Haamu vai mikä tämä on? Kuva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neitinatu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="liilia";23564311]Kyllä tuo on ihan selvä nega. Ei edes haamujan haamu.
Kyllä se päräyttää aina kunnolla sen näkymään jos raskaana. Siitä noi apteekin testit ovatkin hyviä et niihin ei ole mulla ikinä tullut haamua.Selvästi on näkyny vaikka on ihan pienillä viikoilla testannu.Viimeksikin testasin rv 2-3paikkeilla ja punaseksi meni.[/QUOTE]

niin, munki mielestä nega. mutta joku tuola vaan sanoi että ittellä kaikki 3 raskautta ollu noin haalee.

[QUOTE="liilia";23564311]Kyllä tuo on ihan selvä nega. Ei edes haamujan haamu.
Kyllä se päräyttää aina kunnolla sen näkymään jos raskaana. Siitä noi apteekin testit ovatkin hyviä et niihin ei ole mulla ikinä tullut haamua.Selvästi on näkyny vaikka on ihan pienillä viikoilla testannu.Viimeksikin testasin rv 2-3paikkeilla ja punaseksi meni.[/QUOTE]

Riippuu HCG- hormonin määrästä kehossa. Itse olen saanut tuollaisia haamuja ja kaikki on ollut positiivisia :)

En minäkään käy ketään haukkumaan. Eipä luulisi olevan kenenkään meidän ongelma onko plussa vai ei...

Itse olen asiantuntijoilta varmistanut asian ja luotan heihin ehkä hiukan enemmän kuin tällä palstalla "totuuksia" kirjoitteleviin :)

Meinaat siis, että mä olen vuodesta toiseen alituiseen raskaana? Jos viivanpaikkaa ei näy ilman hcg-hormonia elimistössä, niin olen nämä kaikki sadat liuska-, puikko- ja kasettimallisiin raskaustesteihin saamani viivanpaikat virheellisesti tulkinnut negoiksi ja olenkin ollut raskaana tietämättäni tämän koko ajan.

Testejä olen kuitenkin tehnyt kutakuinkin kaikissa kierron vaiheissa pcos:n takia - koskaan ei voi tietää missä mennään. Lähes kaikissa testeissä näkyviin tulee kastuessaan se kohta, johon testiviiva muodostuisi.

Joissain testeissä on mahdollisuus saada aidosti vääriä positiivisia tuloksia, mutta kutakuinkin kaikissa testeissä on mahdollista tiiraamalla nähdä testiviivalle testiin painettu/vedetty/suihkutettu (en tiedä miten ne testit valmistetaan) paikka. Siinä viivanpaikassa on se aine, joka reagoi hormoniin vaihtamalla väriä. Jos viivaan ilmestyy yhtään punertavaa väriä, niin silloin testitulos on positiivinen.

En minäkään käy ketään haukkumaan. Eipä luulisi olevan kenenkään meidän ongelma onko plussa vai ei...

Itse olen asiantuntijoilta varmistanut asian ja luotan heihin ehkä hiukan enemmän kuin tällä palstalla "totuuksia" kirjoitteleviin :)

Minä olen siis ilmeisesti ollut lähemmäs kymmenen kertaa jo aiemminkin raskaana, mennyt vain kesken.. Joopa joo. Nuo kerrat, kun olen testaillut, olen vielä syönyt pillereitä / käyttänyt kondomia, jostain syystä (milloin mistäkin syystä) saanut päähäni tehdä testin ja aina olen jonkinlaisen viivanpaikan nähnyt. Pillerit, kun jätin pois ja vauvan "yritys" aloitettiin, niin raskaana olin heti ekasta yrityksestä ja kyydissä on pysynyt.

Nainenhan voi olla tietämättään raskaana, joka voi naisen tietämättä myös päätyä keskenmenoon...

Antaapa olla. En jaksa väitellä.

AP, jos sinulla on säännöllisiä lääkityksiä, kannattee varmistaa oletko raskaana ja jutella lääkärin kanssa lääkkeistä.

Mullakin on sitten varmaan ollut kymmeniä keskenmenoja. :'( Pisimmillään kierto oli 6kk ja sinä aikana 4 testiä negaa. Terolut varmaan sitten aiheutti keskenmenon kun se käynnisti vuodon.
Missä teidän ihmisten järki on, IHAN OIKEASTI?!

Olen tuota aloituksen kuvaa tiirannut pariin otteeseen ja mun mielestä tuossa testissä näkyy sen testiviivan reunoissa väriä. Viivanpaikassa ei ole tuollaisia reunuksia, mutta aika olematon on plussaksikaan. TUollaisen tuloksen jälkeen ei auta muuta kuin odottaa ja testata myöhemmin uudestaan.

Sinua en tarkoittanut tällä tampio-nimityksellä, sinä et liene väittänyt näin. Tarkoitin sitä että siksi menee porukalla puurot ja vellit sekaisin kun jotkut ei tiedä mitä se viivanpaikka tarkoittaa vaan virheellisesti väittävät sen tarkoittavan jotain ihme esi-haamua... Ja nyt sitten tämän takia sanotaan että ei joissain testeissä mitään viivanpaikkaa ole, vaikka varmasti kaikista se löytyy. Ja se kohta johon sen plussan pitäisi tulla näkyy varmasti joka testissä kun oikein zoomaa sen jälkeen kun se testi on käytetty, niinkuin tässäkin. Ja vaikka se näkyy niin se ei silti ole plussa.

Sinua en tarkoittanut tällä tampio-nimityksellä, sinä et liene väittänyt näin. Tarkoitin sitä että siksi menee porukalla puurot ja vellit sekaisin kun jotkut ei tiedä mitä se viivanpaikka tarkoittaa vaan virheellisesti väittävät sen tarkoittavan jotain ihme esi-haamua... Ja nyt sitten tämän takia sanotaan että ei joissain testeissä mitään viivanpaikkaa ole, vaikka varmasti kaikista se löytyy. Ja se kohta johon sen plussan pitäisi tulla näkyy varmasti joka testissä kun oikein zoomaa sen jälkeen kun se testi on käytetty, niinkuin tässäkin. Ja vaikka se näkyy niin se ei silti ole plussa.

Menee sekaisin tai ei, ei se oikeuta haukkumaan ketään. Tämä on ns. mielipide-asia, joten sellaiseksi jää. Jokaisella on omat uskomukset. Minä nyt uskon siihen, mitä minulle on sanottu ihan lääkärissä lapsettomuustutkimuksissa...

Ja btw, mäkin olen näistä asioista jututtanut asiatuntijoita moneen kertaan. Joten ihan yhtä "totuuksia" ne munkin kirjoittelut on kuin sunkin täällä kirjoittamat "totuudet". :)

Nainenhan voi olla tietämättään raskaana, joka voi naisen tietämättä myös päätyä keskenmenoon...

Antaapa olla. En jaksa väitellä.

AP, jos sinulla on säännöllisiä lääkityksiä, kannattee varmistaa oletko raskaana ja jutella lääkärin kanssa lääkkeistä.

Totta kai voi, eihän täällä ole kukaan semmoista väittänyt, ettei näin voisi olla. Mutta mietipä mikä on todennäköisyys raskauksille esim minun kohdallani. Olisin siis mielestäsi ollut raskaana lähes 10 kertaa (tarkkaa lukumäärää en muista) EHKÄISYSTÄ huolimatta viimeisen 8 vuoden sisällä. Raskautta kun aloimme yrittämään, niin raskaana olin ensimmäisestä yrityksestä ja kyydissä on pysynyt. Kumpi sinusta siis on todennäköisempää, että olen ollut jo aika monta kertaa raskaana ja monen monta keskenmenoa kokenut, kuin se että testeissä tosiaan näkyy semmoinen vaalea väritön viiva? Ja entä tuo jonkun aikaisemmin vastanneen mies, onko hänkin nyt siis raskaana, kun viivanpaikan sai?

Menee sekaisin tai ei, ei se oikeuta haukkumaan ketään. Tämä on ns. mielipide-asia, joten sellaiseksi jää. Jokaisella on omat uskomukset. Minä nyt uskon siihen, mitä minulle on sanottu ihan lääkärissä lapsettomuustutkimuksissa...

Ja minua on tutkittu toistuvien keskenmenojen takia ja niissäkin on keskusteltu muutamaan kertaan siitä minkälaiset "plussat" on oikeita plussia ja milloin testiä on katsottu vaaleanpunaisten lasien läpi. Siitäkin voitaisiin keskustella että mikä lasketaan keskenmenoksi ja mikä ei, mutta en viitsi aloittaa..

muoks. Siinä olet oikeassa että tampio-nimitys oli aiheeton vaikken kenellekkään sitä varsinaisesti osoittanutkaan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
[QUOTE="vieras";23564660]Tuntuuko susta että olisit raskaana? Onko muita oireita kuin menkat myöhässä?[/QUOTE]

No siis maha on ollu tosi kipeä, ei muuta. En tiedä sit oisko näin ajoissa ees mtn oireita?

Mutta soitin apteekkiin ja he sanoivat että kyseisessä testissä ei ole viivan paikkaa?

No sitten ne eivät ymmärtäneet siellä apteekissa kysymystäsi. mihin se viiva plussatestissä sitten apteekin väen mielestä tulisi, jollei siihen omalle (viivan) paikalleen kontrolliviivan viereen? Jos se paikka on valkoinen, niin kuin testissäsi on, vastaus on silloin negatiivinen, ei haamu. Haamu ei koskaan ole valkoinen.

mulla tuollainen viiva tarkoitti raskautta. tuossakin testissä on ihan selkeästi viivan molemmin puolin punertavat pystyviivat. kysyinkin tuollaisesta testistä kerran apteekista ja vastaus oli: testi on positiivinen mutta hormonia on niin vähän vielä ettei testi osaa kunnolla reagoida siihen.

Mä sain tollasen haamun pregnant testiin, ei näkyny ku tietyssä valossa, kp tais olla jotain 30+, (mulla aina ollut kierto 28 päivää) reilu viikon päästä, eli kiertopäivän ollessa lähes 40, sain punasen viivan.

Eli suosittelen testaamaan muutaman päivän päästä uudestaan.

Samoin.
Olen itse useammassa raskaudessa saanut niin minimaalisen haamun, joka on silti tarkoittanut ehtaa plussaa, että olen suht herkkä näissä asioissa.
Viimeisin "viivanpaikka" testattiin kaksi kertaa labrassa negaksi ja nyt ollaan onnellisesti viikolla 16+. :)

Yhteistyössä