Köyhyys omaa syytä

• Viestiketjun aloittaja Paha sana
  • Ensimmäinen viesti
ngn
ninaTT voisi vielä senverran tähän heittää, että jos sinäkin kouluttaudut johonkin kivaan suojatyöpaikkaan niin sinulle ei ole tulevaisuudessa mitään käyttöä, eikä näitäkään työpaikkoja ole olemassa tässä maassa.

Onneksi meille tulee maailmalta uudet ja uljaat työntekijät jotka tekevät hommat ilmaiseksi niin ei tarvitse maksaa suomalaisille sitäkään vähään mitä tähän asti on maksettu. Koskee muuten yhä enemmän niitä kovasti mainostettuja korkeasti koulutettuja, nämäkin työpaikat karkaavat ulkomaille.
Sit karkaan minä kans ;) Olen ajatellut kouluttautua sellaiselle alalle, josta ei työt lopu niin kauan ku ihmiskunta käyttää sähköä, nettiä ynnä muuta tekniikkaa :whistle: :D

Suomessa paskaduuneistakin maksetaan ihan hyvää palkkaa.

ngn
Sit karkaan minä kans ;) Olen ajatellut kouluttautua sellaiselle alalle, josta ei työt lopu niin kauan ku ihmiskunta käyttää sähköä, nettiä ynnä muuta tekniikkaa :whistle: :D

Monet eivät vain tajua tätä yhtälöä, he ajattelevat että paskat noista duunareista sun muista, mutta ei se mene ihan niin ja julkinen sektori tulee kaatamaan tämän maan loppupeleistä. Katsotaan sitten minkälainen itkuvirsi alkaa kun julkiselta ruvetaan potkimaan porukkaa pihalle.

ngn

Ja vielä senverran, että maailmalla kilpailu vasta kovaa onkin. Intia ja Kiina vievät nuokin työpaikat loppupeleistä, heille tarvitsee maksaa vain murto-osa siitä mitä sinä vaadit.

Ja vielä senverran, että maailmalla kilpailu vasta kovaa onkin. Intia ja Kiina vievät nuokin työpaikat loppupeleistä, heille tarvitsee maksaa vain murto-osa siitä mitä sinä vaadit.
Mulla on aika kohtalaiset vaatimukset :) Tällä hetkellä tuntipalkka on 8€ ja se sopii mulle vallan hyvin :D Mä en osaa nähdä, että mä ansaitsisin jotenkin enemmän kuin mitä mulle ollaan valmiita maksamaan.

"vieras"
Onneksi meille tulee maailmalta uudet ja uljaat työntekijät jotka tekevät hommat ilmaiseksi niin ei tarvitse maksaa suomalaisille sitäkään vähään mitä tähän asti on maksettu. Koskee muuten yhä enemmän niitä kovasti mainostettuja korkeasti koulutettuja, nämäkin työpaikat karkaavat ulkomaille.
Siis työpaikat karkaavat maailmalle vai maailmalta tulevat uudet ja uljaat työntekijät? Tämä koskee myös matalapalkka aloja, joten logiikkaa ei kommentissasi ole. Eivät suomen kaikki (matala- ja korkeakoulutetut) työpaikat mene ulkomaalaisille.

oikeusmurha
Kait se sitten riippuu vähän siitä missä asuu, ja vähän siitä, mitä pidetään paskahommana.

Ja jos ei enää kelpaa muihin töihin niin voisi sitä hyväksyä palkkansakin sellaisenaan.
Kannatat anarkiaa, sekä laittomia palkanALENNUKSIA... :O

Tuolla aikaisemmin on vastaus jo edelliseen kysymykseesi.

Itse kannatan sitä, että sopimukset pidetään, eikä niitä yksipuolisesti aleta yhtäkkiä muuttamaan työnantajan toimesta.
Vaikka ei muihin töihin kelpaisikaan.
Vielä on varhaisjakelussa sellaisiakin töitä, joihin muuten TODELLA HARVA kelpaa...

Siksi on aika erikoista, että työnantaja näinkin toimimalla haluaa sahata omaa oksaansa.
JA vielä kertaus:
Suomihan on toistaiseksi oikeusvaltio.
Kaikenlaista kohtelua EI PIDÄ hyväksyä työnantajalta edes.

Hyvää päivänjatkoa,
tästähän tulikin mielenkiintoinen ketju. Palaan myöhemmin.

No, mun elämä ei todellakaan ole mennyt niinkuin Strömsössä.

Koko ajan mä olen yrittänyt täältä köyhyydestä ja kurjuudesta nousta, mutta aika huonoin tuloksin toistaiseksi.
Mutta koska pohojalaanen oon, niin en vieläkään ole luovuttanut. Vielä sekin päivä tulee kun saan haistattaa köyhyydelle pitkät.

"Liisa"
[QUOTE="vieras";23533485]Joo, kaikkihan voi kouluttautua ylilääkäriksi tai mennä rokkistaraksi amerikkaan! Omaa syytä kaikki.[/QUOTE]

Tässä maailmassa on töitä pilvin pimein. Ei tarvita korkeaa koulutusta tai erityislahjoja, jotta itsensä pystyy elättämään. Terveisin tavallinen duunari.

[QUOTE="tahvo";23534593]Voi luoja! Ei sulla ilmeisesti ainakaan se penaalin terävin kynä ole siellä osana.

Vastuu ja valinnat. Vastuu ja valinnat. Mietipä hetki. Jos se moniongelmainen pari siellä tekee pentuja, niin se on valinta. Siinä siirretään omat ongelmat sukupolvea edemmäs. Jos ne vanhemmat pyrkisivät muuttamaan tilanteen tai jos eivät siihen kykene, jättäisivät ne pennut tekemättä, lopputulos olisi jotain muuta.

Lasten huostaanotot, mielenterveysongelmat, kouluttamattomuus, rikollisuus ja toimeentulo-ongelmat aikuisena ovat paljon yleisempiä sellaisilla nuorilla, jotka ovat kasvaneet toimeentulovaikeuksista kärsivässä perheessä, kuin sellaisilla, joiden kodeissa köyhyyttä ei ole ollut.[/QUOTE]

Näin se valitettavasti on. Karua kuultavaa mutta ihan totta että moni vanhempi olisi saanut jättää lapsenteon tekemättä. Hesarista luin jokunen vuosi sitten sen jutun jossa kerrottiin että moniongelmainen nainen saa kolme kertaa enemmän lapsia kuin "tavallinen" nainen.

Sitä minäkin näissä keskusteluissa ihmettelen. Onko Suomen köyhät tosiaankin yleisesti jotenkin fyysisesti tai henkisesti sairaita, vai minkä takia näitä "no entä jos sairastut ja .." -tarinoita sinkauttelevia valopäitä sikiää näihin ketjuihin?
No mutta sehän on ihan faktaa että köyhät/moniongelmaiset sairastavat enemmän kuin keski-ja suurituloiset. Ensinnäkin kyllähän tässä ketjussakin jo moni on maininnut sanan masennus. Eli kun elämä tuntuu alamäeltä, sairastuu herkemmin vakavasti psyykkeeltään. Sitten kun mieli on maassa, alkaa myös keho oireilemaan. Kuinka paljon sitten näistä oireista on psykosomaattisia, sitä ei kukaan uskalla arvella koska lääkärikin saa haukut jos menee arvelemaan että sairaus onkin korvien välissä. Sehän otetaan aina loukkauksena. Mutta kun se on oikeasti vain totta, jos mieli sairastuu niin sairastuu kehokin herkemmin!

"bnm"
Olen kyllä pitkälti samaa mieltä aloittajan kanssa, joskin toki poikkeuksia varmaan löytyy (en kyllä ole sellaiseen törmännyt).

Mielestäni kysymys ei ole pelkästä koulutuksesta, tai ainakaan korkeakoulutuksesta, sillä käsittääkseni jotkut paperimiehet tienaavat aika lailla enemmän kuin korkeasti koulutetut humanistit. Kyse on pikemminkin asenteesta ja yritteliäisyydestä ja asioihin ennalta valmistautumisesta.

Jollain eläkeläisellä voisin ehkä joustaa tuosta, että köyhyys olisi ihan omaa syytä. Mutta kyllähän tuossakin suurin "syy" on usein ihmisessä itsessään. Kaikkin köyhimpiä eläkeläisiä suomessa ovat naiset, ja etenkin naiset, jotka ovat viettäneet suuren osan elämästään kotona. Toki asenteet ovat ennen painostaneet eri tavalla näitä naisia jäämään kotiin, eli ei nyt voi sanoa, että täysin oma vapaa valinta ollut kyseessä, mutta osittain kuitenkin.

Ei mun vauva mitenkään kärsivältä näytä vaikken rikas olekaan xD Eikä ole mitenkään kurjat olot.
No ei varmaan kukaan tarkoittanutkaan asiaa ihan noin. Suomessa on vaan paljon perheitä joissa ongelmat ovat todella syvässä. Lapsi imee jo äidinmaidosta kuinka hakataan toisia, ryypätään ja vedetään muita päihteitä, masennutaan ja vedetään ranteet auki, eletään niin köyhyydessä ettei ole varaa ruokaan, saippuaan tai lämpimiin vaatteisiin. Tämmöisten perheiden kohdalla olen kyllä sitä mieltä että olisi ollut parempi jättää lapsenteko muille.

Alkuperäinen kirjoittaja Köyhät suomalaiset;23535029:
Kumma homma toi minusta. Ei tarvitse mennä kun lahden toiselle puolelle, niin keskiansiot on puolet tuosta ja hyvin pärjäävät.

Outoa on jos yli tonni kuussa on köyhä, ellei sitten kuluta liikaa.
Et sitten sitä huomioinut, että mm. hintataso asumisen suhteen on huomattavasti alhaisempi Tallinnassa kuin Helsingissä.

ngn
[QUOTE="vieras";23535477]Siis työpaikat karkaavat maailmalle vai maailmalta tulevat uudet ja uljaat työntekijät? Tämä koskee myös matalapalkka aloja, joten logiikkaa ei kommentissasi ole. Eivät suomen kaikki (matala- ja korkeakoulutetut) työpaikat mene ulkomaalaisille.[/QUOTE]

Kumpaakin tapahtuu.

Köyhyys Suomessa on suhteellinen käsite. Usein köyhyys on itsestä kiinni. Ainakin oma tämänhetkinen tilanne on ihan oma valintani. Paremmat tulot meillä olisi, jos olisimme työttöminä ja asuisimme vuokralla, mutta oma ylpeys ei anna jäädä laakereilleen. Myös tyhmää oli tehdä 5 lasta, jotka vievät suurimman osan palkoistamme.

Köyhyys Suomessa on suhteellinen käsite. Usein köyhyys on itsestä kiinni. Ainakin oma tämänhetkinen tilanne on ihan oma valintani. Paremmat tulot meillä olisi, jos olisimme työttöminä ja asuisimme vuokralla, mutta oma ylpeys ei anna jäädä laakereilleen. Myös tyhmää oli tehdä 5 lasta, jotka vievät suurimman osan palkoistamme.
Sekö on se toinen vaihtoehto; työttömyys? Minä haluaisin olla lääkäri mutta en enää tässä iässä jaksa lähteä vuosiksi opiskelemaan. Muutenkin mulla on aina visioita joilla kehitän elämääni, en todellakaan haluaisi elämää jossa on kaksi vaihtoehtoa "matalapalkkainen duuni tai työttömyys". Surullista, anteeksi vain...

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23536845:
No mutta sehän on ihan faktaa että köyhät/moniongelmaiset sairastavat enemmän kuin keski-ja suurituloiset. Ensinnäkin kyllähän tässä ketjussakin jo moni on maininnut sanan masennus. Eli kun elämä tuntuu alamäeltä, sairastuu herkemmin vakavasti psyykkeeltään. Sitten kun mieli on maassa, alkaa myös keho oireilemaan. Kuinka paljon sitten näistä oireista on psykosomaattisia, sitä ei kukaan uskalla arvella koska lääkärikin saa haukut jos menee arvelemaan että sairaus onkin korvien välissä. Sehän otetaan aina loukkauksena. Mutta kun se on oikeasti vain totta, jos mieli sairastuu niin sairastuu kehokin herkemmin!
Masennus on jo tietyn elintason sairaus. Kuinka monta slummissa asuvaa kuulet makaavan masennuksen takia kotona ja odottavan nälkäkuolemaa. Jos ei oikeasti ole varaa masentua, ei masennuta vaikka miten paskaa sataisi niskaan.

Ihan kuten anoreksiakin..länsimaiden ongelmia.

Yhteistyössä