Onko 27v enää mahdollista saada kiinteä ja hoikka kroppa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja nyt

Vieras
Joskus nuorena 20v olin hyvässä kunnossa ja kiinteä, nyt kiloja on tullut ja olemus lässähtänyt, löysää vaan kertyy. En ole varsinaisesti lihava, bmi 24,5 (169/69), mutta olen tosi löysä ja vatsassa, käsivarsissa, takapuolessa on paljon rasvaa. Voiko tässä iässä päästä enää tiukkaan kuntoon?

Haluaisin pukeutua jälleen kivasti ja näyttää tiukalta ja hoikalta ja nuorelta, en pyöreältä. Olisi myös kiva ostaa sellaisia vaatteita kun tahtoo ja näyttää vielä hyvältä niissä. Nyt joutuu jo vähän katsomaan, mikä peittäisi parhaiten vatsaa.

Missä ajassa tämän ikäinen saisi esim. 10kg pois?

Ompa hyvinkin. Ei se laihduttamisen "taito" tai "helppous" katoa puf heti kun täytät 25. Siinä ne kilot putoaa kuin pari vuotta nuoremmaltakin. Jumppaa ja kaloreiden laskemista, paljon kasviksia ja vettä, 10kiloa lähtee helposti 5kk:ssa tai jopa alle riippuen sinusta itsestäsi.

Totta kai on mahdollista :D Ihan kuin 27v olisi joku ikäloppu.

Sopiva laihdutustahti on 0,5-1kg viikossa, eli 2,5-5kk menisi 10kg laihduttamiseen. Jos haluat tulla kiinteäksi, ei muuta kuin salia ja aerobista liikuntaa kehiin.

Mä olen 28 ja miettinyt tässä ihan samaa. Ja itse asiassa kyllä, vieläkin voi päästä timmiin kuntoon. Se vaatii vaan pysyviä muutoksia, muutaman vuoden "kompastelun" uusien elämäntapojen opettelussa ja kyllä se siitä pikkuhiljaa iloksi muuttuu.
-muista pitää aineenvauhdunta virkeänä leseillä, luumuilla, liikunnalla, runsaalla vedenjuonnilla, vihreällä teellä...
-karta pullaa ja leipää...parasta selluliitinlähdettä
-ota kuntoilu kiinteäksi osaksi elämää..Älä ajattele kuntoilua "kuurina", vaan ihan yhtä tavallisena ja jokapäiväisenä kuin hampaidenharjausta.
-älä sekoita kroppaasi millään pikadieeteillä. Opettele tuntemaan oma aineenvaihduntasi, levontarpeesi, ruokailutottumuksesi, itsesi.
-Jos joskus tulee syötyä liikaa, niin älä lyö läskiksi koko projektia. Ajattele, että kroppasi todella huusi ruokaa, se sai ruokaa ja nyt taas takaisin terveellisten elämäntapojen pariin. That's it.
-Nauti ennenkaikkea virkeämmästä olosta ja syvemmistä yöunista, mitkä seuraa terveellisten elämätapojen myötä. Jos lisäksi kiinteydet ja hoikistut, niin se on vain extraa!
-Naisen elämään kuuluu hieman venynyt vatsanahka ja pyöreät muodot! Opettele tykkäämään itsestäsi!
:)
Mukavaa kevättä!

-Naisen elämään kuuluu hieman venynyt vatsanahka ja pyöreät muodot! Opettele tykkäämään itsestäsi!
:)
Mukavaa kevättä!

Ei mun elämään kyllä kuulu automaattisesti venynyt vatsanahka (sitäpaitsi ei se ole edes venynyt, vatsassa on vain rasvaa vähän liikaa) ja pyöreät muodot. Tai en halua että kuuluu! Niistä pyöreistä muodoista nyt haluankin eroon. Mun kuuluisi olla solakka ja kiinteän lihkasikas:D

Elämäntapamuutos vaan tuntuu niin vaikealta, erityisen vaikeaa on päästä eroon makean himosta ja saada liikunta luonnolliseksi osaksi elämää.

Todellakin! Itse vedin itseni elämäni kuntoon 25- vuotiaana. Siis tyyliin Anna Anka, ainakin lähestulkoon. Nykyään en enää jaksa siihen pisteeseen rehkiä, enkä enää pidä sitä tavoitteenani, mutta ei vanhempanakaan tarvitse läski olla. Syö vaan oikein ja sopivasti ja kuluttaa enemmän kun syö. Kyllä siinä kilot karisee niin vanhalta kuin nuoreltakin.
Jos haluaa treenata itsensä timmiin kuntoon, yks hyvä vaihtoehto on pyytää kuntosalilla heidän tekemään iselleen tiukan ohjelman, ja noudattaa sitä.

[QUOTE="-p-";23556090]"Tässä iässä", ootko tosissas? Meikä on 35v ja mitat 169cm ja 51kg. Että...[/QUOTE]

"Teikä" voi silti olla LÖYSÄ, vaikka painaisit 40kg. Ei se vaaka sitä kiinteyttä kerro ja ap nimenomaan kiinteyttämisestä puhui.

Alkuperäinen kirjoittaja Kröhöm;23556337:
"Teikä" voi silti olla LÖYSÄ, vaikka painaisit 40kg. Ei se vaaka sitä kiinteyttä kerro ja ap nimenomaan kiinteyttämisestä puhui.

Joo, tää on kyllä ihan totta. Kyllähän se paino tietty jotain kertoo ja minultakin varmasti lähtee tiukentumisen myötä kilojakin reippaasti. Luulisin, että 8-10 kiloa lähtee ihan helposti, vaikka lihasta tuleekin. Mut tavoitteena kuitenkin nimenomaan tiukentuminen, ei maksimaalinen painon pudotus. Tahdon lihasta ja rasvaprosenttia pienemmäksi, en olla puntarin mukaan kevyt, mutta peilin mukaan löysä. KÄvin kehonkoostumusmittauksessa ja siellä sanoivat tuon että 8-10 kiloa pois ja salia, niin alkais olemaan aika hyvä.

Kengurulle: Mainitsit saliohjaajan, oletko itse hyödyntänyt sellaista? Yritin etsiä hintoja mut en löytänyt. Haluaisin ehkä oman saliohjelman, ihan perus selllaisen ja vähän ohjausta, että pääsee alkuun.

Kyllähän tuossa iässä vielä saa itsensä "tiukaksi" ja laihaksi jos se nyt sitten on se onnelliseksi tekevä asia. Toinen juttu onkin se, miksi pitäisi? Fakta on, että elämä näkyy kropassa ja se ei ole huono juttu, vaikka niin annettaankin ymmärtää mediassa. 27v ei ole enää mikään teini, vaan aikuinen nainen. Miksi ei siis saisi näyttää aikuiselta naiselta? Olet kuitenkin ap ihan normaalissa painossa.

Itselleni kroppa oli yksi tärkeimpiä asioista vielä 26-vuotiaaksi asti, kunnes sain esikoiseni. Sitä ennen elin kurinalaisesti, treenasin ja tavoittelin täydellistä vartaloa, vaikka se ei aina edes tee naiselle hyvää pyrkiä rasvattomuuteen. MIttani olivat 171cm ja 58kg. Lapsi kuitenkin toi mulle suhteellisuudentajua ja ymmärrystä mm. tässä asiassa. Tajusin että mun ei ole mikään pakko näyttää cosmopolitanin kansitytöltä, vaan voin näyttää ikäiseltäni aikuiselta naiselta ja nauttia siitä.

Nyt en ole enää tiukka treenaaja, vaan pehmeä ja naisellinen, painoa 70kg ja olen onnellinen. Näytän hyvältä ja harrastan hyötyliikuntaa ja jumppaa kohtuudella. Yritän vain sanoa, että kannattaa miettiä kokonaisuutta eikä jäädä yhden pakkomielteen vangiksi.

vielä venyneestä vatsanahasta...
Kyllä se mun elämään kuuluu kolmen lapsen jälkeen. Jos se ei ole vuoden päästä viimeisestä synnytyksestä kiinteytynyt, niin en usko että on kolmenkaan vuoden päästä. Rasvaa vatsalihaksen ja nahan välissä ei juuri ole, joten se on vaan löysää nahkaa...:)

[QUOTE="aloittaja";23556388]Kengurulle: Mainitsit saliohjaajan, oletko itse hyödyntänyt sellaista? Yritin etsiä hintoja mut en löytänyt. Haluaisin ehkä oman saliohjelman, ihan perus selllaisen ja vähän ohjausta, että pääsee alkuun.[/QUOTE]

Kyllä, ehdottomasti! Pyysin nimenomaan tiukan ohjelman, ja siinä jaettiin kroppa "osiin", että treenasin eri lihaksia eri päivinä. Tällöin lihakset saavat myös aikaa kehittyä, ja treenattaviin lihaksiin jaksaa panostaa paljon enemmän, kuin että vetäisi kaikki lihasryhmät samana päivänä.
Saliohjelman teosta on sekin hyöty, että saat tarvittaessa opastusta, että teet nostot ym. oikein. Monet rehkii salilla turhaan, kun eivät osaa kohdistaa nostoja ja liikkeitä oikein lihaksille, eikä siis saavuteta haluttua tulosta, jos tulosta ollenkaan.
Itse noudatin ohjelmaani vähän yli vaaditun, treenasin vatsoja paljon, ja juoksi myös tosi paljon. Halusin rasvattoman, tiukan kropan, ja sen sain.
...Ja mitä järkeä: miksi ei? Hyvä ja hauska harrastushan tuo on, itse ainakin suosittelen:)

Alkuperäinen kirjoittaja mitä järkeä?;23556470:
Kyllähän tuossa iässä vielä saa itsensä "tiukaksi" ja laihaksi jos se nyt sitten on se onnelliseksi tekevä asia. Toinen juttu onkin se, miksi pitäisi? Fakta on, että elämä näkyy kropassa ja se ei ole huono juttu, vaikka niin annettaankin ymmärtää mediassa. 27v ei ole enää mikään teini, vaan aikuinen nainen. Miksi ei siis saisi näyttää aikuiselta naiselta? Olet kuitenkin ap ihan normaalissa painossa.

Itselleni kroppa oli yksi tärkeimpiä asioista vielä 26-vuotiaaksi asti, kunnes sain esikoiseni. Sitä ennen elin kurinalaisesti, treenasin ja tavoittelin täydellistä vartaloa, vaikka se ei aina edes tee naiselle hyvää pyrkiä rasvattomuuteen. MIttani olivat 171cm ja 58kg. Lapsi kuitenkin toi mulle suhteellisuudentajua ja ymmärrystä mm. tässä asiassa. Tajusin että mun ei ole mikään pakko näyttää cosmopolitanin kansitytöltä, vaan voin näyttää ikäiseltäni aikuiselta naiselta ja nauttia siitä.

Nyt en ole enää tiukka treenaaja, vaan pehmeä ja naisellinen, painoa 70kg ja olen onnellinen. Näytän hyvältä ja harrastan hyötyliikuntaa ja jumppaa kohtuudella. Yritän vain sanoa, että kannattaa miettiä kokonaisuutta eikä jäädä yhden pakkomielteen vangiksi.

Peesi tälle. Ja irrotetaan tästä heti se että lihavuus ei ole terveellistä. Ei olekaan, mutta eipä tässä kai liika lihavuudesta puhuta vaan siitä että ollaan normaalipainon keskialueella tai vaikka hieman yli. Normaalipainoinen yhtä kaikkea.

Mulla lasten saannin jälkeen pyrkimykset elämässä muutui aika radikaalisti. Siihen saakka kaikki oli minä minä minä... niin myös se täydellisen kropan tavoittelu. Eihän sitä loppuviimein kai haeta kuin siksi että saadaan omassa pääkopassa joku palikka loksahtamaan johonkin paikkaa - niin että tulee onnelliseksi.

Nyt kun mietin niin mitä järkeä tossa on? Ok, liikunta on harrasteena hyvä eikä itsensä huoltaminen huonosta ole. En vaan itse käsitä miksi niin moni pyrkii pakkomielteisesti siihen median syöltämään kauneusmalliin? En vain käsitä miksi. Miksi ihminen ei voi antaa elämän näkyä? Se ei tarkoita että itseään tarvii laiminlyödä esim hygieniassa tai yleisessä siisteydessä. Kamalinta mitä tiedän on nämä 40+ jotka kävelevät teinixi vaateissa - okei jokainen saa pukeutua kuten tykkää, mutta jotenkin tulee sellainen tunne että elämässä on joku vaihde jäännyt päälle tai että itseluottamus on niin heikko et ikää koitetaan peitellä ylinuorekailla vaatteilla.

[QUOTE="Kenguru";23556532]Kyllä, ehdottomasti! Pyysin nimenomaan tiukan ohjelman, ja siinä jaettiin kroppa "osiin", että treenasin eri lihaksia eri päivinä. Tällöin lihakset saavat myös aikaa kehittyä, ja treenattaviin lihaksiin jaksaa panostaa paljon enemmän, kuin että vetäisi kaikki lihasryhmät samana päivänä.
Saliohjelman teosta on sekin hyöty, että saat tarvittaessa opastusta, että teet nostot ym. oikein. Monet rehkii salilla turhaan, kun eivät osaa kohdistaa nostoja ja liikkeitä oikein lihaksille, eikä siis saavuteta haluttua tulosta, jos tulosta ollenkaan.
Itse noudatin ohjelmaani vähän yli vaaditun, treenasin vatsoja paljon, ja juoksi myös tosi paljon. Halusin rasvattoman, tiukan kropan, ja sen sain.
...Ja mitä järkeä: miksi ei? Hyvä ja hauska harrastushan tuo on, itse ainakin suosittelen:)[/QUOTE]

Jos saan vielä vähän kysellä, niin paljonko tuli hintaa ohjelmalle? Kuuluiko hintaan pelkkä ohjelma vai myös opastus laitteiden käyttöön ja liikkeisiin? Vai oliko ihan personal trainer-tyyppistä, että ohjaaja oli mukanasi joka kerta?

Alkuperäinen kirjoittaja Kröhöm;23556337:

"meikä" ei edes ole löysä. sekös tuntuu joitakin harmittavan...

Ja vielä palikkaneuvo, että kun rehkii salilla, kuluttaa se luonnollisesti paljon energiaa. Tällöin tulee tietenkin susinälkä, mutta kannattaa pitää huoli siitä, ettei vedä ruokaa ihan tuon nälän mukaan. Monet treenaa esim 600 kaloria, ja ahmii sitten nälissään 800 kaloria...karkeana esimerkkinä. Tosi monille käy niin, että kuvitellaan salilla kulutetun kalorimäärän todellista isommaksi, ja luullaan että sitten voi syödä miten vaan, tai ahmitaan ruokaa joka nälkään kaksin käsin, tai lisäillään välipaljoja sinnekkin minne ne ei kuulu.

Jos saan vielä vähän kysellä, niin paljonko tuli hintaa ohjelmalle? Kuuluiko hintaan pelkkä ohjelma vai myös opastus laitteiden käyttöön ja liikkeisiin? Vai oliko ihan personal trainer-tyyppistä, että ohjaaja oli mukanasi joka kerta?

En kyllä tuota alun hintaa muista, kyllä siinä joku veloitus oli, mutta ei se ollut kohtuuton. Hintaan kuului opastus laitteiden käyttöön ja liikkeisiin. Kaikki siis käytiin fyysisesti läpi, ja uskon että näin se suurimmaksi osin meneekin, varsinkin aloittelijalla.

En ottanut personal traineria, olen sen verran "erakko" että treenaan parhaiten yksin, ja sisua löytyy omastakin takaa. Jos ja kun joskus kitutti tehdä joku liike, ja meinasin löysäillä, tein sen aina sellaisten ajatusten jäkeen tuparankasti. Eli en päästänyt itseäni lipsumaan, ikinä. Treenaaminen oli tosi hauskaa, ja muuttui aina vaan hauskemmaksi. Oli mahtavaa kun jopa kävellessä askel oli tosi kevyt:).
No meni asian sivuun, mutta vuosien varrella noita ohjelmia on tehty minulle useampiakin, ja itsekkin olen niitä sittemmin rakennellut. Hinnat riippuu tosi paljon salista. Monista saa ohjeita myös syömiseenkin.
Itse en näe tuota mitenkään muiden miellyttämiseksi tehtynä juttuna, vaan ehdottomasti oman itsensä vuoksi tehtynä. Harvan pää kestääkään tuollaista jos sen tekee vain muiden miellyttämiseksi, ja joidenkn ulkopuolisten odotusten vuoksi. Täältä saat ainakin lämpimät suositukset tuolle, kyllä se on sen arvoista!

Niin ja vielä että saahan sitä jokainen olla mitä haluaa, enkä siis ymmärrä miksi joku yrittää tyrmää omilla kommenteillaan toisen halun treenata itsensä hyvään kuntoon, eteenkin kun onnistuminen ei riipu iästä. Tuolla kadunvarsilla juoksee tosi timmissä kunnossa olevia yli 60- vuotiaitakin, ovat siis paremmassa kunnossa kun moni kolmekymppinen. Ihan hölynpölyä tuommoiset "palikan loksahtamis" selitykset. Toinen viihtyy makkaroissa, toinen ei. Kumpaakin pitää kunnioittaa omissa päätöksissään.

Ikäsi ei ole este. Ei todellakaan.
MUTTA painovoima rupeaa 30+ iässä vaikuttamaan kyllä voimakkaammin kuin ennen.. Tarkoitan siis sitä, että lihasmassan ylläpito on entistä vaikempaa ja energiankulutus ja aineenvaihdunta usein hidastuvat. Ei nyt kuitenkaan niin kovin rajusti, mutta on tietenkin eri juttu olla 16 v tai 36 v... Ja se on elämää, ei voi mitään.
Kuntosaliohjelma tai jokin maratonkoulu voisivat olla hyviä, jos kiinnostusta riittää.

[QUOTE="Kenguru";23556700]En kyllä tuota alun hintaa muista, kyllä siinä joku veloitus oli, mutta ei se ollut kohtuuton. Hintaan kuului opastus laitteiden käyttöön ja liikkeisiin. Kaikki siis käytiin fyysisesti läpi, ja uskon että näin se suurimmaksi osin meneekin, varsinkin aloittelijalla.

En ottanut personal traineria, olen sen verran "erakko" että treenaan parhaiten yksin, ja sisua löytyy omastakin takaa. Jos ja kun joskus kitutti tehdä joku liike, ja meinasin löysäillä, tein sen aina sellaisten ajatusten jäkeen tuparankasti. Eli en päästänyt itseäni lipsumaan, ikinä. Treenaaminen oli tosi hauskaa, ja muuttui aina vaan hauskemmaksi. Oli mahtavaa kun jopa kävellessä askel oli tosi kevyt:).
No meni asian sivuun, mutta vuosien varrella noita ohjelmia on tehty minulle useampiakin, ja itsekkin olen niitä sittemmin rakennellut. Hinnat riippuu tosi paljon salista. Monista saa ohjeita myös syömiseenkin.
Itse en näe tuota mitenkään muiden miellyttämiseksi tehtynä juttuna, vaan ehdottomasti oman itsensä vuoksi tehtynä. Harvan pää kestääkään tuollaista jos sen tekee vain muiden miellyttämiseksi, ja joidenkn ulkopuolisten odotusten vuoksi. Täältä saat ainakin lämpimät suositukset tuolle, kyllä se on sen arvoista![/QUOTE]

Ok, kiitos näistä kokemuksista. Mullekin saattaisi tuollainen systeemi olla paras, tykkään treenata ihan itsekseni. Kaverit on yrittäneet houkutella mukaan kaikkiin jumppiin ja aerobicceihin, mut ne ei kyllä ole mun juttu yhtään ja liekö ovat yhtä tehokkaitakaan kuin sali. Eli eikai muuta kuin salille kyselemään.