Apuja kiitos, ajattelin nyt sitten kokeilla karppausta... En usko muuten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Wanda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen yrittänyt karpata, mut mulle se on kyllä aikamoinen kitukuuri ja koko ajan on nälkä. Ehkä olen tottunut syömään vaan liian isoja annoksia, mutta mä en saa millään mahaani täyteen hiilihydraatittomalla ruualla.

[QUOTE="vieras";23441114]Mä olen yrittänyt karpata, mut mulle se on kyllä aikamoinen kitukuuri ja koko ajan on nälkä. Ehkä olen tottunut syömään vaan liian isoja annoksia, mutta mä en saa millään mahaani täyteen hiilihydraatittomalla ruualla.[/QUOTE]

sekoitat mieliteon ja nälän varmaan. Kyllähän mahansa saa täyteen millä tahansa, kun vaan syö tarpeeksi paljon.

[QUOTE="vieras";23441114]Mä olen yrittänyt karpata, mut mulle se on kyllä aikamoinen kitukuuri ja koko ajan on nälkä. Ehkä olen tottunut syömään vaan liian isoja annoksia, mutta mä en saa millään mahaani täyteen hiilihydraatittomalla ruualla.[/QUOTE]

Yleisin virhe karppamisessa on liian vähäinen rasvan käyttö. Se se nälän pitää poissa. Voita, majoneesia + oliiviöljyä reilusti ruoanlaitossa sekä vihannesten kera.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23439568:
11 aikaan kuppi kahvia kermalla, coleslavia, keitetty muna
16 aikaan possua kermakastikkeessa, coleslavia ja parsakaalia
22 aikaan valkosipulikatkarapuja, pala juustokakkua

vettä menee joku 3l päivä

Onpas tosi vähän ruokaa! Mä en ikinä pärjäis tuollaisella. Tarvitsen 2 lämmintä ateriaa päivässä + aamupalat ja iltapalat, vähintään 4 ateriaa päivässä siis, yleensä 5.

No, onneks ei oo tarvettakaan laihduttaa. :)

[QUOTE="sondersson";23441331]sekoitat mieliteon ja nälän varmaan. Kyllähän mahansa saa täyteen millä tahansa, kun vaan syö tarpeeksi paljon.[/QUOTE]

Mutta kyllähän sitä annoskokoakin pitää tarkkailla. En voi vetää 5 lautasellista ruokaa tullakseni kylläiseksi ja kuvitella laihtuvani sillä.

[QUOTE="eee";23441366]Onpas tosi vähän ruokaa! Mä en ikinä pärjäis tuollaisella. Tarvitsen 2 lämmintä ateriaa päivässä + aamupalat ja iltapalat, vähintään 4 ateriaa päivässä siis, yleensä 5.

No, onneks ei oo tarvettakaan laihduttaa. :)[/QUOTE]

lukeeko tuossa minkä verran ruokaa on, minä en ainakaan huomaa?

[QUOTE="vieras";23441428]Mutta kyllähän sitä annoskokoakin pitää tarkkailla. En voi vetää 5 lautasellista ruokaa tullakseni kylläiseksi ja kuvitella laihtuvani sillä.[/QUOTE]

ei kenenkään mahalaukku tarvitse viittä lautasellista ruokaa... Syö RIITTÄVÄSTI, niin että maha on täysi. Ja syö rasvaa paljon niin nälkä pysyy poissa pitkään.

No vaikka siksi, että keho tarvitsee energiaa tasaisesti pitkin päivää. Etenkään, jos yhtään harrastaa liikuntaa, niin tuo on ihan älytön ateriarytmi.

No eipä tunnu mun kehoni tarvitsevan energiaa pitkin päivää, niin hyvä olo on näinkin. Monet vallan harrastavat liikuntaa tällä samalla ateriarytmillä. Itse en siihen tällä hetkellä reisityräleikkausta odotellessani kivun vuoksi kykene.

[QUOTE="sondersson";23441472]ei kenenkään mahalaukku tarvitse viittä lautasellista ruokaa... Syö RIITTÄVÄSTI, niin että maha on täysi. Ja syö rasvaa paljon niin nälkä pysyy poissa pitkään.[/QUOTE]

Eikö noi sun kaksi ensimmäistä lausetta vähän niin kuin kumoa toisensa? Kenenkään mahalaukku ei tarvitse viittä lautasellista ruokaa, mutta silti epäilet että syön liian vähän ja käsket syödä riittävästi? :D

Mä ensin en laskenut,enkä ollut kunnolla karppaukseen perehtynytkään...tuli viikossa 2kg lisää painoa.Perehdyin paremmin,laskin ja punnasin kaiken syömiseni,paino putosi n.3kg (eli -1kg alotuspainosta),mutta aivan järkyttävä nälkä kokoajan,pidin hiilarit alle 20 ja kalorit max.1600. Oltiin viikko reissussa,söin suht karpisti,mutta +2kg tuli.Nyt en ole laskenut erityisemmin,hiilarit arviolta 50,kalorit yms. ? ja parissa viikossa lähtenyt 3kg.Mulla painoa pudotettavana alunperinkin vain n.5kg normaalipainon sisällä,eli olen ihan tyytyväinen tähänkin tahtiin.Koukkuun tähän jäin paremman nukkumisen ja kadonneiden ilmavaivojen takia,eli tulen varmaan karppaamaan jossain määrin aina,vaikka joskus saatan hiukan leipää syödä ja saunaolusenkin siemaista. :)

Minä joskus kokeilin karppaamista, ja painoni nousi kahdessa kuukaudessa yli 6 kiloa. Se vaan ei sovi kaikille, ja ruokapäiväkirjojen ja ohjeiden mukaan palstalla neuvottiin minua syömään lisää ja lisää. En pystynyt siihen, olo oli tuodella huono. Hengitys alkoi haisemaan eli ketoosilla mentiin. Join riittävästi ja spin riittävästi. Ihoni meni ekojen viikkojen aikana huonoon kuntoon runsaan rasvan vuoksi. Onneksi tajusin lopettaa. Pääsin melko pian takaisin normaalipainooni.

Eli karppaus toimii selkästi niille, joilla on paljon pudotettavaa. Itse en halua laihduttaa, koska laihdutettavaa ei ole. Halisin kokeilla sitä "hyvää oloa", josta karpit hehkuttavat. Sain ummetuksen, keskivartaloni tuntui betoniporsaalta ja paino nousi kohisten. Noup, ei ikinä enää. Palstalla neuvotut ruokamäärät olivat ihan järkyttäviä! En koskaan syö niin paljon. Voin todella huonosti.

Mutta eräskin tuttavani on laihduttanut 20 kiloa karppaamalla, ja on edelleen ylipainoinen. Eli laihdutettavaa on ollut, ja silloihan vähähiilihydraattinen dieetti on toimiva selkeästi.

[QUOTE="Wanda";23439998]Kiitos vastauksista.
Karppaus houkuttaa juuri tuosta monen mainitsemasta syystä, että ei tarvitse nähdä nälkää.

Kun laihdutan "normaalilla" menetelmällä, en laihdu millään tai hyvin, hyvin hitaasti, jos syön sen 1200 kalorin edestä mikä on suositusten mukaan se mitä pitää vähintään syödä. Siitä huolimatta että ylipainoa 10 kiloa. Jos syön sitä enemmän, en laihdu mihinkään, paino pysyy samana. On siis pakko kituuttaa jollain 800 kalorilla, ja tokihan se laihdutus meinaa loppua kuukauden päästä, ei jaksa millään olla jatkuvassa nälässä.

En itse pysty siihen kaikista tiukimpaan karppaukseen, tuntuu ettei siinä voi syödä muuta kuin lihaa, juustoa ja rasvaa. Mutta josko niitä tuloksia saisi aikaan vähän löysemmälläkin karppauksella.[/QUOTE]

Ihan niinku mun tekstiä! Sama aikomus täällä, koska tää nälkäkuureilu alkaa tosiaan riittää! Tiputtanut olen kaloreita laskemalla jo 15 kiloa, mutta todellakin nälkää näkemällä ja uskomattoman hitaasti. Nyt ajattelin vaihtaa karppaukseen ja toivon vähän parempia tuloksia... Tsemppiä sulle!

Mun tekis kanssa mieli kokeilla tätä karppausta, mutta en vaan saa aikaiseksi perehtyä aiheeseen.... Ja mulla on sellainen jatkuva makeanhimo joka mun pitäis saada kuriin ennenkuin voin kuvitellakaan mitään karppausta...

Mun pitäisi jo ihan tuon mun kipuilevan polven takia saada painoa pois....

Toimii karppaus normaalipainon sisälläkin. Alunperin aloitin terveyssyistä, mutta bonuksena on lähtenyt pari kiloa painostakin eikä pieretä juurikaan ;-)
"Hyväkarppaamisella" on menty, enkä pingota kylässä tarjottavien osalta. Tummaa suklaata vähän kotonakin ;-)

Makeanhimo vähenee karpatessa, kumma juttu. Hyvät rasvat täyttää ja vie turhia mielitekoja mennessään. Kylässä ei maistukaan perinteiset herkut niin mahtaville kuin ennen.
Ei sitä muuten kuriin saa.

Siis eiko karppaamalla saa kolesteroliarvot pilviin?

Huokaus....jos MOT:n sivuilta enää pääsee katsomaan "rasvasota" ohjelman, on siinä hyvin selvitetty kolesterolin osuus sydän- ja verisuonitauteihin. Että ei sitten yhtään mitään osuutta. Päinvastoin, esim. naiset nykyisten keksittyjen kolest.mittojen puitteissa korkeilla arvoilla, elävät pisimpään. Miehilläkään ruosal. tutkimuksissa ei sydäntaudit lisääntyneet vaikka joivat litratolkulla omien lehmien rasvaista maitoa ja lihaa.

Kolesterolin keinotekoinen alentaminen on vaarallista. Keholle se on jopa tärkeä "kemikaali".

Lyhyesti siis: luonnon rasvat ovat ihmiselle hyväksi, huonot hiilihydraatit pahasta.

Mulla viikossa - 3kg. Tänään olen syönyt turkkilaista jogurttia ja palan tummaa suklaata ja palan leipäjuustoa kahvin kanssa. Sitten grillikylkeä ja kiinankaalta ja jälkkäriksi mansikkarahkaa :P Illasta ajattelin paistaa broilerin koipia tai pekonia ja munia ja niitä sitten kasvisten kera. Huomiseksi kokeilen pashaa johon laitan makeutusainetta.

Yhteistyössä