Miksi täällä ei ole hyvin koulutettuja naisia?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minkähän alan kysymyksesi on jäänyt nyt vastaamatta? Lapsenhoitoon ja kasvatukseen liittyvät kysymykset on pitkälti näkemyskohtaisia ja jos sulla on ongelmia lain tai verotuksen kanssa niin siihenkin löytyy aivan omat tahonsa palvelemaan.

arvo
[QUOTE="Kaisa";23544263]Mikä on hyvin koulutettu nainen?[/QUOTE]

Osaa tiskata, siivota ja laittaa ruokaa sekä tuo kaljaa miehelle tv:n luo. Välillä voi ottaa vaikka suihinkin.

[QUOTE="vieras";23544244]Älkää nyt suuttuko, mutta yleensä kukaan ei osaa vastata mihinkään kysymykseen.[/QUOTE]

Ehkä heillä ei ole aikaa istua koneella. Googlella pärjää pitkälle vaikkei korkeaa koulutusta olisikaan, silti yleensä ajanhukkausta etsiä valmiita vastauksia muille, ennemmin etsii tietoa niistä aiheista jotka itseä kiinostaa.

Mutta mihin kysymykseen nyt erityisesti haluaisit vastauksen?

"Kaisa"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;23544285:
Suunnilleen sama asia kuin hyvin koulutettu koira? Ainakin tällä palstalla.

*nylkyttää jalkaa, murisee ja kieltäytyy antamasta tassua* Ärrrr..
Mut eikö koirian miesten ja lasten kouluttamisessa ole paljon yhteistä?

Opetetaan istumaan, tuomaan esine pyydettäessä, sisäsiistiksi jne

kerro
mikä on hyvinkoulutettu, tarkoittaako se vain yliopisto tai korkeakoulutasoa? vai kelpaako tälläinen amk-tradenomi vai olenko ihan amis vaan? Miten nää menee kenenkin mielestä :D

Mä en halua olla hyvinkoulutettu, mulle ei sovi vuosikausien istuminen perse homeessa koulunpenkillä, ei voi mitään.

Toisaalta, jos olisin, tuskin istuskelisin mammapalstalla ainakaan vastailemassa ilmaiseksi kysymyksiin, joihin vastaamisesta voi siellä hyvää koulutusta vaativassa työpaikassa kiskoa ihan rahaakin :D

"vieras"
mikä on hyvinkoulutettu, tarkoittaako se vain yliopisto tai korkeakoulutasoa? vai kelpaako tälläinen amk-tradenomi vai olenko ihan amis vaan? Miten nää menee kenenkin mielestä :D
Näähän on mielipideasioita, mutta mun mielessäni opisto-, lukio- ja amistason koulutus on matala koulutus, amk on keskitason koulutus ja yliopisto- ja korkeakoulutason koulutus on sitten hyvä tai korkea koulutus. Tietenkin sitten on vielä ne, jotka ovat lopettaneet peruskoulun jälkeen, mutta niitä voikin sanoa kouluttamattomiksi.

"vieras"
Monta vuotta jaksoin täällä vastata järkevästi mutta sitten totesin sen olevan turhaa ajanhukkaa, kun tälläinen palstakeskustelu väkisin aina menee juupas eipäs mustavalkoiseksi kinaamiseksi. Se ei kauheasti anna varsinkin kun itse tykkään hieman syvällisemmästä keskustelusta ja toivon et vastapuolikin tuntisi edes peruskoulun tiedot suunnilleen. Mutta on täällä paljonkin järkeviä naisiakin (miksei miehiäkin) mutta ne hukkuu massaan. Jokaiseen omaan kysymykseeni olen kyllä saanut hyviä vastauksia ja poiminut joitain ajatuksia täältä arkeenkin. Ja täällä on kyllä paljon korkeasti koulutettuja naisia, mutta tietenkään koulutus ei kerro siitä onko ihminen kyvykäs vastavuoroiseen keskusteluun, jonka tuloksia kumpikin voi laajentaa omaa ajatusmaailmaa.

"maitokahvi"
"Ammattikorkeakoulut (AMK) ovat luonteeltaan pääosin monialaisia ja alueellisia korkeakouluja, joiden toiminnassa korostuu yhteys työelämään ja alueelliseen kehittämiseen. Niissä suoritettavat tutkinnot ovat ammatillispainotteisia korkeakoulututkintoja." Näin kertovat Opetus- ja kulttuuriministeriön sivut.

http://www.minedu.fi/OPM/Koulutus/ammattikorkeakoulutus/?lang=fi

Onhan täällä
Itselläni on lisuri tehtynä ja ja onneksi se väikkärikin alkaa olla valmiina. Mutta mielestäni se ei ole hienon ja koulutetun naisen mitta. Totta on, että täällä palstalla on aika ilkeää, nuorta ja lapsellista porukkaa jutuista päätellen.

Yhteistyössä