Relaatiot 24

• Viestiketjun aloittaja Mie vaan...
  • Ensimmäinen viesti
"maikki"
[QUOTE="Mummo";23498230]Vaikka olisikin jo vinkattu, niin voisiko joku ystävällinen sielu kertoa mitä tulee Itä-saksasta vasemmalle 8-4. Alkukirjaimilla pääsen eteenpäin. Samassa ruudussa jäin junaan, mutta sehän piti arvata, kun ollaan Itä-saksasta. Kiitän saamistani avuista! Teen näitä ihan vaan pitkittääkseni dementian puhkeamista. En tosin ole varma auttaako. Sijoitus silti 35![/QUOTE]itoluiste

Kuuluisa taitoluistelija. Jos mummo on mummo, niin varmaan muistaa, kun mäkin muistan ;)

"Pelaaja"
[QUOTE="Sohvi";23498220]Olsiko vastalahjaksi Satakunta-ruudusta Eur... ja K... S... liittyvää 7? Tai saman ruudun Koi... 8?[/QUOTE]

7 on paikkakunta tai kylä, sanassa on sekä miehen että naisen nimi, löytyy Eur wikistä

koi 8 on taas liian helppo :) että mikäs se yleisnimitys on koi..:lle ja kis..:lle ;)[/QUOTE]

Kiitti, tuo 8 oli todella liian helppo :) Mutta nyt selvisivät, ja koko ketju selvisi. Sekin ruutu olisi valmis kun keksisi sen oikeassa yläkulmassa olevan vihjesanan... (Saa vihjata vihjesanaa, ja saa minultakin kysyä vinkkejä, vaikka taitaa minulla olla vähemmän sanoja kuin sinulla, nyt on 639.)

"Sohvi"
Mineen nyt kyl tajua tuota tapani 2004, että miten ne sanat laitettais, etuperi ja takaperi, tehny mitä kummallisempia yhdistelmiä maanosasta tsunamista ja keskisanasta

Toine sit on kukka tukeva tai laiha ???

Satakunnan vihjesana oli helppo, valtionpäämies
Maanosa +tsunami (ihan tuossa muodossa) + jälkimmäinen sana keskiruudusta

mikä kukalle haitetaan että kasvaa suoraan?

no niin olikin liian helppo vihjesana... :D

olisko noihin mun kysymyksiin edes jotain vinkkiä.... :)

"Mummo"
Kiitos tuhannesti. Kyllä ne nimettömät junt seisovat siellä edelleen. Olen epätoivoisesti täyttänytniivideopeleja, etten ole ehtinyt kumpaankaan junaan Vinkki siitä toisesta on tervetullut. Oletko muuten saanut sen tuletti 6, jota on kaipailtu. Mulla on ollu se jo kauan. Olisin vinkannut, mutta joku ehti ensin.

"Kyselijä"
[QUOTE="Mummo";23498267]Kiitos tuhannesti. Kyllä ne nimettömät junt seisovat siellä edelleen. Olen epätoivoisesti täyttänytniivideopeleja, etten ole ehtinyt kumpaankaan junaan Vinkki siitä toisesta on tervetullut. Oletko muuten saanut sen tuletti 6, jota on kaipailtu. Mulla on ollu se jo kauan. Olisin vinkannut, mutta joku ehti ensin.[/QUOTE]

Tarkoitatko sitä rule... 6 siellä lähtöruudussa? Jos on, niin vinkkaa ihmeessä minulle, koska en ole sellaista vinkkiä täällä huomannut.

"Sohvi"
Kiitti, tuo 8 oli todella liian helppo :) Mutta nyt selvisivät, ja koko ketju selvisi. Sekin ruutu olisi valmis kun keksisi sen oikeassa yläkulmassa olevan vihjesanan... (Saa vihjata vihjesanaa, ja saa minultakin kysyä vinkkejä, vaikka taitaa minulla olla vähemmän sanoja kuin sinulla, nyt on 639.)[/QUOTE]

tuolla tulikin ja vihje, että valtion päämies

Puutoslista oli tuolla vähän aiksemmin, tosin osa on jo auennu :) sanoja tällähetkellä 627

"Pelaaja"
[QUOTE="Sohvi";23498102]Lentopallo:
Pääsanasta 6+9 ei ole vastasanoja tai edes mitään siellä yläreunassa... SUomalainen pelaaja, nimikirjaimet T S
Kenttä 14 ??? saako ratakiskoa kun ei rautalanka auta? Alkaa siis sanalla kent... ja jatkuu yleisellä termillä, jota käytetään esimerkiksi tieteessä asioita selvitettäessä
matkap molemmat toinen kuulemma särkyy pakkasessa ja toinenkin on amerikkalainen
BV ylös 8+13 ja siitä seuraava 7 se 7 on paikkakunta USA:ssa ja se sitä edellinen on siellä pidetyt isot kisat
D.R. 17 ei avaudu tääkään löytyy se sieltä wikistä, on teoria
Na ja Mo välinen 14 ne molemmat ovat tällaisia, on yksi yhteiskuntamuoto

Lohi:
Kalasapuska 5+4
alaska 5+6 hyvää syötävää, englanninkielinen
wyo 7+6
vap.kaup. 4 lyhenne yhdestä asiaa koskevasta liitosta

Satakunta:
vihjesana tää on kai helppo kun kukaan ei sitä ole kyselly

Meiju:
hert 12
oce 5+6+5
tul ja per välinen 8 toiminta, jossa katsotaan hyvin tarkasti

uhkapelit:
ru ja hev välinen 6
ros.ruo. 3 ja 13 13 on kai se kaikkein yleisin sellainen

Kebab:
Saa 12
ylempi olut

katastrofi:
hav 4+10 ja 8 alas yhdistyy laa 8 on paikannimi
voo 14 +7 löytyy wikistä, sitä kuvaillaan tällaiseksi toiminnaksi
lasi 10
arg 5 alasko? tyyppi joka sillä kulki

Madonna:
uni 10
suu 5 ja 6
kor 7

Levy
l.täht. 8+6
lent.on. 3+5
sing 5+9
mass 5
pääsanasta 3+7+4 ja 3+6+6

saksa:
TE

Moi:
Ken 7 kaupunki
cur 5+2+10
mario 5

videopeli:
kvin 9 se laulaa tällaisia
tuki 11 tuolla vinkattiin jo
EA 6+7 oikeelle peli, kirjaimet M M
puu 10
loh 10
ic 5+8

Bauer:
H-A 8 ja 9 onko nää jotain jotka on esiintynyt tuolla? ei kun tapahtumia, toinen tapahtuman nimi ja toinen tapahtuman yleisnimi
fil molemmat
soturi 5+10
gap 6+15 (väliviivalinen) löytyy kunnan wikistä, oikealla olevasta laatikosta
GW 5+8 laitat sen 5-sanan hakuun, niin pitäisi löytyä[/QUOTE]

Nuo minulla on.

"Kyselijä"
[QUOTE="Mummo";23498310]Sorry, meni väärälle henkilölle. Eli ruletti 6=hevonen ranskaksi.[/QUOTE]

Kuinka ihmeessä tuon on voinut joku keksiä noista ympäröivistä sanoista? Hattu päästä!

[QUOTE="Sohvi";23498256]Maanosa +tsunami (ihan tuossa muodossa) + jälkimmäinen sana keskiruudusta

mikä kukalle haitetaan että kasvaa suoraan?

no niin olikin liian helppo vihjesana... :D

olisko noihin mun kysymyksiin edes jotain vinkkiä.... :)[/QUOTE]

Kiitti
tunnin yrittämisen jälkeen sain sen 6+17

kukkatuki? Ehkä sit seuraavan tunnin yritän tätä pähkäillä

"maikki"
Madonna:
uni 10 - kun ei ole olemassa oikeasti, niin on sellainen
suu 5 ja 6 - puuttuu
kor 7 - yksi kor tyyppi

Onko sulla läv 9?

Levy
l.täht. 8+6 - yksi tosi kuuluisa 90-luvulla
lent.on. 3+5 - showpainija, joka katkaisi selkänsä lento-onnettomuudessa
sing 5+9 - yksi kaikkien aikojen myydyimmistä singleistä, aukeaa paremmin kun saat vastasanan
mass 5 - puuttuu
pääsanasta 3+7+4 - tääkin aukeaa kun saat tuolta lento-onnettomuudesta ketjua avattua. Suomalaisen vändin levy, laulavat enkuksi
ja 3+6+6 - puuttuu

Siinä mitä mulla on ja mitä ei tossa aiemmin vinkattu

"Mummo"
Kiitos. Löysin sen shakkisanastosta. Harmittaa, kun pitää mennä vahtimaan lapsenlapsia, kun olisi parempaakin tekemistä. En ole tosissani! 3-vuotiaat kaksoset ja yksi 5 vee ovat kaikki mummon kullannuppuja. Älkää hosuko, ettei tarvitse kahlata kovin monta sivua!!! ITä-saksaan ei se juna vaan kulje vieläkään.

"Sohvi"
PELAAJA ja MAIKKI iso kiitos noista sanoista, ihan kaikki ei vielä auennu, mutta jatkan huomenna "pirtein" aivoin miettimistä :)

Maikki se läväri 9 on Nasallang kun en osaa vinkata

Samaa mieltä Mummon kanssa, että älkää kauheen monta sivua kirjotelko ;)
Tää lähtis viettää iltaa ja ottamaan selvää onko huomenna aamulla pää kipee :D

Kun mineen vaan ymärrä, en ymmärrä näitä, ja taitaa suuri osa olla niitä mitkä jumii monella

Lohi:
n.. y.. 5+4 (menee kal..r..)
vapa... 4 (lyhenne wikissä, miks en saa sit menemää mitää)

Suvas:
her.. 12
ocean 5+6+5

Uhkapeli:
ch.. 5
ros..ru.. 3

Rullakebab:
saa..12
ylempi olut

Luonnonkatastrofi:
hav.. 4+10
las... 10

Madonna:
suu.. 5 ja 6

Levy:
alas 3+6+6
mass... 5

Itä-saksa:
tra.. e.. 6+5

Moi:
cu.. 5+2+10
kukka 10 (tää ei vielkää oo sytyttäny vaik just sain lisä vinkkiä)

Videopeli:
loh.. 12
ice cl... 5+8

Bauer:
lat.. nig... ..... 10
fil.. 11+9
fu.. 6

Viimeksi muokattu:
"Pelaaja"
Kun mineen vaan ymärrä, en ymmärrä näitä, ja taitaa suuri osa olla niitä mitkä jumii monella

Lohi:
n.. y.. 5+4 (menee kal..r..)
vapa... 4 (lyhenne wikissä, miks en saa sit menemää mitää) eurooppalainen liitto, nyt jo vanha

Suvas:
her.. 12
ocean 5+6+5

Uhkapeli:
ch.. 5
ros..ru.. 3

Rullakebab:
saa..12
ylempi olut

Luonnonkatastrofi:
hav.. 4+10
las... 10

Madonna:
suu.. 5 ja 6

Levy:
alas 3+6+6
mass... 5

Itä-saksa:
tra.. e.. 6+5

Moi:
cu.. 5+2+10
kukka 10 (tää ei vielkää oo sytyttäny vaik just sain lisä vinkkiä) tikusta asiaa :)

Videopeli:
loh.. 12
ice cl... 5+8

Bauer:
lat.. nig... ..... 10 no mikä se on noin yleisnimellään - niitä on joka ilta monta
fil.. 11+9
fu.. 6
Kuten huomaat, niin melkein nuo kaikki puuttuvat minultakin :)

Yhteistyössä