Minun vauvani ulkoili viime talvena vaikka pakkasta olisi ollut kuinka paljon vain. Meillä ei ole autoa ja kauppaan on n.2km matkaa. Meillä on myös iso koira joka on pakko ulkoiluttaa ainakin kolmesti päivässä. Vuorasin vauvan lämpimästi välillä kahdenkin makuupussin sisälle ja suojasin vaunut niin, että hengitysilma pysyi lämpimänä harsojen tai pienellä peitolla. Joskus vauva nukkui päikkärit jopa parvekkeella ja herättyään oli lämmin joka puolelta, eikä pientä nuhaa lukuunottamatta ole tullut kipeäksi. Isompia lapsia minulla on kaksi, ovat jo koulussa, mutta eivät tarpeeksi vanhoja, että vauvan olisi voinut jättää heidän vastuulleen.
Asenne kysymys siis täysin. Myös ystäväni on hoitanu kolme lasta 0v-4v käytönnössä yksin miehensä reissutyön takia. Heillä oli myös koira. Kaksostenvaunuissa oli seisomalauta vanhinta lasta varten ja niin sitä pääsi kulkemaan.
Toki sinun jaksaminen on tärkeä juttu, mutta liian isoa ongelmaa ei kannata asiasta tehdä. Moni on ehdottanut, että esikoisenne kävisi vain muutaman pvän vkossa hoidossa ja itse näen sen myös hyvänä ratkaisuna. Jos lasta jonakin päivänä ei huvitakaan mennä tai hän on väsynyt, voi hän jäädä kotiin. En ihan tarkkaan lukenut koko ketjua, mutta sinun kommenttisi luin siis ap. Onko lapsesi todellakin erityislapsi vai onko tuo normaalia mustasukkaisuutta pienemmälle sisarukselle? Meillä ainakin isompi käytti tilaisuutta hyväksi, kun olin kiinni nuoremmassa. Hän ei ole silti erityislapsi.
Voimia tulevaan. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä.