Niin, itse asiassa siinä pitäisi lukea, että vahingosta ei tule rangaista lasta. Ärsyttää kun lapset opetetaan pelkäämään.Mutta vahingosta ei tarvitse rankaista lasta.
Annapa uteliaalle muutama esimerkki jos jaksat ja viitsit, mitkä susta on vahinkoja mihin itse suhtauduit rennosti (eli miten?)ja mihin taas joku muu olisi reagoinut sekopäisen ja mielivaltaisen tyrannisoivasti? Mikä susta on sekopäistä ja mielivaltaista tyrannisointia, mistä teoista taas rangaistus on ansaittu ja mikä susta on sopiva rangaistus mistäkin?Niin, itse asiassa siinä pitäisi lukea, että vahingosta ei tule rangaista lasta. Ärsyttää kun lapset opetetaan pelkäämään.
Minua surettaa eräiden ahdasmielisyys ja hinku alistaa lasta. Kaikki me tehdään virheitä, lasten virheet on 99,9% korjattavissa anteeksipyynnöllä. Joillakin vaan tuntuu olevan jokin suunnaton tarve keksiä mitä sekopäisempiä ja mielivaltaisempia keinoja tyrannisoida lapsia.
No johan on kysymysMiten te voitte muistaa aina nämä päivämäärät? kenen päässä muka pysyy joku lapsilisän maksupäivä??
Mikä ihmeen hitleri sinä rollis olet :OToivon sydämestäni että lapsesi oppii tajuaman rahan arvon ja että KAIKKKEA ei voi vaan tehdä aj vanhemmat maksaa.
Olen kuulllut niiin paljon lasten / nuorten jutelevan näistä asioista että tuollainenen kasvatustapa vain opettaa tekemään tuhoja. Vai eikä koulu tee sun mielestä oikin kun vaatii jo EKALUOKKALAISEN korvaamaan jos hajotta koulun / kaverin omaisuutta.
Pojan luokalla oli eräs tyttö rikkonut pojan terottimen, vaika se ei ollut kuin euron arvoinne,m, nin ope käsi korvaaman. tytön vanhemmat olivat sitä vastaan, mutta mielestäni tässä teki ope oikin. eoipähän enää rikkonut.
No ohan se! Tuossa Kuokkalan Birrassa (?)EIKAI se siellä ole?Eihän?
Mä jo meinasin tarjota KW:lle Vaajakosken urkkaa ja Antti Huiskua.. (tuli ekana mieleen, ei hajuakaan mistä KW on..)
Ajatella, että joku muistaa numeron 26 ja muistaa senkin, että jos se on viikonloppu niin maksu tulee edeltävänä arkipäivänä. Mut tiiäkkös, mulla on niin hyvä muisti, että muistan useammankin numeron putkeen (oman ja lapsen hetun, oman puhelinnumeron, äidin syntymäpäivän yms.)! Eikö ookki aivan mahotonta?!? Oon superhyvä vai mitä =)Miten te voitte muistaa aina nämä päivämäärät? kenen päässä muka pysyy joku lapsilisän maksupäivä??
Miten te voitte muistaa aina nämä päivämäärät? kenen päässä muka pysyy joku lapsilisän maksupäivä??