synnytysvalmennus,onko se pakollinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meille on tulossa ensimmäinen lapsi,syntyy alkukeväästä ja valmennukset alkais tammikuussa,ensimmäisellä kerralla mä olen ite töitten puolesta koulutuksessa just siihen aikaan ja mies sano että se ei taida päästä yhteenkään valmennukseen ajan puolesta kun on töissä silloin..mutta onko toi homma ihan vapaaehtoinen vai ns.pakollinen?

Vapaaehtoinen, ja mun mielestä aika turhakin...Mä kävin aikani kuluksi esikoista odottaessa, kun työtkin olivat jo loppuneet, mutta mies ei ollut mukana (töissä oli). Mies oli vain synnytyssairaalan tutustumiskäynnillä.

ok no sitten en ota stressiä siitä että jos en sinne pääse ainakaan ekana kertana,ja mieskään tuskin hirmu pahoillaan on,hän ei ole sellanen ryhmässä keskustelija enkä kyllä minäkään..

jos neuvolalta kysyt ni se on suositeltava..mutta siis ei tosiaankaan ole pakollinen :laugh:
eikä se perhevalmennuskaan vai olikos se tuota samaa..
minä en oo käynyt moisissa ja hyvin olen pärjännyt.
Turhaa touhua jos maalaisjärki päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
jos neuvolalta kysyt ni se on suositeltava..mutta siis ei tosiaankaan ole pakollinen :laugh:
eikä se perhevalmennuskaan vai olikos se tuota samaa..
minä en oo käynyt moisissa ja hyvin olen pärjännyt.
Turhaa touhua jos maalaisjärki päässä.

niin tottakai neuvolassa suosittelevat :D ja tää valmennuskin on tossa meidän neuvolassa ja ilmeisesti mun neuvolatäti vetää sitä,näin käsitin.mutta eiköhän tuo vauva saada maailmaan ilman sitäkin ja pärjätä ihan omalla just niinkun sanoit maalaisjärjellä.

ei se pakollinen ole vaikka kovasti ne painosti mua neuvolasta menemään. no en mennyt siihen enkä siihen missä esitellään paikkoja sairaalassa....

Mä en juurikaan koe saaneeni sieltä hirveästi oppia, mutta uusia ystäviä/tuttavia, jotka ovat samassa tilanteessa kuin minä. Oli kiva pitää yhteyttä eka vuosi kun kaikkien lapset olivat samanikäisiä!

olin itse valmennuksessa ja minusta siitä ei ollut oikeasti kyllä mitään hyötyä. sairaalan paikat kyllä kerkiää nähdä sitten kun sinne menee oikeasti. kyllä toisilta synnyttäneiltä sai kaikkein parhaimmat neuvot.

Kävin tasan yhden kerran siellä perhevalmennuksessa ja ihan täysin turhaa oli. Esimerkiksi tällä ensimmäisellä tapaamisella oli aiheena imetys ja suurimmalla osalla tuolloin viikkoja takana about 18..Että ehkä jostain muusta olisi tuossa vaiheessa vielä voinut keskustella.

Ja ihan hyvin osasin synnyttää ilman mitään valmennuksiakin =) .

Yhteistyössä