Määräaikaisen työsopimuksen irtisanominen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu työnantajasta. Periaatteessa et koska se on voimassa määräajan tai joudut maksamaan palkkasi verran sakkoa. Mutta tuskin kovinkaan moni työnantaja tuohon ryhtyisi. Se olisi varmaan ihan sovittavissa.

[QUOTE="vieras";23533051]Et voi irtisanoa ellei siinä jostain syystä ole irtisanomisaikaa, mutta aika järjetön olisi sellainen sopimus.[/QUOTE]

Mulla on määräaikainen sopimus, jossa lukee "irtisanottavissa molemmin puolin kuten toistaiseksi voimassaoleva sopimus", mä itse halusin tän siihen

Yhteisellä sopimuksella voit saada sopimuksen purettua

Alkuperäinen kirjoittaja työläisaktivisti;23533064:
Paskat mitään sakkoa tarvi maksaa! Mutta muuten vastaan kuten aiemmat ovat vastanneet.

Kyllä jos ei ole irtisanomispykälää mainittu. Sama pätee myös työnantajalle, jos irtisanoo työntekijän niin palkan joutuu maksamaan koko määräajalta. Näin se menee.

[QUOTE="vieras";23533051]Et voi irtisanoa ellei siinä jostain syystä ole irtisanomisaikaa, mutta aika järjetön olisi sellainen sopimus.[/QUOTE]

Mitä järjetöntä tuossa olisi?
Mä olen kyllä sun kanssa täysin eri mieltä, irtisanomisaika määräaikaisessakin on hyvä jos sellaisen saa sopimukseensa.

Jos työsopimus on määräaikainen, työntekijää ei voi irtisanoa ennen määräajan loppua. Työntekijä ei voi irtisanoutua ennen kuin määräaikainen työsopimus päättyy, mutta usein asiasta voidaan sopia neuvottelemalla työntekijän ja työnantajan kesken.

http://www.sak.fi/suomi/tyossa.jsp?lang=fi&location1=2&id=25896&sl2=4&sl3=3

Alkuperäinen kirjoittaja työläisaktivisti;23533064:
Paskat mitään sakkoa tarvi maksaa! Mutta muuten vastaan kuten aiemmat ovat vastanneet.

Se edellinen sakosta puhuja taisi viitata tähän työsopimuslain kohtaan:
"Työntekijä, joka ei ole noudattanut irtisanomisaikaa, on velvollinen suorittamaan työnantajalle kertakaikkisena korvauksena irtisanomisajan palkkaa vastaavan määrän."

Tosin voiko toi koskea määräaikaista työsuhdetta, jos kerran siinä ei ole irtisanomisaikaa?

Vai mihin pykälään se sakottelija viittaa? Alkoi kiinnostaa oikeasti.

Työnantaja voi vaatia vahingonkorvausta, jos työntekijä lopettaa työn ennen määräajan päättymistä. Käytännössä työnantajat eivät korvausta vaadi, koska työnantajan pitäisi pystyä esittämään jokin aiheutunut vahinko. Jos kyse ei oo jostain erityistehtävästä, lähinnä se voisi olla esim. uuden työntekijän palkkauksesta johtuneet kulut.

Yhteistyössä