Mitä voi tehdä kun koira kuseksii aina kun tulee vieraita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ais

Vieras
Kun tänne tulee vieraita, niin koira kuseksii aina innoissaan pitkin vieraiden nilkkoja, kun on niin innoissaan niistä. Mistä tää johtuu? On nimittäin järkyttävän ärsyttävää ja turhauttavaa. Muuten ei kuseksi sisälle, on ollut jo monta kuukautta sisäsiisti.
Miten sen yleisen häiläämisen saa loppumaan kun tulee vieraita?

Vieraat ei saa mitenkään noteerata koiraa. Kääntyvät vaan pois, kun tulee ja sitten kun on rauhoittunut, saa silittää :) Itse voit komentaa silloin kun villeimmillään, että rauhottuu

Ilopissiä nimenomaan, toi tollo on niin innoissaan, että koheltaa hulluna, on tosin vasta pentu, mutta silti...
Nyt juurikin tässä välissä meillä kävi mun isä äkkiä hakemassa sukset ja sain kolinapurkilla pidettyä koiran koko ajan mun jaloissa :)
Kohta tulee mun sisko, siitä toi koira yleensä on niin riemuissaan et ruikkii mihkä sattuu..

Noi onkin tosi hyviä neuvoja jo. Lisäisin, että silloin kun tiedätte vieraiden olevan tulossa, viekää koira kunnon lenkille ennen vieraiden saapumista. Se vie energiat ja tankki on tyhjä. Sitten noita jo annettuja ohjeita haltuun.

Jotkut koirat harrastelee tätä muutenki ku pentuaikana :/ Meidän yks koirista ilopissasi 4-5 vuoden ikään. Riippu vähän kuka tuli käymään, oikein toivottu vieras niin hohhoijakkaa.

Mut vieras ei saa kiinnittää huomiota koiraan, niin koira tottuu vähitellen. Jotkut tekevät sitä, et vaikkei vieras kiinnitä huomiota, niin vaikka tunnin päästä kun rupee sit höpöttelee koiralle, niin innostuu ja ilopissailee siitäkin.

Ja tietenkin yks vaihtoehto on, että menet koiran kanssa ulos vastaan, niin ei tarvitse lattioita rueta heti siivoileen.

Ystäväni koira tekee tuon aina minulle =) eli on intona jälleentapaamisesta. Mutta tosissaan ehkä kannattaisi sanoa vieraille etteivät noteraa koiraa mitenkään, edes katseella. Ja sitten vasta myöhemmin voi koira saada huomiota, jos muuten käytäytyy.

[QUOTE="vieras";23532793]Päästä koira ulos kun vieraat tulevat, eli koira tapaa vieraat ulkona, silloin ei pissaa sisälle.[/QUOTE]

entäs ne vieraiden nilkat...

Otan osaa!
Meillä kävi vielä niin v'ttumainen vieras, joka oikein kimitti kaikista innostavimmalla äänellään, jotta koira oikein yllyttyi kuseksimaan lattialle. Vaikka miljoona kertaa oltiin sanottu, että ÄLÄ HUOMIOI KOIRAAA!

Mikä rotu?

Jos kyseessä on esim. staffi niin on vaikeaa opettaa! Jos siis puhutaan nuoresta koirasta. Oppii sitten pikkuhiljaa. Staffi kun on niin intoinen ihmisistä :D Tai siis sekin riippuu toki yksilöstä.

meillä toimi kun sanoi vieraille että koiraan päin ei edes katsota, jos hyppii käntää selän. Vieraat aina ensin halaamaan isäntää/emäntää vaikka ei normaalisti kuuluisi tapoihin. Sitten kun koira on rauhoittunut ei sillonkaan rueta hirveästi lässyttämää, pussailemaan ja halailemaan vaan rauhallinen moikkaus. Äläkä ikinä toru koiraa ilopissasta. koitatte tehdä aina samalla tavalla kun vieraita tulee niin koira tottuu, kärsivällisyyttä! meillä uros sakemanni ja nyt 1,5v, vasta muutama kuukausi sitten lopetti kokonaan tämän. toki se väheni koko ajan ettei vieraat nyt täysin märkiä ollut, mutta edelleen jos joku tietty ihminen innostaa tosi paljon nii saattaa vähän ruikata. eikä tosiaan lenkki juuri ennen ikinä auttanut. jos koira viedään aina ulos kun vieraita tulee se oppii että sitä moikataan ensin ja saa kusta vieraitten nilkat, suosittelen opettamaan rauhallista moikkaamista.

Yhteistyössä