Hiuksia lähtee edelleen, vaikka vauva on jo 1 v 2kk. Mitä pitäisi tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt?

Vieras
Raskausaikana hiuksia ei lähteny yhtään, harjaan ei koskaan jäänyt mitään.
Hiustenlähtö alkoi vauvan ollessa noin 3kk ikäinen. Hiuksia lähtee per yksi harjauskerta ehkä arviolta noin 50-100 hiusta, siis niin paljon kuitenkin, että joudun harjaamaan hiukset vessanpöntön yläpuolella ja kaavin harjasta hiuksia pönttöön ja kun haron sormilla hiuksia harjaamisen ohessa, jää käteen monta kertaa harjaussession aikana montakymmentä hiusta. Harjaan ja pesen hiukset kerran päivässä. Muulloin pidän hiukset kiinni. Hiukset ovat melkein lanteille saakka pitkät.

Tukka ohenee silmissä, mitään kaljuja länttejä en näe mutten tunne myöskään mitään hiustynkää kasvamassa. Syön todella huonosti, mutta painoni pysyy samassa, bmi 24. Onko syynä huono ruokavalioni vai voiko raskaudenjälkeinen hormonimyrsky vieläki vaikuttaa?

Imetys loppui vauvan ollessa 7kk.

Joo, aloitin pari pv sit monivitamiinit. Tohon kilpirauhasen vajaatoiminnan oireisiin mulla ei täsmää oikein muu kuin hiustenlähtö niin ja tietty painokaan ei putoa, vaikka syön vähänlaisesti itseni mielestä. Paino on kyl sama, mikä on ollu jo viimeiset 10 vuotta. Mutta on ollu aina tosi hankala pudottaa painoa ja joskus 5 vuotta sitten mulla oli kilpirauhaskokeessa arvo normaalin puolella, mutta ihan siinä rajalla kuitenkin.

Raudanpuute aiheuttaa hiusten ohentumista. Hiustenkasvu on kai elimistölle ns. turha rasite josta se pyrkii säästämään jos ravintoaineista on puute. Rautakuuria naamariin ja terveellistä sapuskaa, kyllä sä varmaan kaloreita saat kun painoindeksi on noin korkea. Siis tarkoitan että normaalin korkea, ei liian korkea.

Joo, mulla on hemoglobiini ollu aina melko alhainen ja raskausaikoina se on ollu tosi alhainen, ollu himpun alle 100 silloin. Normaalisti noin 120.
Ja lihaa en syö. Et voi kyllä hyvin olla raudankin puutetta. Tuota en oiskaan hoksannu itse. Syön huonosti tai siis vähänlaisesti, ku yritän laihduttaa...

minä lopetin imettämisen vauvan ollessa n puolivuotias ja sitten rupes hiuksia lähtemään. ja paljon. ei tosin mullakaan mitään paljaita länttejä, mutta kyllä sieltä uutta hiusta sitten kasvoi ja kasvaa edelleen :) muksu nyt 1,5 v. eli huoli pois: kyllä ne kasvaa takaisin!! :)

Mulla kans lähtee vieläkin ja lapsi 1v7kk. Uuttakin tukkaa kasvaa mutta lähtee enempi.
Suihkun jälkeen lattiakaivo täynnä hiuksia ja joka harjauskerra jälkeen pitää tyhjentää harja.
Ihottuma on toinen juttu. Ennen raskautta ollut hyvä iho mutta nyt synnytyksen jälkeen hirveät ihottumat, eniten taipeissa mutta oikeestaan koko kehossa länttejä.
Syön hyvin ja monipuolisesti.

Yhteistyössä