Apuja kiitos, ajattelin nyt sitten kokeilla karppausta... En usko muuten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Wanda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

"Wanda"

Vieras
Kun karppaus tuli "muotiin" pidin koko asiaa jotenkin huvittavana, tuntuu maalaisjärjellä ajateltuna täysin hullulta, että suuria määriä rasvaa ja proteiineja syövä ihminen voisi laihtua..

Olen kuitenkin liian utelias, koska tälläkin palstalla on saanut lukea aivan uskomattomista tuloksista, parissa viikossa niin suuria kilomääriä että huhhuh.

En osaa enkä todellakaan ehdi laskea hiilihydraattimääriä, joten kysynkin, että pääseekö sillä ketoosiin ja vauhdikkaaseen painonputoamiseen, jos jättää vain nämä legendaariset leivän, perunan, riisin, pastan, sokerit jne pois? Syö lihaa ja maitotuotteita höystettynä kasviksilla ja rasvalla.

Entäs alkoholi? Mitä alkoholijuomaa olette juoneet karpatessanne?

Kertokaahan myös vielä omista karppauskokemuksistanne minulle motivaatioksi...

Et pääse ketoosiin vaan jättämällä pois nuo luettelemasi. Ensinnäkin, maitotuotteissa on paljon hiilareita, niinku osassa kasviksiakin. Ja ketoosiin ei paljon kasviksia mahdu, edes niitä vähiten hiilareita sisältäviä, varsinkaan jos käyttää kuitenkin esim. kermaa ruoanvalmistuksessa. Karppifoorumin ateriamatriisista näät aika hyvin, mitä kannattaa syödä. Mut ketoosi ei oo mikään pakollinen juttu, eikä se varmaan kaikille edes sovi. Karpata voi ilman ketoosiakin.
Ja protskuja ei oo tarkotus syödä hirmusesti, vaan sen mitä oman kroppa tarvii, suurinpiirtein oma pituus-100 on hyvä määrä protskugrammoja.
Alkoholissa ei oo mitään hyvää (edes karppaajalle) mutta punkku ja ihan kuiva valkkari esim. ok sillon tällön.

[QUOTE="pypylleröinen";23439465]Ja omista kokemuksista. Mulla helmikuun alusta -7kg. Mulla ollut ketoosi nyt pian kuukauden, olo on ihan loistava.[/QUOTE]

Voisitko laittaa esim. eilisen päivän syömiset tähän?

[QUOTE="pypylleröinen";23439458]Et pääse ketoosiin vaan jättämällä pois nuo luettelemasi. Ensinnäkin, maitotuotteissa on paljon hiilareita, niinku osassa kasviksiakin. Ja ketoosiin ei paljon kasviksia mahdu, edes niitä vähiten hiilareita sisältäviä, varsinkaan jos käyttää kuitenkin esim. kermaa ruoanvalmistuksessa. [/QUOTE]

En nyt ihan noinkaan sanoisi. Kyllä mä menen ketoosiin, vaikka syön paljon jugurttia, juustoja ja kasviksia.

Jos sulla ei ole paljon pudotettavaa, älä edes kiusaa itteäs karppauksella. Nimim. kokemusta on.
Laske mielummin painonvartijoiden pisteitä tai kaloreita, se toimii kyllä kun syöt vähemmän mitä normipväkulutuksesi on! :) +ei ala rajoitettu ruokavalio tökkiä koska saat syödä kaikkea pisteiden/kaloreiden rajoissa!

11 aikaan kuppi kahvia kermalla, coleslavia, keitetty muna
16 aikaan possua kermakastikkeessa, coleslavia ja parsakaalia
22 aikaan valkosipulikatkarapuja, pala juustokakkua

vettä menee joku 3l päivä

Jos sulla ei ole paljon pudotettavaa, älä edes kiusaa itteäs karppauksella. Nimim. kokemusta on.
Laske mielummin painonvartijoiden pisteitä tai kaloreita, se toimii kyllä kun syöt vähemmän mitä normipväkulutuksesi on! :) +ei ala rajoitettu ruokavalio tökkiä koska saat syödä kaikkea pisteiden/kaloreiden rajoissa!

Tee näin, kärsi nälkää, menetä hermot laskemiseen, ja repsahda. Alota alusta.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23439568:

vettä menee joku 3l päivä

Kuulostaa todella pieneltä määrältä ruokaa. Syötkö joka päivä noin vähän?

Jokaisellahan on yksilöllistä tuo ruuan tarve, ja siten ei voi kyllä verrata muitten syömisiin. Olen itse karpannut tammikuun lopusta lähtien. Ja 7kg on painoa pudonnut. Helpoin "laihdutuskuuri" mitä olen koskaan kokeillut..Parasta tässä onkin se, että saa syödä mahan täyteen, eikä tarvi kärvistellä nälän tuskissa. Suosittelen!

Tammikuussa aloitin karppaamisen, 2 viikossa putosi 5 kiloa. Repsahdus kävi ja se 5 kiloa ja pari ylimääräistä tuli aika nopeesti takaisin.. Nyt viikon verran olen karpannut taas, vielä en puntarilla ole käynyt.

Mies on pudottanut painoa nyt -13 kg vuoden alusta (hyvä-?)karppauksen ansiosta.

Aamupalaksi klo8-9 söi tänä aamuna grillimakkaraa (vaihtoehtoisesti pekonia tai bratwurstia), sekä vihanneksia ja 2 kananmunaa (nämä kaikki voissa paistettu pannulla), lisäksi kahvia ilman maitoa (ja toki vettä!).

Seuraavaks tulee päiväkahville klo13, jolloin yleensä syö yhen grillimakkaran (makkaraa valitessa kannattaa kattoa paketista hiilihydraattien määrän). Makeanhimoon pala tummaa suklaata...

Iltaruoka onkin seuraava klo17-18, ja ruokana toki kasviksia sekä lihaa/kalaa/kanaa, laitan päivänruoan mukaan isännälle oman version, joissa siis vain peruna, riisi, makaroni korvattu erilaisilla kasviksilla, toisinaan salaatilla.

Iltapalan syö klo21 aikaan, esim. turkkilaista jogurttia ja marjoja, leipäjuustoa.

Vuoden alussa käytti vapaammin vielä maitotuotteita, vaan n. 7kg pudotuksen jälkeen loppu laihtuminen, sen jälkeen jätti vain maidon juonnin pois. Edelleen siis kermaa, juustoja yms käytän ruoanlaitossa.

syödä noin harvoin! vaikka kuin söisin jotain makkaraa, niin kyllä mulla on nälkä 2-2,5 tunnin päästä taas. ei makkara kyllä pidä 3-4 tuntia nälkää.. no onneks ei ole pakko karpata :)

Alkuperäinen kirjoittaja mä en vois;23439859:
syödä noin harvoin! vaikka kuin söisin jotain makkaraa, niin kyllä mulla on nälkä 2-2,5 tunnin päästä taas. ei makkara kyllä pidä 3-4 tuntia nälkää.. no onneks ei ole pakko karpata :)

Mä syön vain iltaisin :)
Eilen esimerkiksi söin ruoan vasta 17 jälkeen, sitä ennen vaan kahvia kookosöljyllä, vettä ja vichyä. Ja heräsin klo 6.

Älä sano, ettei nälkä pysy pois, jos et ole kokeillut.

Mä en ole laihduttanut karppaamalla, mutta kokeilin sitä siksi kun luin että siitä tulisi niin hyvä olo. Ja tulihan siitä :) Maha toimi, nestettä lähti miltei 4 kiloa (!) kolmessa päivässä, hiukset ja iho oli upeassa kunnossa, mieli oli virkeämpi. Mutta perskele kun oon niin perso leivälle, nyt on tullut varmaan jo yli puoli vuotta syötyä leipää. Pitäis aloittaa uudestaan kun olo on niin kamala. Josko kevät toisi motivaatiota tullessaan...

Anyway, mä söin about näin:

tomaattia, kurkkua, kermaviiliä/viiliä/raejuustoa/juustoa ja leikkeleitä, kahvia kermalla
lihaa/kanaa/kalaa ja kasviksia, kermaa
kasvismunakas juustoraasteella

Isot satsit ettei nälkä yllätä, siitä kun seuraa mässyhimo. Jos teki mieli napostella, söin pähkinöitä, marjoja, parmesaania, goudaa tai dippasin kasvistikkuja majoneesissa.

Tällä kertaa, kunhan viittin alottaa, teen erilailla sen verran että syön enemmän marjoja. Ne kun on kuitenkin niin terveellisiä. Mä en ikinä noudattaisi mitään pekoni-muna-kermalinjaa, mulle on tärkeetä syödä paljon kasviksia.

Alkoholista, kirkkaat viinat makuvichyllä tai lightlimpparilla on hyviä. Myös viinit sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23439568:

Oletko jostain kaupasta löytänyt kunnollista coleslavia, vai teitkö itse?

sellanen vinkki vielä et jos sulla on lapsia niin kannattaa tehdä kana/liha/kalakeittoa ilman perunaa, kaalilaatikkoa ilman riisiä yms ruokia. Ei tarvii tehdä montaa eri ruokaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja mä en vois;23439859:

Nälkä pysyy paremmin poissa karpatessa!!! Keho pärjää siis paremmin ilman niitä hiiilarimössöjä.

Kiitos vastauksista.
Karppaus houkuttaa juuri tuosta monen mainitsemasta syystä, että ei tarvitse nähdä nälkää.

Kun laihdutan "normaalilla" menetelmällä, en laihdu millään tai hyvin, hyvin hitaasti, jos syön sen 1200 kalorin edestä mikä on suositusten mukaan se mitä pitää vähintään syödä. Siitä huolimatta että ylipainoa 10 kiloa. Jos syön sitä enemmän, en laihdu mihinkään, paino pysyy samana. On siis pakko kituuttaa jollain 800 kalorilla, ja tokihan se laihdutus meinaa loppua kuukauden päästä, ei jaksa millään olla jatkuvassa nälässä.

En itse pysty siihen kaikista tiukimpaan karppaukseen, tuntuu ettei siinä voi syödä muuta kuin lihaa, juustoa ja rasvaa. Mutta josko niitä tuloksia saisi aikaan vähän löysemmälläkin karppauksella.

Yhteistyössä