elämänsä elänyt
Voi rakas lapsi kun nämä ovat kaikki mielipiteitä, ei sinultakaan vielä yhtään faktaa ole tullut.Ennen kun julkisesti huudat tietämättömyyttäsi niin voisi olla järkevää ottaa selvää asiasta.
Voi rakas lapsi kun nämä ovat kaikki mielipiteitä, ei sinultakaan vielä yhtään faktaa ole tullut.Ennen kun julkisesti huudat tietämättömyyttäsi niin voisi olla järkevää ottaa selvää asiasta.
tuo kaikki kuulostaa normaalilta. ei yhtään siltä mitä nina kirjoitti. en mäkään ole jatkuvasti samassa huoneessa kun meidän 1v. kyllä mä kuitnekin koko ajan olen tieotinen miss huoneessa poika on ja mitä suunnilleen tekee. kuitenkaan en anna pojan yksin valvoa kun muut nukkuu. ethän sinäkään anna kun kirjoitit että viet lapsen takaisin sänkyyn. näinhän ninan mukaan ei saa tehdä. kyllä meilläkin on yöllä ovet auki ja 3v käy pissalla ihan rauhassa itekseen, en mä täälä kaikkia öitä kyttää sen liikkumisia. mutta sen ikänen jo tietää mitä tekee.Huh. ninaTT, miten hitossa jaksat aina vaan puolustautua näitä sekopäitä vastaan? Miten jaksat oikeasti reagoida näiden kirjoituksiin, kun eivät näköjään edes yritä ymmärtää mitä oot sanomassa?
Kyllä meidänkin 2-vuotias saa ihan vapaasti haahuilla yöllä jos sitä haluaa. Mutta kun ei halua. Nukkuu omassa huoneessa ja omassa sängyssä, josta pääsee itse pois. Saattaa joskus kävellä meidän huoneeseen, mutta palautetaan omaan sänkyyn (vasta ihan äskettäin ollaan siirrytty tähän, koska poika potkii unissaan mua mahaan ja olen 8. kuulla raskaana), jonne jää itekseen jatkamaan unia. Ovet on auki koko kämpässä - paitsi tietty ulko-ovet, koska pyritään tosiaan pitämään ulkopuoliset meidän kotoa poissa. Jos poika keskellä yötä kovaan ääneen vaatisi (ei ole että avaan oven niin varmaan avaisin ja kysyisin että tuonneko sä haluat pimeään ja kylmään yksin mennä, äiti menee kyllä takaisin nukkumaan. Ei satavarmasti menisi yhtään minnekään paitsi takaisin sänkyyn. Eikä ole koskaan mitään tuommoista vaatinut, tai itsekään yrittänyt yöllä (tai päivällä) lähteä mihinkään, koska tietää (vanhempien esimerkistä) että yöllä nukutaan.
Enkä todellakaan vahdi 2-vuotiasta joka sekuntia. Saa leikkiä eri huoneessa ihan rauhassa, välillä saatan kysellä mitä puuhaa, johon poika aina vastaa.
Tosin asun maassa, jossa lasten kidnappaukset on paljon yleisempiä kuin Suomessa, siksi pidän poikaa aika tiukasti silmällä kodin ulkopuolella. En siis siksi, etten usko lapseni tietävän mitä seurauksia hänen teoillaan on vaan muiden ihmisten, ulkopuolisten vuoksi.
Ja alkuperäiseen aiheeseen: imetin vuoden ikään, alkoi tuntua ikävältä pojan hampaiden narskutus, eikä poika pistänyt yhtään hanttiin kun lopetin. Jos olisi protestoinut, en olisi lopettanut.
Tuo arvio ihmisen vieroitusiästä perustuu kulttuuriantropologiaan, historiaan, muiden nisäkkäiden (varsinkin lähisukulaistemme simpanssien ja gorillojen) lajityypilliseen käyttäytymiseen ja anatomiaan.Alkuperäinen kirjoittaja elämänsä elänyt;23457999:Voi rakas lapsi kun nämä ovat kaikki mielipiteitä, ei sinultakaan vielä yhtään faktaa ole tullut.
Eivätkö he luontaisen ymmärryksen perusteella ymmärrä pysyä ulkona?Estän muita tulemasta sisään. Jos lapsi ei halua asua täällä niin hän voi mennä muualle asumaan. Eip ole halunnut.
Olen tavannut monta katkeraa idealistia. Mutta sinä et kuulosta katkeralta idealistilta. Ainpoastaan idealistilta ja yksisilmäiseltä sellaiselta. Sulle tuntuu olevan tärkeintä käännyttää ihmisiä olemaan samaa mieltä kuin itse olet. Ja edustat mielipiteissäsi aika äärilaitaa. Et hyväksy kovin hyvin muiden erilaisia käsityksiä tai mielipiteitä, vaikka suvaitsevaisuuttasi julistatkin.Minä en ole kovinkaan idealisti. Realisti enemmänkin. Vai oletko koskaan tavannut näin katkeraa idealistia?
NinaTT ei hyväksy tätä kun ette nuku perhepedissä.Huh. ninaTT, miten hitossa jaksat aina vaan puolustautua näitä sekopäitä vastaan? Miten jaksat oikeasti reagoida näiden kirjoituksiin, kun eivät näköjään edes yritä ymmärtää mitä oot sanomassa?
Kyllä meidänkin 2-vuotias saa ihan vapaasti haahuilla yöllä jos sitä haluaa. Mutta kun ei halua. Nukkuu omassa huoneessa ja omassa sängyssä, josta pääsee itse pois. Saattaa joskus kävellä meidän huoneeseen, mutta palautetaan omaan sänkyyn (vasta ihan äskettäin ollaan siirrytty tähän, koska poika potkii unissaan mua mahaan ja olen 8. kuulla raskaana), jonne jää itekseen jatkamaan unia. Ovet on auki koko kämpässä - paitsi tietty ulko-ovet, koska pyritään tosiaan pitämään ulkopuoliset meidän kotoa poissa. Jos poika keskellä yötä kovaan ääneen vaatisi (ei ole että avaan oven niin varmaan avaisin ja kysyisin että tuonneko sä haluat pimeään ja kylmään yksin mennä, äiti menee kyllä takaisin nukkumaan. Ei satavarmasti menisi yhtään minnekään paitsi takaisin sänkyyn. Eikä ole koskaan mitään tuommoista vaatinut, tai itsekään yrittänyt yöllä (tai päivällä) lähteä mihinkään, koska tietää (vanhempien esimerkistä) että yöllä nukutaan.
Enkä todellakaan vahdi 2-vuotiasta joka sekuntia. Saa leikkiä eri huoneessa ihan rauhassa, välillä saatan kysellä mitä puuhaa, johon poika aina vastaa.
Tosin asun maassa, jossa lasten kidnappaukset on paljon yleisempiä kuin Suomessa, siksi pidän poikaa aika tiukasti silmällä kodin ulkopuolella. En siis siksi, etten usko lapseni tietävän mitä seurauksia hänen teoillaan on vaan muiden ihmisten, ulkopuolisten vuoksi.
Ja alkuperäiseen aiheeseen: imetin vuoden ikään, alkoi tuntua ikävältä pojan hampaiden narskutus, eikä poika pistänyt yhtään hanttiin kun lopetin. Jos olisi protestoinut, en olisi lopettanut.
Monet pitää noit mun kirjottamii asioit naurettavina, tyhminä, sairaina, väärinä, vahingollisina jne. niin on se kumma, ettei kyetä perustelee miks... Eiks tosiaan kukaan osaa kertoo, et mikä noist asioist tekee em. laisii? Onks nois jutuis, kenenkään mielest yhtään mitään hyvää?Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87*;23454798:Ihmisil on erilaisii mielipiteit, toimintatapoja, tottumuksii... Rönsyily ei oo kiellettyy, joten kerronpas pikkasen meiän elämäst.
Monet vastustaa, mut meil hyväks koettuja: Lempee lapsentahtinen kasvatus, positiivinen asenne, yksillöllisyyden kunnioittaminen, rakastaminen ilman ehtoja. Lapsi on tasa-arvoinen perheenjäsen, jonka mielipiteet, toiveet ja tunteet otetaan vakavast. Ei alisteta eikä aliarvioida (ei esim. käytetä perinteisii rangaistuksii, ei haukuta tuhmaks, tyhmäks ym). Käytetään paljon minä-viestintää. Harvat asiat on kokonaan kiellettyjä. Perhepeti (poika nukkuu edelleen isin ja äitin keskel), mahdollisimman lapsentahtinen imetys (jatkuu edelleen), täysimetin 8kk, kiinteet alotettiin lapsentahtiin sormiruual. Ollaan käytetty kantoliina ym. kantovälineit. Manduca edelleen käytös. Käytettiin pelkästään kestovaippoja (poika oppi kokonaan vaipattomaks n.1½v). Ei oo ollu ollenkaan tuttii, tuttipulloo, sitterii, pinnasänkyy, eikä myöskään kävelytuolii, hyppykeinuu jne.
Ekologinen elämäntapa. Esim.vaunut, rattaat ym. ollaan saatu käytettyinä. Leluja on suht. vähän, mut riittäväst. Ei mitään krääsää vaan kunnon leluja. Syödään terveellist kasvisruokaa. Matkat kuljetaan kävellen, pyöril, julkisil kulkuneuvoil tai toisten kyydis. Värkkäillään ja tuunaillaan paljon kaikkee kierrätysmateriaaleist. Pojan vaatteist iso osa on mun kierrätysmateriaaleist tekemii. Huonekalut, astiat jne. on käytettyjä ja tuunailtuja. Uutta ostetaan harvoin Siinäpäs sitä jo tuliki sekavaa sepostust elämäst ja elämän tavoist.
Minulle on tärkeää saada ihmiset ajattelemaan, jotta lasten oikeudet toteutuisivat. Ei, en hyväksy sellaista ihmiskäsitystä jossa vanhemmat omistavat lapsensa.Olen tavannut monta katkeraa idealistia. Mutta sinä et kuulosta katkeralta idealistilta. Ainpoastaan idealistilta ja yksisilmäiseltä sellaiselta. Sulle tuntuu olevan tärkeintä käännyttää ihmisiä olemaan samaa mieltä kuin itse olet. Ja edustat mielipiteissäsi aika äärilaitaa. Et hyväksy kovin hyvin muiden erilaisia käsityksiä tai mielipiteitä, vaikka suvaitsevaisuuttasi julistatkin.
Sinulla on velvollisuuksia lastasi kohtaan. Omistaako lapsi äidin?Minulle on tärkeää saada ihmiset ajattelemaan, jotta lasten oikeudet toteutuisivat. Ei, en hyväksy sellaista ihmiskäsitystä jossa vanhemmat omistavat lapsensa.
Kylläpä sä aliarvioit muita ihmisiä ja heidän kykyään ajatella. Laskeudu vähän, niin saatat saada parempaa keskustelua aikaan. Ja kuuntele niitä toisiakin mielipiteitä, saattaapa joskus tulla ihan hyviä pointteja sieltä, vaikket uskokaan viisasta tekstiä muiden suusta tulevan.Minulle on tärkeää saada ihmiset ajattelemaan, jotta lasten oikeudet toteutuisivat. Ei, en hyväksy sellaista ihmiskäsitystä jossa vanhemmat omistavat lapsensa.
En jaksa eikä huvita näin turhan asian takia alkaa kommentoimaan noita kaikkia kohtia vaan sanon vain sen, että olisit takuulla sellainen ihminen jota en ikinä ottaisi omaksi kaverikseni. Tuo tekstisi paljastaa sinusta hyvin paljon ja sana "hihhuli" kuvaa sinua täydellisesti....tuo kasvisruokavalio vielä kruunasi kaiken....ei voi kyllä ku nauraa enää....Alkuperäinen kirjoittaja Eemin äiti-87*;23458170:Monet pitää noit mun kirjottamii asioit naurettavina, tyhminä, sairaina, väärinä, vahingollisina jne. niin on se kumma, ettei kyetä perustelee miks... Eiks tosiaan kukaan osaa kertoo, et mikä noist asioist tekee em. laisii? Onks nois jutuis, kenenkään mielest yhtään mitään hyvää?
Minulle on tärkeää saada ihmiset ajattelemaan, jotta lasten oikeudet toteutuisivat. Ei, en hyväksy sellaista ihmiskäsitystä jossa vanhemmat omistavat lapsensa.
Toivotaan ettei koitakaan... Kiva juttu että sä luotat hyvään tuuriin. Itse en sitä tee.Miksi? Koska se on hänen oikeutensa.
Hän ei kyllä edelleenkään ole sellaista edes yrittänyt tehdä
Hyvä kasvatus ei ole hyvää tuuria. Olen jo raskausajasta asti saanut kuulla, että "odotapahan vaan kunnes"... Katsotaan tuleeko mikään tuomionpäivän ennustus toteutumaan koskaanToivotaan ettei koitakaan... Kiva juttu että sä luotat hyvään tuuriin. Itse en sitä tee.
Pikkupoika karkasi kotoaan - sukkasillaan pakkasessa - Ilta-Sanomat
Ristiinassa kadonneen 2,5-vuotiaan katoamispaikka varmistui - Ilta-Sanomat
Ymmärtämättöminä? Minusta sinä olet ymmärtämätön, koska et voi hyväksyä toisten kasvatustapaa toisin kuin minä ymmärrä sinun tapasi, joka on varmasti hyvä ja toimiva teidän perheelle ja perheenjäsentenne luonteelle, kasvatuksella kun ei luonteenpiirteitä voi muuttaa. Jokaisella perheellä on varmasti omat kasvatusmetodinsa. Ei ole yhtä oikeaa ja väärää.En minä tuomitse muita. Korkeintaan pidän ymmärtämättöminä. Se, mitä lapseni aikuisena tekee, on hänen oma asiansa. Aivan kuten se, mitä hän nytkin tekee, on hänen oma asiansa.