Annatteko usein xylitol-pastilleja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja älö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

älö

Vieras
Taas luin jonkun tutkimuksen jossa suositeltiin xylitolin käyttöä ja ostin kaksivuotiaallemme näitä xylitol-pastilleja. Jotenkin vaan kauhistuttaa syöttää makeita pastilleja joka ruoan jälkeen vaikka niin kai se ideana onkin..

No musta ne on ihan sama asia kuin purkka, jota meillä jauhetaan aina ruoan/muun syömisen jälkeen.
Ja joo, pidän noilla pastilleilla toisinaan taaperon tyytyväisenä kaupassakin..:whistle:
Eipähän ole muuten ollut korvatulehduksiakaan:D

Voi että kun ihmiset on hysteerisiä tuon "makeuden" kans. Äidinmaitokin on makeaa. Ethän vaan sitä antanut? Etkä koskaan hedelmiä tai marjoja?

ps. en anna ollenkaan, vaan anna purkkaa heti kun on 4 hammasta suussa.

5 kertaa päivässä on suositus, eli jokaisen aterian jälkeen. Mä oon antanu xylitol pastilleja tytölle 7kk lähtien, mutta itse olen päiväkodissa töissä ja sielä lapset saa aterioiden jälkeen pastillin niin se oli hyvin luonnollista ja jotenkin ihan itsestäänselvyys aloittaa pastillit. Eihän se xylitol pastilli mikään hirveän makea ole jos vertaat vaikka tavalliseen karkkiin ja sen terveyshyödyt ovat todella hyvät..hyvä hampaille ja niiden on myös tutkittu estävän korvatulehduksia (5x pvässä annettuna)

[QUOTE=""vieras";23511478]missä iässä lapset on oppineet olemaan nielemättä purkkaa?[/QUOTE]

Me ollaan annetta purkkaa vähän päälle vuoden ikäisestä, toki välillä sen nieli mut pian oppi viemään roskikseen/antamaan meille sen.:)

[QUOTE=""vieras";23511478]missä iässä lapset on oppineet olemaan nielemättä purkkaa?[/QUOTE]

Meillä oppi nuorempi oikeastaan heti, pari purkkaa on tainnut vain niellä ja nyt jo 2v 4kk ikäisenä syönyt vuoden verran purkkaa.

Purkan nieleminenhän ei haittaa mitään, koska pienelle lapselle annetaan yleensä purkkaa vain pieni pala.

[QUOTE="mamama";23511499]Purkan nieleminenhän ei haittaa mitään, koska pienelle lapselle annetaan yleensä purkkaa vain pieni pala.[/QUOTE]

Miten niin vain pieni pala? kyllä meillä koko tyyny on aina annettu.

Olen antanut jo useampia vuosia päivittäin, itse asiassa lapset osaavat joka aterian jälkeen ottaa sen pastillin. Hyvä tapa, itsekin syön joko purkkaa tai pastillin ruoan jälkeen.

Päivässä saavat pari pastillia, lämpimien ruokien jälkeen siis aina yhdet . Meidän lapsilta menee maha niistä kuin myös purkasta sekaisin 4-5 palaa päivässä on jo liikaa, kun alkaa heti toisesta päästä tulla tavara vetelänä tämän jälkeen.

Pikku Kakkosen päärynän makuisia TÄYSKSYLITOLI pastilleja...kannattaa tosiaan tarkistaa että ovat täysksylitolia, muuten niissä on muitakin makeutusaineita.

Meillä on ongelmana että on erehdytty antamaan jotain nalle puh pastilleja joissa on xylitolia vain 50%... ei poika suostu enää ottamaan noita pikku kakkosen täysxylitoli pastilleja. =( Jättää syömättä annetut pikku kakkos-pastillit kokonaan jos ei saa nalle puh pastilleja...

Alkuperäinen kirjoittaja tällainen ongelma;23512524:
Meillä on ongelmana että on erehdytty antamaan jotain nalle puh pastilleja joissa on xylitolia vain 50%... ei poika suostu enää ottamaan noita pikku kakkosen täysxylitoli pastilleja. =( Jättää syömättä annetut pikku kakkos-pastillit kokonaan jos ei saa nalle puh pastilleja...

Teillä päättää poika tuollaisenkin asian? Mä ainakin tekisin selväksi, että tässä pikku kakkosen pastilli, ota tai jätä.

[QUOTE="vieras";23512626]Miten niin? Muistaaksi Pirkan pastillit maksaa rasialta joku 1,50 ja purkka 1,20 ja varmasti on pastilleja enemmän kuin purkkaa. Eikä ne vadelmanmakuisetkaan maksa rasialta kuin tuon 1,50 euron luokkaa.[/QUOTE]

ajattelin lähinnä noita pikku kakkosen ja katti matikaisen pastilleja vai mitä lie.

Me tilataan xylipastillit Fazershopista tai käydään hakemassa sieltä. Siellä maksaa 22e/kilo tai ainankin maksoi viimeksi. Täysxylipastilleja käytetään joka ruokailun jälkeen tai jos mehua juodaan tai otetaan lääkkeitä, varsinkin astmalääkkeitä. Eli niitä menee paljon päivässä.

Yhteistyössä