Millainen on ikäisekseen liikkuvainen lapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tämä tuli mieleen kun minulle on niin moni sanonut tuosta kuopuksesta että on ikäisekseen
hyvin kehittynyt liikunnallisesti ja touhuaa kuin isommatkin.. viimeksi tänään sanoi yksi vanha rouva. Joten siitä kipinä tähän aloitukseen :)

Niin että millanen se sitten on?

Meidän poika on kyllä hyvin vilkas, kipeää ja juoksee ja teluaa melkeinpä yhtä näppärästi joka paikkaan kuin 4v isosiskonsakin. Aina jotain tekemässä, aloillaan jaksaa olla yöllä nukkuessaan ja päiväunilla :D ainiin ja noin 10min pikkukakkosesta tai aamupiirretyistä.

Ei saa syöttää, vaan pitää saada syödä itse. Ja näin on ollut jo 1-vuotiaasta saakka.
Nokkamukikaan ei ole kelvannut enää useampaan kuukauteen, koska siskokin juo isojen mukista.

Me touhutaan lasten kanssa paljon ja olen antanut pojan itse opetella ja tehdä ilman et vahtaan siinä vieressä ettei vaan tuu kuhmua. Siis saa vapaasti harjoitella ja toteuttaa itseään, kokeilla mikä onnistuu ja mikä vaatii vielä äidin apu - osaa siis sitten itse pyytää.

Tähän asiaan varmasti vaikuttaa myös se että on toinen lapsi ja hällä on se lapsen malli isosiskosta. Pitää saada tehdä kaikki samat kuin hänkin.

Ainiin ja lapsella on ikää 1v7kk.

No en tosiaan tiedä, mun mielestä noi on ihan normaaleita asioita :) On meidänkin tyttö juonut nokkamukista 6kk lähtien, syönyt itse jo alle 1vuotiaana, juonut tavallisesta mukista 1 vuotiaasta. :D Ja kukaan ei ole sanonut että onpa liikkuvainen lapsi =D Juoksee, kiipeää myös meidän lapsemme, ja ihan normaalina sitä pidän. EIkä ole edes sisaruksia jolta ottaa mallia.

No en tosiaan tiedä, mun mielestä noi on ihan normaaleita asioita :) On meidänkin tyttö juonut nokkamukista 6kk lähtien, syönyt itse jo alle 1vuotiaana, juonut tavallisesta mukista 1 vuotiaasta. :D Ja kukaan ei ole sanonut että onpa liikkuvainen lapsi =D Juoksee, kiipeää myös meidän lapsemme, ja ihan normaalina sitä pidän. EIkä ole edes sisaruksia jolta ottaa mallia.

No niin minustakin on normaaleja juttjuja.

ja en mä ole edes tähän saakka osannut ajatella et olis normaalia liikkuvaisempi vaikka onkin tollanen "adhd" :D

Siksi minä olenkin miettinyt miksi noin sanottu

Yhteistyössä