Olenko itsekäs kun en tee töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kommari?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kommari?

Vieras
Olen sitä mieltä, että työstä täytyy maksaa kaikille tasapuolisesti. Se, että toiselle maksetaan 100 kertaisesti enemmän kuin toisille rikkoo minun moraalisia arvoja. Koska työelämässä ei päästä tasapuoliseen palkkaukseen niin olen(monta vuotta sitten) päättänyt jättäytyä työelämästä pois, ja antanut yhteiskunnan elätettäväksi. Palaan työelämään sitten kun kaikilla on tasapuolinen palkkaussysteemi

[QUOTE="eee";23503102]Ovatko sun mielestä kaikki työt siis samantasoisia esim. vaativuudeltaan tai vastuunkannoltaan?
Ei herätys...
Toivon TODELLA, että tää on provo.[/QUOTE]

Ymmärrän, että toimitusjohtajalla tai osaston johtajalla on suuri vastuu mutta oikeuttaako se esim. 50,000e/kk palkkaan ja minä 2000e/kk? Eikö esim. joku 10,000e/kk riittäisi jo?

mun mielestä kaikista töistä ei tarvitse maksaa saman verran, koska yksinkertaisesti vastuu on eri aloilla täysin erilainen ja osa opiskelee paljon enemmän ammattinsa eteen.

MUTTA.. mun mielestä jokaisella alalla pitäisi maksaa sen verran palkkaa että sillä oikeasti tulisi toimeen. Mun mies esimerkiks tekee fyysisesti todella raskasta kolmivuorotyötä ja käteen jää reilu tonni kuussa. Väärin on että työssäkäyvä saa vähemmän kun tukia nostavat. Työnteon pitäisi olla kannattavaa.

[QUOTE="eee";23503102]Ovatko sun mielestä kaikki työt siis samantasoisia esim. vaativuudeltaan tai vastuunkannoltaan?
Ei herätys...
Toivon TODELLA, että tää on provo.[/QUOTE]

Ymmärrän, että esim. tj:lla on suurempi vastuu mutta se, että hän saisi vaikkapa 50,000e/kk ja työläinen vain 2000-3000e/kk on mielestäni moraalitonta. Koska en voi asiaan vaikuttaa niin sittenpähän suomen lain nojalla saavat elättää minua...

henk.koht. vihaan työntekoa. en kai vaan oo oikeella alalla. mut mua ei vois vähempää kiinnostaa mennä töihin. onneks lapset on viel pieniä ja yks tulossa niin ei ees tarvi lähivuosina lähtee töihin.

Mä mietin joskus miten huonosti on ihminen kasvatettu jos on niin laiska että ei tee töitä. Ei se työnteko ole monenkaan mielestä kovinkaan kivaa aina mutta silti on työnsä hoidettava. Se vaan on ihmisen velvollisuus elättää itsensä.

Mä en oikein osaa arvostaa ihmisiä jotka laiskuuttaan lusmuaa kotonaan.

Onkohan jossain vikaa kun monta kertaa olen yrittänyt vastata tähän ketjuun muttei onnistu,,,
Itse työtähän en väheksy vaan itse asiassa olin työnarkomaani. Se miksi jäin työelämästä pois on se palkkaussysteemi. Ymmärrän, että tj:lla on suuri vastuu mutta palkkaus on kyllä moraalitonta. Jos toinen saa työstään viiskytkiloa ja työläinen vain pari-kolme kiloa niin onko se oikein? Minusta ei, joten elättäköön varakkaat minua

No "vähän" on kyseenalainen moraalisesti tuo sinun toimintatapasi, vaikka ajatus sen takana onkin ihan hyväksyttävä (vaikka en itse olekkaan aivan samaa mieltä).

Kyllä, olet loinen. Tosiasia on se, että yhteiskunta ei tee kaltaisillasi mitään. Sama kun hyppäisit jojoon.

Itse teen töitä vain osa-aikaisesti ja saan muutaman satkun kuussa. MUTTA tämä ratkaisu on reilu kaikille koska elätän ITSE itseni.

Älytöntä! Miksi ihmeessä kaikille pitäisi maksaa sama palkka? Onko esim. Kirurgin ja siivoojan työt samanlaisia? Koulutus samanlainen? Vaativuus samanlaista! Olet naurettava...ja provo!

Älytöntä! Miksi ihmeessä kaikille pitäisi maksaa sama palkka? Onko esim. Kirurgin ja siivoojan työt samanlaisia? Koulutus samanlainen? Vaativuus samanlaista! Olet naurettava...ja provo!

No onhan tuokin yksi ajatusmalli :) Saahan sitä ajatuksilla leikkiä. Tosin kommunismissakin ne ylimmät johtajat vetivät palkoissa pidemmän korren.

Jos maailma olisi kovasti erilainen, tasapalkka saattaisi olla mahdollinen. Utopiaa se nykyisellään on. Jos tolle linjalle lähdetään: Miksi edes pitäisi maksaa palkkaa? Eikö kaikille voisi taata saman toimeentulon työtä vastaan, oli työ sitten mitä tahansa?

Itse nyt en ole kirurgi, mutta muutoin yhtä korkeasti koulutettu ja työtön. Työkokemuksen vuoksi en saa palkkaa en niin minkäänlaista. Samaan aikaan toinen työtön, vaikka siivooja, joka on vuoden verran onnistunut tekemään työtä sillä välin kun opiskelin, nostaa täydet korvaukset. Onko se sitten oikein?

Mäkin olen jättäytynyt itse pois työelämästä. Ehkä menen vielä joskus töihin jos tekee mieli tai rahatilanteen takia on pakko (paitsi että voishan sitä ottaa sitten tukia, mutta en mä ehkä kehtais.)

MUTTA! Iso ero tässä on se että teen sen ihan omilla varoillani. Tai, no omilla, suvun perintöähän nuo ovat, jonkun muun työllään ansaitsemia ja säästämiä. Mutta minun omiani nyt. Olisin oikeutettu työttömyyskorvaukseen, mutta en halua sitä nostaa kun tulen toimeen ilmankin ja työttömyyteni on ihan oma valintani. Jää aikaa kaikkeen mukavaan.

Mielipiteesi kuulostavat vähän siltä että oletko työelämässä koskaan kunnolla mukana ollutkaan? On paljon alipalkattuja ja ylipalkattuja aloja, mutte eihän nyt kaikesta voi maksaa samaa palkkaa?

Ymmärrän, että esim. tj:lla on suurempi vastuu mutta se, että hän saisi vaikkapa 50,000e/kk ja työläinen vain 2000-3000e/kk on mielestäni moraalitonta. Koska en voi asiaan vaikuttaa niin sittenpähän suomen lain nojalla saavat elättää minua...

Kyllä aika harva toimitusjohtajakaan saa Suomessa 50 000 euron kuukausipalkkaa! Hei haloo. Jos vaikka kymmenen toimitusjohtajaa Suomessa saa tuollaista palkkaa ja sitten miljoona työläistä 2000-3000 e kuukausipalkkaa, niin eikös loppujen lopuksi tasa-arvo toteudu aika hyvin.

Onkohan jossain vikaa kun monta kertaa olen yrittänyt vastata tähän ketjuun muttei onnistu,,,
Itse työtähän en väheksy vaan itse asiassa olin työnarkomaani. Se miksi jäin työelämästä pois on se palkkaussysteemi. Ymmärrän, että tj:lla on suuri vastuu mutta palkkaus on kyllä moraalitonta. Jos toinen saa työstään viiskytkiloa ja työläinen vain pari-kolme kiloa niin onko se oikein? Minusta ei, joten elättäköön varakkaat minua

Eikö sitten sen kotonalepäämisen sijaan kannattaisi opiskella ja työstää itsensä sinne tj-palkkatason töihin eika vaan nostaa yhteiskunnan rahoja katkerana. Varsinkin jos olet ahkera ja työnarkomaani, luulis ettei motivaatiota puuttuisi? Mitä sitten puuhaat kaiket päivät kun et ole töissä?

Ymmärrän, että toimitusjohtajalla tai osaston johtajalla on suuri vastuu mutta oikeuttaako se esim. 50,000e/kk palkkaan ja minä 2000e/kk? Eikö esim. joku 10,000e/kk riittäisi jo?
Oikeuttaa, modernissa markkinataloudessa maksetaan sen verran kuin on kannattavaa. Yrität keksiä syitä ympäristöstä omalle laiskuudellesi. Katsohan peiliin, sinä selkärangaton laiskuri.

Joo toimareiden palkkojen kritisoiminen on aikamoista hiirenkakan puimista. Oikeesti jos jättäytyy työelämästä pois sen takia, että muutama kymmenen toimaria Suomessa tienaa "liikaa", niin ei ihan mee mun jakeluun.

Perusta oma yritys, niin voit maksaa itsellesi ihan niin korkeaa palkkaa kuin tahdot.

Onhan se helppo olla muilta vaatimassa, mutta tilanne taitaisi olla toinen, jos joutuisit omassa yrityksessäsi maksamaan palkkaa yhtä paljon kaikille.

Yhteistyössä