V
"vieras"
Vieras
Eikö ole vähän typerää tarjota karjalanpaistia, jos et ole tosiaan edes koskaan tehnyt sitä aiemmin. Valitse mieluummin joku varma valinta, missä onnistut.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Jos kokeilen sitä viikonloppuna? :/ Jossei onnistu, niin keksin jotain muuta. Vai meinaatteko, että pitäisi olla "karjalanpaistikokemusta" taustalla?
Ai :/
Pitäydynkö siis jo ehdotetussa uunilenkissä?
Täysin uusi tuttavaperhe miehen työn puolesta on tulossa meille ensiviikolla illalliselle. Toivoisivat että laittaisimme jotain perinteistä suomalaista ruokaa... Ja minä olen ihan urpo keittiössä!!
Mitä ihmettä voisin oikein laittaa? Ei kuitenkaan hernekeittoa tai luusoppaa, mutta silti jotain helppoa. Auttakaa auttakaa, olen lukenut teidän kirjoittavan täällä kaikenlaisista hyvistä keitoksista. Muuten lämmitän niille einespitsan... : /
Ai :/
Pitäydynkö siis jo ehdotetussa uunilenkissä?
Tee kermainen lohikeitto ja kaveriksi ruisleipää, jos saat jostain niin jälkkäriksi jäätelöä (tai leipäjuustoa) ja lakkoja, jos oot kätevä emäntä niin teet uunijuustoa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja minä:Läskisoosi:
400 g kastikelihaa (sian siivuja)
2 sipulia
3-4 rkl vehnäjauhoja
reilusti
kok. maustepippureita
suolaa
vettä
(soijaa)
(voita paistamiseen, jos tarvis)
* leikkaa lihasiivut sopivan kokoisiksi(ei liian pieniksi)paloiksi
* ruskista ne muutamassa erässä pannulla rapsakan ruskeiksi ja nostele ne kasariin
* älä kaada lihoista tullutta rasvaa pois, vaan lisää vehnäjauhot siihen
* kuullota hetki ja lisää pilkottu sipuli
* anna ruskistua (älä polta)
* lisää kiehuvaa vettä ja sekoita hyvin
* kaada lihapalojen päälle, lisää suola ja maustepippurit ja anna porista hiljakseen noin 45-60min, sekoita välillä.
* mitä pitempään hautuu, sen parempi tulee.