Miten sanoa todella ylipainoiselle, laihduttavalle kaverille että ei voi käyttää meidän trampoliinia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Koska siinä on 100 kg painorajoitus. Ja tämä ei ole sitten provo, vaikka ehkä siltä voisi vaikuttaakin.
Kaveri sanoi, että kiva kun teillä on tramppa niin hänkin voi sitten kuntoilla siinä, mutta en kehtaa kysyä hänen painoaan suoraan. Ihan taatusti on yli sata kg.
Hän ei ole ikinä kertonut painoaan suoraan minulle, eikä varmaan tiedä trampoliinien painorajoituksistakaan. Enkä haluaisi loukata häntä vihjaamalla, että näyttää niin lihavalta kuin on. Miten ton asian sitten esittäisin?

pistä siihen monta muksua ja kailotat niille että "hei, älkää menkö siihen kaikki yhtä aikaa kun siinä on painoraja 100 kg!!"

juu ja siis kaverin kuullen tietty :D

Sanot suoraan, mutta kohteliaasti. Kyllä minäkin sanon suoraan miehelle, että satakiloisille on pääsy kielletty meidän leikkitorniin :)

Jos on pakko valehdella, niin sitten sanot, että se on tarkoitettu vain lapsille tai esim alle 60kiloisille.

just tänään katsoin jyskin mainosta ja huomasin ,että painorajoitus 100kg. Alkoi vähän naurattamaan kun meillä on kolmekin aikuista hyppinyt samaan aikaan, painoa siis yhteensä jotain220kg. Hyvin se kesti ja on kestänyt jo monet kerrat. Ihan on toimiva ja hyvä kuntoinen. Ollut meillä jo useamman vuoden. Se on sellainen iso ( vähän isompi kuin se jyskin mainoksen), niitä ensimmäisiä joita alkoi silloin tulemaan. No ei varmaan enään viitsi mennä hulluttelemaan.

No sanoisin varmaan jotenkin varovasti, että siinä on painoraja ja olettekin ajatelleet, että lähinnä lapset siinä tästä syystä hyppisivät. Ei sitä sataa kiloa tarvitse välttämättä mainita.

Kiitos teille! Ehkä mä sanon sitten suoraan, että siinä on sadan kilon painorajoitus, jos on sen alle niin voi hyppiä. Järkevästi ajatellen, niin kai se itsekin ymmärtää että ulkopuolisetkin näkisivät hänestä ettei ole kovin kevyt, vaikka ei ole kertonutkaan painoaan.

Mä varmaan sanoisin, että se on tarkoitettu vain lapsille, kun eihän nuo vehkeet edes aikuisen painoa kunnolla kestä ;) Toisaalta sen painoisen ihmisen pitäisi se kyllä itekin tajuta... mullakin on painoa yli sata eikä tulisi mieleenkään mennä trampoliinille. Ainakaan kenenkään toisen.

Onko kaverillasi lapsia? Ja jos on niin montako?

Vihjaile, että trampoliinilla hyppiminen ei ehkä ole parhain mahdollinen harrastus synnyttäneelle naiselle. :D Mulla ei asiasta ole kokemusta koska en ole vuosiin hyppinyt trampoliinilla, mutta eräs kolmen lapsen äiti sanoi, että ei aivan viisain ajatus hyppiä sellaasella. :D

Mä varmaan sanoisin, että se on tarkoitettu vain lapsille, kun eihän nuo vehkeet edes aikuisen painoa kunnolla kestä ;) Toisaalta sen painoisen ihmisen pitäisi se kyllä itekin tajuta... mullakin on painoa yli sata eikä tulisi mieleenkään mennä trampoliinille. Ainakaan kenenkään toisen.

Ei toi kaverikaan ole aikaisemmin osoittanut mitään kiinnostusta meidän trampoliiniin, mutta nyt kun se laihduttaa, käy joka päivä lenkilläkin, niin ajatteli kai että tuo olisi myös hyvää kuntoilua.

Vihjaile, että trampoliinilla hyppiminen ei ehkä ole parhain mahdollinen harrastus synnyttäneelle naiselle. :D Mulla ei asiasta ole kokemusta koska en ole vuosiin hyppinyt trampoliinilla, mutta eräs kolmen lapsen äiti sanoi, että ei aivan viisain ajatus hyppiä sellaasella. :D

:D Aika hauska mut ei toimi sellaisella joka pitää huolta lantionpohjan lihaksistaan. Mulla kolme ipanaa ja ei mulla tuu pissa housuun vaikka trampalla ipanoiden kanssa hypinkin..

On, kolme lasta. Noin voisi kyllä varmaan estää tramppahyppelyt, hän kärsii jo nyt virtsankarkailusta. Kiitos hyvästä ideasta!

En kyllä lähtisi kovin helposti ylittämään trampoliinin painorajaa, varsinkaan jos sitten on tarkoitus antaa omien lastenkin sitä käyttää.

Entä onko teillä turvaverkko? Trampoliinionnettomuuksia sattuu kesällä siihen malliin, että ortopedit olivat valmiita kieltämään moiset vekottimet kokonaan.

Siksi olisi ihan hyvä kertoa niistä säännöistä myös lapsille ja muutenkin muistuttaa turvallisuudesta.

Kun en kaveriasi tunne, niin on aika vaikea neuvoa miten asian voisit hänelle ilmaista. Hän on kuitenkin aikuinen ja itse painostaan vastuussa, joten periaatteessa hänen ei pitäisi suuttua, jos asiallisesti ja hienovaraisesti hänelle kerrot trampoliinin painorajasta. Jos kuitenkin pelkäät suuttumista, niin sano sitten että se on vain lapsille.

P.S. Vihjailujen kanssakin on vähän niin ja näin. Mitä jos kaverisi sanoo, ettei virtsankarkailun pelko häntä haittaa, että haluaa kuitenkin kokeilla. Sanotko sitten, että eikun ei siinä voi aikuiset hyppiäkään. Kaverisi suuttunee tuosta paljon pahemmin kuin suoraan kerrotusta painorajoituksesta.

Turvallisuusseikoistakin kannataa mainita. Ei kai kaverisi halua halvaantuakaan? Rikkimenevällä trampoliinilla semmoinen mahdollisuus on lähempänä kuin moni arvaakaan.

No niin, tässähän tuli tosi hyviä neuvoja! Eli sanon, että meillä ei aikuiset hypi siinä koska siinä on painorajoitus. Sekä että, suosittelen että hän ei kuntoilisi noin, virtsankarkailuongelmansakin takia. Tästä hän on mulle kertonut ihan avoimesti.

Meillä on turvaverkko ja lasten trampoliinin käyttöä valvomme. Vain yksi kerrallaan saa hyppiä trampalla, siitä ollaan todella tarkkoja.

:D Aika hauska mut ei toimi sellaisella joka pitää huolta lantionpohjan lihaksistaan. Mulla kolme ipanaa ja ei mulla tuu pissa housuun vaikka trampalla ipanoiden kanssa hypinkin..

Totta tämä.

Mä itte en ole synnytyksen jälkeen hyppiny trampoliinilla (enkä kyllä pahemmin ennen sitä ) joten paha sanoa mitään. Lähinnä omalla kohdalla mietin lonkan tekoniveltä.

Yhteistyössä