Minä ainakin olen pitänyt tuota asiaa selviönä. Itse asuin yhdessä vaiheessa asuinalueella, jossa oli myös kaupungin vuokra-asuntoja ja meno oli selvästi villimpää eli rötöstelyä oli paljon ja poliisit jokaviikonloppuinen vieras tuolla alueella. Meidänkin autoon murtauduttiin kaksi kertaa kahden vuoden aikana. Yksi murhakin tapahtui, vaikka se lähiö ei ole suuri. Ulkomaalaisia tuolla alueella asui erittäin runsaasti, mutta yhtä joukkoraiskausyritystä lukuunottamatta häiriöt olivat tuolla käsittääkseni kantasuomalaisten aiheuttamia. Kun olimme ostamassa nykyistä asuntoamme, kävimme katsomassa taloa, jossa oli kaupungin vuokra-asuntoja, joita kaupunki oli myymässä yksityisille sitä mukaa kun entiset vuokralaiset muuttavat pois. Minä olisin ollut valmis muuttamaan siihen taloon, kunnes mies käski katsoa tarkemmin taloyhtiön parkkipaikkaa. Siellä lojui vaikka kuinka monta romuautoa, joissa ei ollut renkaita, lasit lyöty sisään yms. En ole semmoista nähnyt missään muualla enkä ymmärrä miten siellä voi olla tuollainen keskittymä, joten muutin mieleni asunnon oston suhteen.
Kaksi työkaveriani asuu/on asunut kaupungin vuokra-asunnoissa ja he valittavat ulkomaalaistaustaisten naapureidensa aiheuttamasta melusta. Kotikaupungissani mamut on ohjattu asumaan kolmeen lähiöön, joiden ongelmista saa lukea jatkuvasti lehdistä. Eri maahanmuuttajaryhmät tappelevat keskenään yms.
Varmaan löytyy asiallisiakin kaupungin asuntoja, mutta useimmat kaupungin vuokrakerrostalot ovat ongelmatapausten kasautumia ja tuskin kukaan vapaaehtoisesti hakeutuu asumaan niihin, jos on muita vaihtoehtoja (=rahaa).