nautin näistä kahdesta ja elän heille, mutta takaraivossa on kuitenkin että entäs se kolmas? Pääseekö siitä irti jos oikein yrittäis.

minäkin tahdon kolmannen lapsen, meidän perhe ei tunnu vielä kokonaiselta. mutta on niin paljon muttia olemassa liittyen meidän parisuhteeseen ja kaikkeen. esim minä olen edelleenkin työtön ja opiskelut ei ota sujuakseen. Parisuhteenkin asiat pitäis saada kuntoon mutta kun meillä kaikki ongelmat vaan lakaistaan maton alle ja annetaan olla ja ollaan kun ei mikään olis vialla vaikka molemmat tietää että monet asiat vaivaa mieltä. Kumpikaan ei osaa ottaa puheeksi. Molemmat pelkää että se johtaa riitaan. Kumpikin pelkää sanovansa jotain niin pahasti että toinen ottaa ja lähtee....

Kyllä se kolmas lapsi kolkuttaa takaraivossa täälläkin... Miulla kahdella aikasemmalla eri isät ja kolmannelle tulis myös tietty eri isä...
Miulla vauvakuume ollu siitä lähtien kun pienin oli pikkasen vajaa vuoden... Ja hää täyttää kuukauden päästä 5v... Tosin kun olin tuossa kolme vuotta sinkkuna se kuume jäi vähän taka-alalle ja siellä se on edelleen, vaikkakin seurustelen nykyään... On vaan niin tuore suhde ettei puhettakaan mistään vakavasta :) Viime syyskuussa otin kapselin ja se pysyy sen neljä vuotta (5 jos saan laihdutettua)... Sitten jos vielä olen saman miehen kanssa asiaa voi alkaa harkita, mut se on sitten miulla se viimenen mahollisuus, ikää siinä vaiheessa 33v. Ja jos olen sinkkuna sillon niin sit taidan haudata vauvahaaveeni...

Niin, toi on ikävä tilanne, että ongelmat on olemassa mutta ei ole olemassa jos niistä ei puhuta.
Meilläkin on vähän noin. Perusarki menee ok, mutta vain jos kumpikaan ei puhu muuta kuin lasten asioista. Omien asioiden puhumisesta koituu riita joka menee sitten henkilökohtaisuuksiin ja riita saa väärät mittasuhteet.
Me ollaan tässä yritetty ja yritetty, mutta yhteistä säveltä ei tunnu löytyvän. Ei kait kummallakaan sitten ole sellaista palavaa tahtoa saadakaan parisuhdetta toimimaan. Odottaa ihmettä tai että toiselle tulisi mitta täyteen ja lähtis.
Mulla se on ollutkin jo täynnä ja oltiinkin hetki asumuserossa, mutta taas yhdessä eikä meno yhtään hyvää.
Tämä meno vaan vahingoittaa lapsia ja varmaan häiriökäyttäymiset on hetken päästä meillä arkea. Ikävä tilanne, kun tiedostaa mutta sittenkään ei rohkeus riitä tekemään sitä mikä olis lapselle parasta.
Ja tähän hullunmyllyyn mä nyt sitten olisin jotain kolmatta lasta haluamassa, täytyy olla hullu.

Kyllä se kolmas lapsi kolkuttaa takaraivossa täälläkin... Miulla kahdella aikasemmalla eri isät ja kolmannelle tulis myös tietty eri isä...
Miulla vauvakuume ollu siitä lähtien kun pienin oli pikkasen vajaa vuoden... Ja hää täyttää kuukauden päästä 5v... Tosin kun olin tuossa kolme vuotta sinkkuna se kuume jäi vähän taka-alalle ja siellä se on edelleen, vaikkakin seurustelen nykyään... On vaan niin tuore suhde ettei puhettakaan mistään vakavasta :) Viime syyskuussa otin kapselin ja se pysyy sen neljä vuotta (5 jos saan laihdutettua)... Sitten jos vielä olen saman miehen kanssa asiaa voi alkaa harkita, mut se on sitten miulla se viimenen mahollisuus, ikää siinä vaiheessa 33v. Ja jos olen sinkkuna sillon niin sit taidan haudata vauvahaaveeni...

Mutta sä olet vielä noin nuori!! Sulla on aikaa katsoa tän uuden seurustelukumppanin kanssa rauhassa elämää, miettiä tulevaisuutta.
Mä toivon onnea ja menestystä sulle että uusi kumppani on nyt se, joka on sun rinnalla lopun elämää ja saatte nauttia yhteisistä lapsista.

Vauvakuume on kova juu mutta mihin hintaan? Oletko valmis hajottamaan perheen tuon tuskan takia?Jospa ensin päättäisit haluatko olla yhdessä sen ukkos kanssa vai et? Kuulostaa älyttömältä koko homma;( Ensin suhde kuntoon tai ero ja sitten vasta lapsia.. Itsekin olen aikoinaan joutunut odottamaan 6v toisen lämpeämistä vauva-asialle mutta se kannatti, saatiin 2 pirpanaa lisää:) Tosin meillä ei ole koskaan ollut ongelmia yhdessäolon kanssa. Katsoisit nyt ensin sen parisuhdeasian kuntoon.

Mutta sä olet vielä noin nuori!! Sulla on aikaa katsoa tän uuden seurustelukumppanin kanssa rauhassa elämää, miettiä tulevaisuutta.
Mä toivon onnea ja menestystä sulle että uusi kumppani on nyt se, joka on sun rinnalla lopun elämää ja saatte nauttia yhteisistä lapsista.

Nuori ja nuori :) 30 vuotta tulee tosiaan mittariin syksyllä. Aikasemmin halusin et 3kymppisenä miun lapset on tehty, mutta olosuhteiden pakosta sitä ikää oli pakko siirtää :) Nyt se on 35v. Eli jos mie tän nykyisen miekkosen kanssa seurustelen loppuelämäni sit se yksi lapsi on vielä mahdollinen, mutta tosiaan vasta sitten kun kapseli on ollu sen 4v... On tässä aikaa vielä katsella ja suunnitella. Vielä ei tosiaan olla asiasta puhuttukaan, seurustelua takana vasta vajaa 2kk :)

Yhteistyössä