Onko eskari pakollinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietin mitä tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minun erityislapseni kakkaa aina vaippaan (tai housuun jos ei laita vaippaa) eikä yksinkertaisesti osaa kertoa tarpeestaan. Ei koskaan kerro pissahädästäkään, mutta käytän vessassa usein ja joskus tulee pissaa, mutta kakkaa ei ole tullut koskaan ja ikää on jo 5. En haluaisi lasta päiväkotiin jossa hän tutustuisi tuleviin koulukavereihinsa. Kiusaaminenhan jatkuisi täten koko kouluajan!

Mitä mieltä muut?

Minun erityislapseni kakkaa aina vaippaan (tai housuun jos ei laita vaippaa) eikä yksinkertaisesti osaa kertoa tarpeestaan. Ei koskaan kerro pissahädästäkään, mutta käytän vessassa usein ja joskus tulee pissaa, mutta kakkaa ei ole tullut koskaan ja ikää on jo 5. En haluaisi lasta päiväkotiin jossa hän tutustuisi tuleviin koulukavereihinsa. Kiusaaminenhan jatkuisi täten koko kouluajan!

Mitä mieltä muut?

Millä tavalla lapsesi on erityislapsi? kehitysvammainen? vai mikä?

[QUOTE="mami";23448172]Millä tavalla lapsesi on erityislapsi? kehitysvammainen? vai mikä?[/QUOTE]

Miten se nyt tähän liittyy? Jos olisi kehitysvammainen, en kai mä nyt miettisi tällaisia kun takuuvarmasti pääsisi muiden vammaisten kanssa samaan ryhmään jäseneksi. Voi huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja Mietin mitä tehdä;23448120:
vai vapaaehtoinen?

Vapaaehtoinen, itse en halunnut eskariin eikä sinne onneksi pakolla väännetty. Jälkeenpäin olin itsekkin tosin sitä mieltä että olisi ollut helpompi sopeutua kouluun jos olisi ollut eskarissa. Tarkoitan sopeutumisella sitä että lähestulkoon kaikki muut osasivat jo aakkoset ja tavuttaen lukea ja pieniä laskutehtäviä. Itse en osannut mitään noista ja eka vuosi oli melkoisen rankka kun piti kuroa kaikki muut kiinni opinnoissa...

Yhteistyössä