Opiskelua rahoitetaan seksillä yllättävän paljon

• Viestiketjun aloittaja "Sandra"
  • Ensimmäinen viesti
"Sandra"
Heippa! Kaipa tämä aihe kuuluu tuonne seksin alle ennemmin kuin tänne "Mitäs nyt?" kategoriaan, mutta en ole rekisteröitynyt, joten raapustan asiani tänne.

Itse humanistisen alan opiskelijana olen yllättänyt siitä, kuinka paljon pääkaupunkiseudulla ja Turussa opiskelijatoverini tarjoavat seksiä maksusta. Olen sahannut Helsingin ja Turun väliä ja olin toki kuullut "maaseudulle" asti, että tälläistä tapahtuu. Mutta asian laajuus yllätti kyllä täysin.

Omasta opiskelijoiden ystäväpiiristäni (vajaa 100 henkeä) jo ainakin 15 naista on tunnustanut hankkivansa seksillä lisätuloja itselleen. He eivät koe asiaa mitenkään ongelmallisena, eikä moraalittomana. Päinvastoin. Heidän juttujaan kuunnellessani olen saanut sen käsityksen, että varsinkin pääkaupunkiseudulla ja Turussa tosi moni opiskelija toimii näin. Kaikki eivät tietenkään asiaa uskalla tunnustaa. Helppo raha ja mukava elintaso kai sitten ajaa näitä opiskelijoita tuohon touhuun.

Enpä sitten tiedä, olenko itse tiukkapipo, koska en voisi kuvitellakaan hankkivani rahaa niin. Mielummin elän köyhäillen kuin myyn itseäni. Säilyypähän itsekunnioitukseni.

Näiltä opiskelijakavereiltani olen kuullut varsin yksityiskohtaisesti, kuinka he ottavat "asiakkaikseen" vain suomalaisia, mieluiten perheellisiä miehiä. He ovat kuulemma parhaita asiakkaita, jotka käyttäytyvät aina hyvin ja saavat näiltä tytöiltä spesiaalipalveluksia (en edes halua tietää mitä ne ovat).

Haluaisinkin tietää arvon keskustelijat, oletteko itse törmäneet vastaavaan asiaan. Tunteeko joku palstalainen piston sydämessään?

Non compos mentis
Mä en ole vielä tuohon törmännyt IRL, vaikka siitä paljon olen lukenut. Mun opiskelijatutut ovat enempi niitä dyykkaajia kuin korkeakoulutettuja kurtisaaneja.

niin..
Kyllä itsekin voisin avittaa suojaikärajan ylittäneitä neitejä opiskelussa 100-200 eken edestä per 1/2-1 h, mutta mistä niitä nättejä apua tarvitsevia neitosia löytyy esim. Varsinais-Suomesta? Olen itsekin hyvin käyttäytyvä siisti mies.

"Halikatti"
Hyii, en todellakaan tunne. Köyhiä ihmisiä. Saa nähdä, millaisia haavoja joutuvat joskus sitten parantelemaan terapiassa. Ei ole kaikki alkuaankaan kunnossa jos pystyy moiseen. Sääliähän heitä pitäis. Itse en olisi koskaan voinut kuvitellakaan, että vajoaisin noin alas, vaikken ole aina minäkään itsestäni kybällä välittänyt.

Määki
Kyllä itsekin voisin avittaa suojaikärajan ylittäneitä neitejä opiskelussa 100-200 eken edestä per 1/2-1 h, mutta mistä niitä nättejä apua tarvitsevia neitosia löytyy esim. Varsinais-Suomesta? Olen itsekin hyvin käyttäytyvä siisti mies.
Joo kysyntä ja tarjonta ei vaan kohtaa. Turuilla ja toreilla on varmaan iso määrä 16-vuotta täyttäneitä neitokaisia, jotka kohtalaista lahjojen antamista vastaan (seksistä maksaminenhan on kiellettyä alle 18-vuotiaalle, mutta kahisevakin voi olla lahja) tekisivät hieman vanhemman nuorta haluavan miehen ikionnelliseksi.

satunnainen opiskelija
Onhan se tavallaan siisti tapa hankkia lyhyessä ajassa mukavasti lisätuloja, joten ymmärrän hyvin miksi moni opiskelija siihen päätyy. Opinnot ovat jo itsessään (varsinkin aikaa) vaativia ja muissa sivutöiksi sopivissa hommissa saa viettää kaikki illat ja viikonloput, jos aikoo rahoittaa asumisensa ja elämisensä Turussa tai Helsingissä ottamatta opintolainaa.

En tunne pistoa sydämessäni, koska en ole moista koskaan kokeillut. Jos olisin kuitenkin hankalassa taloudellisessa tilanteessa ja minulle tarjoutuisi tilaisuus, ainakin harkitsisin seksin myymistä vakavasti.

En ota mitään kantaa siihen, miten tuo asia mahdollisesti vaikuttaa esimerkiksi itsetuntoon. Luulen kuitenkin että suurimman kolhun psyykeen aiheuttanee lähinnä yhteisön suhtautuminen asiaan, ja siksi moni ei varmaankaan asiasta kerro.

Olisi aika mielenkiintoista kuulla, miten laajamittaista tuollainen toiminta oikeasti on ja onko se erityisen yleistä esimerkiksi jonkin tietyn alan opiskelijoiden keskuudessa.

pexxo
[QUOTE="Halikatti";23574712]Hyii, en todellakaan tunne. Köyhiä ihmisiä. Saa nähdä, millaisia haavoja joutuvat joskus sitten parantelemaan terapiassa. Ei ole kaikki alkuaankaan kunnossa jos pystyy moiseen. Sääliähän heitä pitäis. Itse en olisi koskaan voinut kuvitellakaan, että vajoaisin noin alas, vaikken ole aina minäkään itsestäni kybällä välittänyt.[/QUOTE]
Ja ravintoloissa yhden illan juttuja hakevat neidit sitten ovat jotenkin parempia? Ei se pieni maksun ottaminen tee asiasta yhtään sen perverssimpää, seksiä se vaan on. Usein ne maksavat miehet ovat vielä ihan saman kaliiberin kuin ravintoloista iskettävätkin. Kyllä nuorilla 16-25 vuotiailla naisilla on yleensä ollut useitakin 35-60 v ravintola ym. pokia.

en
En tunne yhtäkään, joka olisi myynyt itseään, vaikka aika paljon opiskelijoita tiedän. Enhän tietenkään kaikista hyvänpäiväntutuista voi takuuseen mennä, mutta ystävistäni yksikään ei moista harrasta. Kyllä minun ystäväpiirissä tehdään ihan normaaleja töitä, mieluiten niitä oman alan, eikä todellakaan prostituoiduiksi heittäydytä. Jotain kunnioitusta sentään itseä kohtaan löytyy.

"Halikatti"
Ja ravintoloissa yhden illan juttuja hakevat neidit sitten ovat jotenkin parempia? Ei se pieni maksun ottaminen tee asiasta yhtään sen perverssimpää, seksiä se vaan on. Usein ne maksavat miehet ovat vielä ihan saman kaliiberin kuin ravintoloista iskettävätkin. Kyllä nuorilla 16-25 vuotiailla naisilla on yleensä ollut useitakin 35-60 v ravintola ym. pokia.
Yhtä rikkinäisiähän hekin varmaan ovat, jotka ei hakeudu oikeaan parisuhteeseen vaan pokaa ravintoloissa.

bfbfg
Onhan se tavallaan siisti tapa hankkia lyhyessä ajassa mukavasti lisätuloja, joten ymmärrän hyvin miksi moni opiskelija siihen päätyy. Opinnot ovat jo itsessään (varsinkin aikaa) vaativia ja muissa sivutöiksi sopivissa hommissa saa viettää kaikki illat ja viikonloput, jos aikoo rahoittaa asumisensa ja elämisensä Turussa tai Helsingissä ottamatta opintolainaa.

En tunne pistoa sydämessäni, koska en ole moista koskaan kokeillut. Jos olisin kuitenkin hankalassa taloudellisessa tilanteessa ja minulle tarjoutuisi tilaisuus, ainakin harkitsisin seksin myymistä vakavasti.

En ota mitään kantaa siihen, miten tuo asia mahdollisesti vaikuttaa esimerkiksi itsetuntoon. Luulen kuitenkin että suurimman kolhun psyykeen aiheuttanee lähinnä yhteisön suhtautuminen asiaan, ja siksi moni ei varmaankaan asiasta kerro.

Olisi aika mielenkiintoista kuulla, miten laajamittaista tuollainen toiminta oikeasti on ja onko se erityisen yleistä esimerkiksi jonkin tietyn alan opiskelijoiden keskuudessa.
Veikkaan että tuo vaikuttaa vain positiivisesti nuoren naisen itsetuntoon, kun vanhempi mies on valmis maksamaan seurasta ja pääsemisestä lähempään tekemiseen. Usein ukot käy vielä todella kuumina nuoren naiskauneuden edessä. 16-25-vuotiaat opiskelijaneidot ovat vielä jumalaisen kauniita ilmestyksiä. Ei se tavara käyttämällä kulu, ei ainakaan sen enempää kuin peristeisessä opiskelijaelämässä ja sen bailuissa.

rtee
Mikäs siinä, jos ihan vapaaehtoisesti hommaa tekee. Itse en ikinä tekis, mutta onhan siinä paljon hyviä puolia. Palkka ja työajat on reilusti paremmat ku muissa opiskelijoiden töissä.

S.Ainio
[QUOTE="Halikatti";23574782]Yhtä rikkinäisiähän hekin varmaan ovat, jotka ei hakeudu oikeaan parisuhteeseen vaan pokaa ravintoloissa.[/QUOTE]
Seksi sinällään on jo suurelle osalle miehistä ja naisista nautinto, jota haluaa harrastaa erilaisten ihmisten kanssa mahdollisimman paljon. Nuorilla se on uutuudenviehätys ja vanhemmilla vakisuhteiden seksinpuute tai kyllästyminen rutiineihin.

kakskytäsenttiä
[QUOTE="vieras";23574806]En minäkään ole koskaan törmännyt huoraamiseen ja valmistuin maisteriksi 08. Taitaa ap lasketella omiaan...[/QUOTE]
Kyllähän esim. Turun yliopistoelämässä tapahtuu;) Ja kauppaopiston naiset on myös kauniita=)

Entinen ilotyttö
Olen sellainen luonne, että ihmiset huomaavat nopeasti että minulle uskaltaa avautua arkaluontoisimmistakin asioista, mutta tiedän vain yhden ihmisen joka on joskus ottanut seksistä maksua, ei siis mitenkään aktiivisesti harrastanut sitä. Itse sen sijaan olen aikoinaan vuosiakin elättänyt itseni myymällä seksiä. Ja traumat ja niistä parantelu, ei ole jäänyt sellaisia. Halpa olo olisi tullut, jos olisin lähtenyt baarista "antamaan" jollekin, mutta kun lompakossa on antamisen jälkeen useampi satanen, ei todellakaan ole ollut morkkiksia.

Nykyään perheellisenä ei tietenkään luonnistuisi, ei olisi mukavaa jos asiakkaita tulisi vastaan lasten vanhempainilloissa..

Yrjö K.
Olisihan se hyvä jos halukkaat voisi jossain nettisivuilla kohdata, sitä saisi äkkiä muutaman tunnin varoitusajalla fantasiat tyydytettyä ja ostovoimaa. Nämä Sihteeriopistot ym. ovat tosiammattilaisille ja niiden tarjonta on sellaista pelottavan rahanhajuista ja tautipelottavaa sarjatyöstämistä johon normimies ei edes uskaltaudu. Totuushan on että suurin osa näistä erotiikan hakijoista on ihan tavallisia miehiä, joilla on satanen-pari viikossa laittaa puolen tunnin-tunnin hupiin.

"Halikatti"
Veikkaan että tuo vaikuttaa vain positiivisesti nuoren naisen itsetuntoon, kun vanhempi mies on valmis maksamaan seurasta ja pääsemisestä lähempään tekemiseen. Usein ukot käy vielä todella kuumina nuoren naiskauneuden edessä. 16-25-vuotiaat opiskelijaneidot ovat vielä jumalaisen kauniita ilmestyksiä. Ei se tavara käyttämällä kulu, ei ainakaan sen enempää kuin peristeisessä opiskelijaelämässä ja sen bailuissa.
Siis millaisen ihmisen itsetuntoon? Sellaisenko, joka ei usko ansaitsevansa parempaa? Mun itsetuntoa ei voisi mitenkään kohentaa tuollainen! Tietysti on vanhoja miehiä, jotka voisivat maksaa minusta, mutta se tieto, tai suostuminen sellaiseen "kauppaan" ei lisäisi itsetuntoani mitenkään!
Tietysti seksiin voi suhtautua niin monella tavalla. Minä vain uskon että siinä myy sellaista osaa itsestään, jonka ei pitäisi olla rahalla ostettavissa.

dele
[QUOTE="Halikatti";23574941]Siis millaisen ihmisen itsetuntoon? Sellaisenko, joka ei usko ansaitsevansa parempaa? Mun itsetuntoa ei voisi mitenkään kohentaa tuollainen! Tietysti on vanhoja miehiä, jotka voisivat maksaa minusta, mutta se tieto, tai suostuminen sellaiseen "kauppaan" ei lisäisi itsetuntoani mitenkään!
Tietysti seksiin voi suhtautua niin monella tavalla. Minä vain uskon että siinä myy sellaista osaa itsestään, jonka ei pitäisi olla rahalla ostettavissa.[/QUOTE]
Mitä tarkoitat vanhoilla miehillä? Onko esim. 35-50 vuotiaat vanhoja? Tuon ikäiset ukot on valmiita eniten maksamaan nuoresta lihasta.

"Niko"
Viitisen vuotta sitten amiksessa ollessa tunsin kaksi alaikäistä tyttöä jotka muutaman kerran kuussa myi itseään. Kerrasta saa helposti 200-300e eikä aikaakaan kulu tuntia enempää (asiakkaina oli ihan normaaleja suomalaisia miehiä, ei känniördääjiä). Moraalisesta hinnasta voi sitten olla montaa mieltä, mutta ihan täyspäisiä tyttöjä olivat ja ei se heille tuntunu sen kummempia juttu olla. Enkä mä siitä heitä lähtisi moralisoimaan tai halveksimaan.

"vieras"
Jaa-a, itseäni lähinnä oksettaa ajatuskin itseni myymisestä vanhoille ukoille. :x

Samoin muitakin opiskelukavereitani.

Yhteistyössä