meillä käy pph kotona, ja on kyllä loistava ratkaisu. Ei tartte herättää lapsia kesken unien, ei tarvi viedä ja hakea niitä.
Huono puoli on tosiaan se, että tarttee laittaa se ruoka, mutta laittaisinhan mä sitä joka tapauksessa illalla, joten teen vaan isomman annoksen, jota sitten lämmittävät seuraavana päivänä. Korvauksen saa, jos on ulkopuolinen lapsi, mutta muuten ei. Mutta en koe sitä mitenkään miinukselle menemisenä, kun sitä ruokaa kumminkin tarvii. Ja kuluminen.. noh, eikös se koti kulu aina kun on lapsia. Ja jos hoitaja sairastuu, niin viedään varahoitoon. Jos itse sairastun, niin en vie lapsia hoitoon (tartuttavat muut), eikä kuntakaan sitä suosittele, joten joka tapauksessa lapset on silloin mun kanssa kotona. Ja jos meille tulisi ulkopuolinen lapsi, niin silti se lapsi menisi meidän perheen säännöillä ja rytmillä (koska ne on "hoitopaikan" sääntöjä). Mutta toistaiseksi mun lapset ovat saaneet olla keskenään, lapsia on siis kolme.
Mä itse näen ja koen - ja mun lapset kokee - että on kivempaa olla kotona hoidossa kuin mennä vieraalle. On tutut tavarat, tutut paikat ja meidän kodin säännöt. Lapsille paljon helpompi ratkaisu, kuin että veisin vieraaseen paikkaan hoitoon. Saavat hoidosta huolimatta olla kotona.
Jos tää olis mahdollista uudessa kotikunnassa, niin jatkaisin tätä siihen, kunnes nuorin lähtee eskariin, koska kun hoitaja on kotona, saisi vanhemmat lapset tulla koulusta kotiin, siinä olisi aikuinen koko ajan niitä vahtimassa, eikä lasten tarvitsisi olla keskenään.