Keskiyön höpötysketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ummelwalad
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä muutoksia teit ruokavalioon?

Jätin leivän pois ja vaihdoin Bulgarianjogurtin partaäijään. Ensin jätin aamukahvisokerit ja mun joka aamuisen puolen litraa sokeroitua mehua pois mutta otin ne takaisin kun ei ne mitään numeroita hievauttanut. Kaikkea muuta saan oikeastaan syödä paitsi leipää. Ihan tönkkösokeroituja ei tee yleensäkkään mieli, mutta en viitti kokeilla mitä kävis vaikka suklaalevystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23535243:
Aika vapaalla ruokavaliolla... Mutta siitä johtuu kuitenkin tää lapsiveden määrä ja hillitön myllääminen vielä näillä viikoilla vaikka en oo saanu rajoja edes yli paitsi sairaalassa huonolla ruoalla.

Voih. No saat sitten ihan hyvällä omalla tunnolla syödä ison kasan suklaata synnyttäneiden osastolla. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23535225:
Täsmentäisitkö vähäsen?
Tjoo, oikeaan ketjuun tuli, ummelwaladille siis vastaukseksi. Ja voin täsmentää.

Kun ihmiset tuntuvat ajattelevan, että "mä uskon näin, tämä on ihan ok". Esimerkiksi nyt kristittyjen jumalaan uskominen. Samat ihmiset jotka uskovat siihen vakaasti, ovat useimmiten muuten ihan järkeviä ja myöntävät, että Iraniin syntyessään todennäköisesti uskoisivat Allahiin. Eli siis he tietävät oman jumalansa valinnan olleen vain syntymäpaikasta riippuvaa, mutta pitävät silti omaa uskoaan sinä oikeana. Ei tolkun hiventäkään.

Mistä päästäänkin eteenpäin skientologiaan. Skientologit uskovat, että jumalolento Xenu räjäytti aikoja sitten miljardeja ihmisiä ydinaseilla, ja heidän sielunsa takertuivat muihin ihmisiin. Noin suunnilleen. No okei, kuulostaahan se pöljältä. Se ei minua ihmetytä. Mutta se ihmetyttää, miten kristityillä on pokkaa pitää skientologien jorinoita huvittavina, samalla kun kristittyjen omassa pyhässä kirjassa on niinkin järkevää materiaalia kuin puhuva käärme ja aasi, vedestä viinaa tekevä juutalainen zombi ja kolme jumalaa jotka ovat oikeasti yksi jumala. Jos lähtökohta on se että kaikkien muiden uskontojen tarinat ovat ihan pahuksen naurettavia, miten ei huomata, tai haluta huomata, samaa siinä omassa?

Koko touhu on niin perustavanlaatuisesti epärationaalista, että tuntuu tosi oudolta että länsimaisen koulujärjestelmän läpikäynyt ihminen pitäisi jumaluskontoa ihan validina mielipiteenä. Tämä pohdiskelu nyt alkuun, ei mennä ennustamiseen, luulen että minulta katkeaa joku verisuoni päästä jos alan avautua siitä kuinka hölmöä se on :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23535234:
Jätin leivän pois ja vaihdoin Bulgarianjogurtin partaäijään. Ensin jätin aamukahvisokerit ja mun joka aamuisen puolen litraa sokeroitua mehua pois mutta otin ne takaisin kun ei ne mitään numeroita hievauttanut. Kaikkea muuta saan oikeastaan syödä paitsi leipää. Ihan tönkkösokeroituja ei tee yleensäkkään mieli, mutta en viitti kokeilla mitä kävis vaikka suklaalevystä.

Joo, mä huomasin myös tuon että vaalean leivän syönti nostaa arvot pilviin. Toinen millä oli mielestäni nostava vaikutus oli yövalvominen.. ( ja melkonen iltasieppo oon.. )

Uskotko dechs mihinkään yliluonnolliseen?

Mulle on itselle käynyt pari hyvin selittämätöntä tapahtumaa (ennakkonäky ym) joita en ole minkään luonnollisen kautta pystynyt selittämään.

Joo, mä huomasin myös tuon että vaalean leivän syönti nostaa arvot pilviin. Toinen millä oli mielestäni nostava vaikutus oli yövalvominen.. ( ja melkonen iltasieppo oon.. )

Mulla jostakin mystisestä syystä ruisleivät, paitsi luomuruislimppu missä ei ole muuta kuin ruisjauhoa, vettä ja suolaa. Mutta reissumiehellä menetetään kaikki päivän muut syömiset kun sokerit vaan viipottaa missä sattuu ja ei laske sitten millään. Tulee nälkäseksi ja vihaiseksi.

dechs Onneksi me ihmiset ollaan erilaisia, se on elämää rikastuttavaa :heart:
No se on toinen. Kun moni tuntuu kuvittelevan, ettei siitä omasta "maltillisesta" uskosta ole mitään haittaa. Sitten jos rupeaa miettimään, jos kaikki maailman järkevät ihmiset sanoutuisivat irti koko touhusta, mistä kiihkoilijoille riittäisi validiteettia omaan toimintaansa? Eihän ne saisi rekryttyä ketään, jos kaikki tietäisivät järkevien olevan ulkona koko uskobisneksestä. Uskonnollinen terrorismi yksinkertaisesti kuivuisi kasaan, seksuaalivähemmistöjen vaino vähenisi, naisten asema paranisi, tyttöjen ympärileikkaukset katoaisi.. Hyvänen aika, lista on kilometrin mittainen. Se hinta mitä maltillisesta uskosta maksetaan on aivan kammottava.

Maltilliset uskovaisetkin on mun mielestä parhaimmillaankin vain samaa maata mafiavaimon kanssa. Nauttii siis antimista, mutta kääntää katseensa. Tuntee omaa kivaa lämpöä miettiessään niitä jumalolentojaan, samalla kieltäen ajatuksen että lainaa uskottavuutta kaikelle sille kamalalle, mitä uskon varjolla tehdään. Taas: :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23535276:
Mulla jostakin mystisestä syystä ruisleivät, paitsi luomuruislimppu missä ei ole muuta kuin ruisjauhoa, vettä ja suolaa. Mutta reissumiehellä menetetään kaikki päivän muut syömiset kun sokerit vaan viipottaa missä sattuu ja ei laske sitten millään. Tulee nälkäseksi ja vihaiseksi.

Mä tein itse piimäpohjaista "peltileipää" , sisälti milloin mitäkin :whistle:pellavansiemenrouhetta, ruisjauhoja, spelttiä, kaurahiutaleita, porkkanaraastetta ja sitä sieti syödä ilman et arvot nousi.

Mä tein itse piimäpohjaista "peltileipää" , sisälti milloin mitäkin :whistle:pellavansiemenrouhetta, ruisjauhoja, spelttiä, kaurahiutaleita, porkkanaraastetta ja sitä sieti syödä ilman et arvot nousi.

Sullakin oli varmaan ruokavaliohoito..?
Musta tuntuu että vaan tosi teolliset leivät tekee tota. Ostin yks päivä aika vaaleita sämpylöitä missä ei ollut lisäaineita niin ei ne mitään ihmeitä tehnyt. Mutta se reissumies, ruispalat...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23535306:
Pakko melkeinpä koettaa vaikka väkisin nukkumaan jos tää potkija sallis vähän rauhottua. Pitää herätä jo aikaisin. En kyllä varmaan nuku montaa tuntia, mutta saatan kadota mystisesti kohta...

Mihin aikaan menet sairaalalle? Toivottavasti pikkuinen antaa hetken nukkua ennen lähtöä. :)

dechs Kyllähän pahoja ihmisiä mahtuu tähän maailmaan. =( He etsivät syyn kiihkoonsa ja vääriin tekoihinsa uskonnosta tai uskonnottomuudesta.
Mä en kuitenkaan suostu uskomaan olevani syyllinen kenenkään toisen tekemiin vääryyksiin, millään varjolla. Eikä se mitä minä mistäkin uskon vahingoita ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23535302:
Sullakin oli varmaan ruokavaliohoito..?
Musta tuntuu että vaan tosi teolliset leivät tekee tota. Ostin yks päivä aika vaaleita sämpylöitä missä ei ollut lisäaineita niin ei ne mitään ihmeitä tehnyt. Mutta se reissumies, ruispalat...

Joo, ruokavalio uusiks.. ja kun teen pelkkää yövuoroa niin yövalvomisen lopettaminen samaan aikaan palautti arvot alas ja sieti sitten taas jopa herkkujakin välillä syödä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;23535323:
Kymmeneksi. Tunti kuluu matkassa ainakin. Tää on kyllä niin ponteva potkija että aika hyvin se herättelee mut siinä klo 7 kuitenkin.
Potkiikohan se unissaankin vai eikö se nuku ikinä?

Potkii varmaan unissaankin. :D

dechs Kyllähän pahoja ihmisiä mahtuu tähän maailmaan. =( He etsivät syyn kiihkoonsa ja vääriin tekoihinsa uskonnosta tai uskonnottomuudesta.
Mä en kuitenkaan suostu uskomaan olevani syyllinen kenenkään toisen tekemiin vääryyksiin, millään varjolla. Eikä se mitä minä mistäkin uskon vahingoita ketään.

Nimenomaanhan yksilön usko ei ketöän vahingoita vaan joidenkin yhteisöjen ja laajempien ryhmien "tulkinnat" joita tehdään omaa etua tuijottaen. Sokea auktoriteettiusko voisi olla hyvä nimitys. Yks sanoo ja lauma seuraa perässä. Pätee muihinkin kuin uskontoihin. Mulla ei oo mitään uskomista vastaan, uskonhan mä itsekin mihin uskon, mutta yhteiskuntaan liitettyä tuputusta en siedä. Esim. yrittäjänä en halua tukea moista toimintaa, vaan uskonnonvapauden pitäisi päteä siinäkin.

Yhteistyössä