Ärsyttää sellaiset myyjät huutiksessa jotka lupaa postittaa heti kun raha näkyy tilillä ja silti tavaraa saa odottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Mua välillä niin ottaa päähän tuo, mikä vaikeus on postittaa tavara heti kun raha näkyy? Kyllä yleensä 2 pankkipäivää riittää rahan näkymiseen tilillä mun kokemuksen mukaan, itsekin olen myynyt roinaa huutiksessa ja aina ilmoitan saman tien kun rahat näkyvät tililläni ja paketin postitan viivytyksettä.:| Miten te muut teette yleensä?

No aina se maksu ei näy kahdessa päivässä, varsinkin jos välissä on viikonloppu. Lähes poikkeuksetta perjantaina tehty maksu näkyy vasta tiistaina tai keskiviikkona. Postitukseen voi mennä aikaa ihan siksi, että kaikkialla ne postit eivtä ole auki kovin myöhään ja toisaalta se postin kulkukin näyttää kestävän milloin mitenkin kauan. Viikko siitä että olet suorittanut maksun on ihan nopea aika sille että paketti on postissasi. Kaksikin on vielä täysin normaali.

Postitan kun rahat näen, mutta nyt kävi esim niin, että paketti jäi töihin ekana päivänä ja tokana kerkesi postiin vasta postilaatikon tyhjenemisen jälkeen. Lisäksi postitin kakkosluokassa, joten voi mennä muutaman päivän.

Mutta, koen kyllä, että ostaja on valittaja jos tuosta valittaa. ei voi olettaa, että kaikilla on jokapvä aikaa rampata postissa. Eli jos vaikka maksu tulee ma ja kerkeää postiin vasta pe, mielestäni sekin on ok.

juu ei tosiaankaan näy aina kahdessa päivässä maksu vaikka oliskin ihan keskellä viikkoakin... joskus postikin hidastelee ihan pirusti.. tiiä mikä siinäkin on...

Kyllä mun mielestä 2 pankkipäivää on aina riittänyt rahan näkymiseen omalla kohdallani, siis eihän kyseessä ole päivä vaan pankkipäivä:O Ja lähetän myyjälle aina kuitin maksettuani nettipankista huudon. Mun mielestä parin viikon odotus on todellakin liikaa jos muuta luvataan. Kyllähän myyjän on tiedettävä pystyykö tuotteen postittamaan heti maksun tultua tilille jos sen lupaa, muutoinhan sä sanot että postitat sen parin päivän sisällä maksun näkymisestä ? Mä oon varmaan vähän vanhanaikainen mutta olen sitä mieltä että ei pidä lupailla jotain mitä ei voi pitää, kyllähän sä postin aikataulut ja omat aikataulusi näät jo silloin kun tavarat myyntiin laitat mikäli nopean toimituksen lupaat.

[QUOTE="jep";23439287]Postitan kun rahat näen, mutta nyt kävi esim niin, että paketti jäi töihin ekana päivänä ja tokana kerkesi postiin vasta postilaatikon tyhjenemisen jälkeen. Lisäksi postitin kakkosluokassa, joten voi mennä muutaman päivän.

Mutta, koen kyllä, että ostaja on valittaja jos tuosta valittaa. ei voi olettaa, että kaikilla on jokapvä aikaa rampata postissa. Eli jos vaikka maksu tulee ma ja kerkeää postiin vasta pe, mielestäni sekin on ok.[/QUOTE]
Mut sittenhän sä laitat tuotteen tietoihin että postitat tuotteen parin päivän sisällä rahojen näkymisestä etkä että sä postitat sen saman tien kun rahat on tilillä? Eiks vaan?

Mua kanssa ärsyttää tuollainen. Ei tarvitse sanoa että heti jos se tarkoittaa viikon päästä.
Lisäksi ärsytti viimeksi kun myyjä omassa kuvauksessaan kirjoitti "arvostan nopeaa toimintaa" ja se oli hitaimmasta päästä mitä olen kokenut huutonetissä. Vastasi mailiin vasta viikko rahojen siirrosta ja väitti postittavansa samana päivänä, meni vielä viikko että tavara tuli..

Mut sittenhän sä laitat tuotteen tietoihin että postitat tuotteen parin päivän sisällä rahojen näkymisestä etkä että sä postitat sen saman tien kun rahat on tilillä? Eiks vaan?

Mulla lukee vien postiin kun rahat näen tilillä. Voihan se olla, että näebn rahat vasta tokana päivänä. En ihan joka pvä käy nettipankissa. Nyt viivästyi yhden päivän ja jos se on valituksen aihe ni siinähän valittaa.

Kyllä luulisi tuon sanan "heti" tarkoittavan, että paketti lähetetään samana tai seuraavana päivänä rahan siirtymisestä tilille. Itse ainakin toimin niin, ellei nyt jotain yllättävää satu. Silloinkin sen voi toisella kertoa, että viivästyy hieman, eikä jättää toista odottelemaan viikkotolkulla. :)

Mä huusin vaatteita huutiksesta ja myyjä postitti vaatteet ennekuin mkasu näkyikään tilillä :) johtuen varmastikin saamastani palautteesta, että nopea maksu jne :)
Ja kyllä ärsyttäs oottaa pari viikkoo. Tulis negaa ihan kunnolla

Kyllä mun mielestä 2 pankkipäivää on aina riittänyt rahan näkymiseen omalla kohdallani, siis eihän kyseessä ole päivä vaan pankkipäivä:O Ja lähetän myyjälle aina kuitin maksettuani nettipankista huudon. Mun mielestä parin viikon odotus on todellakin liikaa jos muuta luvataan. Kyllähän myyjän on tiedettävä pystyykö tuotteen postittamaan heti maksun tultua tilille jos sen lupaa, muutoinhan sä sanot että postitat sen parin päivän sisällä maksun näkymisestä ? Mä oon varmaan vähän vanhanaikainen mutta olen sitä mieltä että ei pidä lupailla jotain mitä ei voi pitää, kyllähän sä postin aikataulut ja omat aikataulusi näät jo silloin kun tavarat myyntiin laitat mikäli nopean toimituksen lupaat.

Miten minä muka voin tietää laittaessani jotain myytäväksi, minä päivänä sitten neljän viikon päästä huutoni päätyttyä ostajan maksu näkyy tililläni ja minkälainen aikataulu minulla on juuri sinä päivänä. En ole kotiäiti, vaan työssäkäyvä, jonka työpäivät voivat olla erilaisia ja eri pituisia. Vielä siinäkin vaiheessa kun laitat sähköpostia, että olet maksanut, en voi tietää näkyykö se suoritus tiistaina vai torstaina ja jos se näkyy tiistaina päiväni on ihan erilainen ja ehdin postiin ihan eri tavalla kuin mitä torstaina. Lisäksi aina voi sattua jotain, lapsi sairastuu, minä sairastun, koti palaa tms. Kyllä se on heti, jos vie postiin kahden päivän sisällä, mutta nuo pankkisiirrot ja postin nopeus eivät todellakaan ole myyjästä riippuvaisia millään tavalla. Sinulla on käynyt hemmetin hyvä tuuri jos aina on siirrot tulleet kahdessä päivässä ja postikin kulkenut kolmessa. Niin ei todellakaan tapahdu aina.

Sitä mä just meinaan että voihan sitä ostajaa infota asiasta jos käy jotain ettei voikaan toimia niin kuin on luvannut. Toki mä ymmärrän että kaikkea voi sattua mutta voihan sitä edes pahoitella asiaa. Mulla kerran kävi yhden tapaturman takia niin että ostaja oli jo maksanut tavaran ja odotteli postitusta jonka olin luvannut tehdä heti, mutta menikin muutama päivä enemmän. Pahoittelin ja palautin hyvitykseksi osan postikuluista ja ostaja oli tyytyväinen kuten minäkin, en haluaisi jäädä siihen fiilikseen että käyttäydyn epäkunnioittavasti ostajaa kohtaan. Mä olen yrittäjäperheessä kasvanut joten olen kasvatettu siihen että noissa hommissa aina pidetään se mitä luvataan.

[QUOTE="vieras";23439438]Miten minä muka voin tietää laittaessani jotain myytäväksi, minä päivänä sitten neljän viikon päästä huutoni päätyttyä ostajan maksu näkyy tililläni ja minkälainen aikataulu minulla on juuri sinä päivänä. En ole kotiäiti, vaan työssäkäyvä, jonka työpäivät voivat olla erilaisia ja eri pituisia. Vielä siinäkin vaiheessa kun laitat sähköpostia, että olet maksanut, en voi tietää näkyykö se suoritus tiistaina vai torstaina ja jos se näkyy tiistaina päiväni on ihan erilainen ja ehdin postiin ihan eri tavalla kuin mitä torstaina. Lisäksi aina voi sattua jotain, lapsi sairastuu, minä sairastun, koti palaa tms. Kyllä se on heti, jos vie postiin kahden päivän sisällä, mutta nuo pankkisiirrot ja postin nopeus eivät todellakaan ole myyjästä riippuvaisia millään tavalla. Sinulla on käynyt hemmetin hyvä tuuri jos aina on siirrot tulleet kahdessä päivässä ja postikin kulkenut kolmessa. Niin ei todellakaan tapahdu aina.[/QUOTE]

Sitten et laita, että postitat HETI kun raha näkyy tilillä. Voit ilmoittaa, että pääset postiin esim. 2 kertaa viikossa tai, että postitat muutaman päivänä kuluessa siitä, kun rahat näkyy tilillä.

[QUOTE="vieras";23439438]Miten minä muka voin tietää laittaessani jotain myytäväksi, minä päivänä sitten neljän viikon päästä huutoni päätyttyä ostajan maksu näkyy tililläni ja minkälainen aikataulu minulla on juuri sinä päivänä. En ole kotiäiti, vaan työssäkäyvä, jonka työpäivät voivat olla erilaisia ja eri pituisia. Vielä siinäkin vaiheessa kun laitat sähköpostia, että olet maksanut, en voi tietää näkyykö se suoritus tiistaina vai torstaina ja jos se näkyy tiistaina päiväni on ihan erilainen ja ehdin postiin ihan eri tavalla kuin mitä torstaina. Lisäksi aina voi sattua jotain, lapsi sairastuu, minä sairastun, koti palaa tms. Kyllä se on heti, jos vie postiin kahden päivän sisällä, mutta nuo pankkisiirrot ja postin nopeus eivät todellakaan ole myyjästä riippuvaisia millään tavalla. Sinulla on käynyt hemmetin hyvä tuuri jos aina on siirrot tulleet kahdessä päivässä ja postikin kulkenut kolmessa. Niin ei todellakaan tapahdu aina.[/QUOTE]

No edelleenkin sähän voit laittaa tietoihin että postitan heti kun ehdin? Ja mä teen aina niin että laitan ostajalle lähetystunnuksen josta näkee koska mä olen paketin lähettänyt. Se ei ole enää siinä vaiheessa mun huoleni mitä sille paketille käy mutta osoitan toimineeni rehellisesti. Mä en tykkää että mitään ilmoittamatta myöhästellään, eihän se ostaja voi tietää onko sulla koti palanut vai oletko muuten vain hidas etkä pidä lupauksiasi?

No edelleenkin sähän voit laittaa tietoihin että postitan heti kun ehdin? Ja mä teen aina niin että laitan ostajalle lähetystunnuksen josta näkee koska mä olen paketin lähettänyt. Se ei ole enää siinä vaiheessa mun huoleni mitä sille paketille käy mutta osoitan toimineeni rehellisesti. Mä en tykkää että mitään ilmoittamatta myöhästellään, eihän se ostaja voi tietää onko sulla koti palanut vai oletko muuten vain hidas etkä pidä lupauksiasi?

Toki minäkin ilmoitan jos jotain viivästystä tulee. Mutta en koe tarpeelliseksi ilmoittaa, että paketti viivästyy, kun en päässytkään postiin tänä iltana vaan menenkin vasta huomen aamuna. Minä olen viimeaikoina käsitellyt lähinnä kirjeinä kulkevia ja niihin ei saa seurantatunnusta. Mutta olen kyllä aina ilmoittanut että olen nyt vienyt paketin postiin. tarkoitin vain tällä sitä, että aina niihin viivytyksiin ei voi itse vaikuttaa ja ei se heti minusta tarkoita sitä, että minu n pitää olla 24/7 valmiudessa postittamiseen. Se on minustakin väärin, että myyjä tahallaan vitkuttelee ilmoittamatta mitään.

Mä myyn niin vähän tavaraa huutiksessa (muutamia vuosia olen siellä jo ollut ja alle sata kauppaa tehnyt), että mun on helppo luvata postittavani tuotteen heti, kun maksu näkyy tilillä/kun saan kopion maksutiedoista s-postiini. Jos maksu näkyy tiistaina, niin samana päivänä olen myös kirjeen/paketin postiin kiikuttanut ja siitä ostajalle ilmoittanut.

Mä en lupaa muuta kuin että olen nopea postittaja. Yleensä postitan jo ennen kuin raha näkyy tilillä. Edellyttäen, että huutaja on tuttu tai hänellä on moitteettomat palautteet. Muutoin tavara lähtee yleensä kun rahat näkyvät tilillä. Tietysti joskus voi olla domestic problems, jolloin ilmoitan ostajalle, että nyt vähän venyy.

Yhteistyössä