Kertokaas syitä lapsen korkeaan tulehdusarvoon?

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
kerro lisää
Kaikki vieraat aineet, hometoksiinit, liika väsymys jne.
Myrkytysoire?
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=963775&sid=994066ad85afe95c24d19b59dfd0e53e#p963775
 
.aps
Lapsi ei ole sairaalassa, mutta saa antibioottia lihakseen päivittäin. Tutkittiin se mitä uskallettiin odottaa antibioottihoidon aloitusta, mutta silti mietityttää. Mitään ulkoista ei löytynyt, mutta siis missä tulehdus sitten vois olla, ja voiko joku viruskin aiheuttaa tämmöstä?
Siis olemme kyllä hoidossa, mutta mietin vain että onko täällä kellään kokemuksia moisesta?
Lapsella siis ei ole muita oireita kuin korkea kuume ja tuo crp.
 
Ette ole sairaalassa,tollasilla cerpeillä. Mulla itellä oli 311 ja ei ees keskusteltu kotiin pääsemisestä. Tytöllä oli joskus 188 ja suoraan osastolle tippaan ja ikinä ei saatu tietää mikä oli.
Kyllä mua huolestettutaa et kotona ootte. Mulle sanottin just tolloin kun serppi 311 et lihakseen laitettava antibioottln, kun jännirin niin tipan laittoa, Virus ei kuulla nosta kun 120 paikkeille. Mä ekskaltaisi olla kotona,vaikka lihan antibiootti onkin.
 
sh
virustulehdus ei nosta crp:tä joten on oltava bakteeritulehdus johon antibiootit auttavat, Jos on kuumetta niin tulehdushan voi olla missä vain.. pitäskö kysyä sieltä sairaalasta??
 
"buleria"
Lapsi ei ole sairaalassa, mutta saa antibioottia lihakseen päivittäin. Tutkittiin se mitä uskallettiin odottaa antibioottihoidon aloitusta, mutta silti mietityttää. Mitään ulkoista ei löytynyt, mutta siis missä tulehdus sitten vois olla, ja voiko joku viruskin aiheuttaa tämmöstä?
Siis olemme kyllä hoidossa, mutta mietin vain että onko täällä kellään kokemuksia moisesta?
Lapsella siis ei ole muita oireita kuin korkea kuume ja tuo crp.
Juuri samoilla oireilla ( vain korkea kuume) ja tismalleen samalla tulehdusarvolla minun kuopukseni joutui osastolle ja suonensisäiseenantibioottitippaan maanantaina, kaikki oli ulkoisesti ok, eikä mitään löytynyt. Keuhkot kuunneltiin myös, kaikki ok, mutta vasta kehkokuva paljasti, että keuhkokuume oli edennyt jo pitkälle. Toisinsanoen, oli h-hetki aloittaa antibiootti! Mun tyttö onneksi on jo paranemaan päin, eilen otettiin kanyyli pois ja aloitettiin antibiootit suunkautta, mutta kysymys kuuluukin, onko sinun lapselta otettu keuhkokuva?? Minunkin tyttö auskultoitiin ulkoisesti kaksi kertaa, eikä mitään normaalista poikkeavaa löytynyt, mutta kuva paljasto toista.. Keuhkokuume ainakin on hyviv hyvin vakavasti otettava tauti! Tsemppiä teille ja paranemisia lapsellesi!
 
"huom"
Alkuperäinen kirjoittaja kerro lisää;23488403:
Kaikki vieraat aineet, hometoksiinit, liika väsymys jne.
Myrkytysoire?
Colitis ulcerosa (tai jotain sinne päin) - karppaus.info :: keskustelufoorumi
Siis eihän se crp-luku pelkästään tulehdusta merkitse, vaikka yleensä tulehduskin niitä arvoja nostaa!

Katsos:
"CRP:n rooli elimistössä on osana luontaista immuniteettia ja vierasaineiden eliminointimekanismia.

CRP on klassisen komplementtijärjestelmän aktivoija ja edistää vierasaineiden opsonisaatiota ja fagosytoosia." ---kertoo Wikipedia
 
"madame"
ei oo totta, mä jouduin suonensisäiseen antibioottitiputukseen sairaalaan kun crp oli 140! eivätkä laskeneet kotia ennenkuin oli laskenut alle 100! sanoivat minulle että vasta sitten voidaan siirtyä suun kautta otettavaan antibioottiin(oli ilmeisesti riski verenmyrkytykseen), ja mulla infektoitui vatsan alue,umpilisäkkeen poiston jälkeen.

mä en olis kotona edes aikuisena jos serppi ois noin korkea,ihan järjetöntä! sitähän pitäs jatkuvasti seurata veriarvoja. ja tutkia syytä.

onko valittanut vatsakipua? ettei oo puhjennut umppari? tai umppari ylipäätänsä?
 
"aloittaja"
Ette ole sairaalassa,tollasilla cerpeillä. Mulla itellä oli 311 ja ei ees keskusteltu kotiin pääsemisestä. Tytöllä oli joskus 188 ja suoraan osastolle tippaan ja ikinä ei saatu tietää mikä oli.
Kyllä mua huolestettutaa et kotona ootte. Mulle sanottin just tolloin kun serppi 311 et lihakseen laitettava antibioottln, kun jännirin niin tipan laittoa, Virus ei kuulla nosta kun 120 paikkeille. Mä ekskaltaisi olla kotona,vaikka lihan antibiootti onkin.
Kyllä, lääkäri juuri mulle kertoi että hoitavat lasta, eivät arvoja. Itseasiassa, katsovat mielummin valkosolujen määrää, koska se on ajantasaisempi kuin tuo tulehdusarvo, joka laahaa perässä.
Eli kun lapsen yleiskunto on lähes loistava, on silloin vain uskottava että se on loistava. Kotiin pääsi, koska ei ole ensimmäinen kerta, ja tiedettiin vastetta olevan tuolla lääkkeelle jota sai lihakseen (koska ei tahdottu kanyyliä käteen).
Lapsellani on tänään viimeksi mitattu serppi ja se oli 164, ja josset usko niin oo uskomatta. Toissailtana se oli 272.
 
"aloittaja"
[QUOTE="buleria";23494508]Juuri samoilla oireilla ( vain korkea kuume) ja tismalleen samalla tulehdusarvolla minun kuopukseni joutui osastolle ja suonensisäiseenantibioottitippaan maanantaina, kaikki oli ulkoisesti ok, eikä mitään löytynyt. Keuhkot kuunneltiin myös, kaikki ok, mutta vasta kehkokuva paljasti, että keuhkokuume oli edennyt jo pitkälle. Toisinsanoen, oli h-hetki aloittaa antibiootti! Mun tyttö onneksi on jo paranemaan päin, eilen otettiin kanyyli pois ja aloitettiin antibiootit suunkautta, mutta kysymys kuuluukin, onko sinun lapselta otettu keuhkokuva?? Minunkin tyttö auskultoitiin ulkoisesti kaksi kertaa, eikä mitään normaalista poikkeavaa löytynyt, mutta kuva paljasto toista.. Keuhkokuume ainakin on hyviv hyvin vakavasti otettava tauti! Tsemppiä teille ja paranemisia lapsellesi![/QUOTE]

Keuhkokuva on otettu, samoin sen seittämänsataa virtsanäytettä, nielu ja nenänielunäytteet, lukemattomia verikokeita, unohdankohan nyt jotain.. mutta tosi paljon on selvitetty.. Ainoana löytyi nielusta pientä punoitusta, siksi nuo nielunäytteet edes otettiin..
Adenotestikin tehtiin, ei ollut sitäkään.
 
"aloittaja"
[QUOTE="madame";23494768]ei oo totta, mä jouduin suonensisäiseen antibioottitiputukseen sairaalaan kun crp oli 140! eivätkä laskeneet kotia ennenkuin oli laskenut alle 100! sanoivat minulle että vasta sitten voidaan siirtyä suun kautta otettavaan antibioottiin(oli ilmeisesti riski verenmyrkytykseen), ja mulla infektoitui vatsan alue,umpilisäkkeen poiston jälkeen.

mä en olis kotona edes aikuisena jos serppi ois noin korkea,ihan järjetöntä! sitähän pitäs jatkuvasti seurata veriarvoja. ja tutkia syytä.

onko valittanut vatsakipua? ettei oo puhjennut umppari? tai umppari ylipäätänsä?[/QUOTE]

Edes aikuisena? Siis lääkäri just mulle kertoi, että lapset ovat vähän eri asia, nostavat nopeemmin serpin, ja ovat kuitenkin parempikuntoisia kuin aikuiset kyseisissä arvoissa.
Me ollaan kaksi kertaa oltu osastolla, joten tää on tuttu kaava jo.
Meillä siis tänään arvo 164 ja suunkautta otettava antibiootti aloitettiin, koska nähtiin että valkosolut olivat normaalit vihdoin.
Vatsa on palpoitu, ei arista. Ei arista myöskään muuta paikkaa. Osaa kertoa sattuuko, muttei kuulemma satu minnekkään. Ikää siis 2,5v.
 

Yhteistyössä