Siis hohhoijaa. Mun poika 2v2kk oli 2v neuvolassa 94 cm ja piirun vajaat 16 kg ja on kuulkaa aivan sopusuhtainen. Ei pömppömahaa, ei ole edes pyöreä (vauvaposket on vielä) vaan vankkarakenteinen ja vahva, kuten on ollut koko ikänsä. Syntyessään painoi 3,9 kg ja puolivuotiaana meni jo 10 kg rikki vaikka oli täysimetyksellä. Molempien vanhempien suvut on pitkiä ja hoikkia/normaalipainoisia, joten olisi oikeasti tosi outoa, jos tää poika olisi yhtään pienempi. Ja jos joku kehtaiis tulla mulle päin naamaa sanomaan, että mun poika on ylipainoinen niin nauraisin kyllä makeasti.
Meillä ei syödä välipaloja, ei juoda mehuja muuten kuin erikoisherkkuna, herkkuja saa maistaa jos aikuisillakin on mutta ei muuten (no, appivanhemmat tarjoaa kyllä liikaa keksejä kun siellä ollaan käymässä). Kotiruokaa syödään, hiilareita yritetään pitää kurissa mutta ei mitenkään natsimaisesti rajoiteta. Maito on joskus jopa täysmaitoa (hui, hirttäkää!), koska on vähemmän prosessoitua, muutenkin syödään mahdollisimman paljon luomua ja lisäaineetonta ruokaa. Poika syö kaksi lämmintä ateriaa + aamupalan ja iltapuuron päivän aikana, joskus hedelmän tai maustamatonta jogurttia lämpimien aterioiden välillä, jos väli venyy pitkäksi. Juoksee ja leikkii kuten normaali 2-vuotias, viedään uimaan toisinaan ja ulkoillaan aina kun mahdollista, mutta ei tällä mitään liikuntaharrastuksia ole.
Ap, ehkä tosiaan sitä leivän määrää voisit vähentää, mutta muuten olisin ihan huoletta. Painonnousu on kuitenkin varmaan hidastunut vauva-ajoista? Meidän pojalla tosiaan nousi paino äidinmaidolla ekat 6 kk 1-1,2 kg kuussa, neuvolassa ei ikinä valitettu. Onhan toi 2-vuotiaaksi isokokoinen, luullaan usein vanhemmaksi, mutta mitä sitten? On se kyllä älytöntä, että kaikkien pitäis nykyään mahtua jollekin käyrälle.