Mun miehellä on ollut kivessyöpä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="huoh";23131373]Siun miehellä taitaa sit olla vielki enemmän ongelmia asian kanssa kuin miulla:(.

Käykö sun miehes vielä kontrolleissa? Ennen se oli 5v, mutta nykyään 10v. Tai riippuu lääkäristä.

Ei siinä mitään vaikka molemmat kivekset leikattaisiin pois. Sit täytyy vaan piikittää testosteronia eikä tietty voi saada lapsia.[/QUOTE]

ei sillä sinänsä ongelmia asian kanssa ole, siis ei tuo meidän elämässä ole mitenkään suuressa osassa.. mutta tokihan tuo on aika iso asia ollut miehelle ja tietynlainen pelko on aina uusiutumisessa.. kontrollit on loppuneet miehellä
miehelle se molempien kivesten poistaminen on iso juttu, se on naisen sinänsä helppo sanoa ettei haittaa kun oleellista on se että miestä sellainen haittaisi.
eli jos sun miehellä on noita ajatuksia niin se että sun mielestä ne ei ole isoja juttuja/ongelmia ei tee niistä yhtään vähemmän isoja miehen mielessä.. näin se vaan menee, eikä siinä oikein voi muuta kuin tukea ja auttaa miestä noiden ajatusten kanssa

[QUOTE="Neith";23131413]ei sillä sinänsä ongelmia asian kanssa ole, siis ei tuo meidän elämässä ole mitenkään suuressa osassa.. mutta tokihan tuo on aika iso asia ollut miehelle ja tietynlainen pelko on aina uusiutumisessa.. kontrollit on loppuneet miehellä
miehelle se molempien kivesten poistaminen on iso juttu, se on naisen sinänsä helppo sanoa ettei haittaa kun oleellista on se että miestä sellainen haittaisi.
eli jos sun miehellä on noita ajatuksia niin se että sun mielestä ne ei ole isoja juttuja/ongelmia ei tee niistä yhtään vähemmän isoja miehen mielessä.. näin se vaan menee, eikä siinä oikein voi muuta kuin tukea ja auttaa miestä noiden ajatusten kanssa[/QUOTE]

Se uusiutuminenkin on aika outo juttu. Mun miehellä oli levinnyt niin kai siksi se jänskättää. Mutta jos ei ole levinnyt ja leikattiin kives pois niin kai sit voi saada minkä tahansa syövän seuraavaksi jos on saadakseen. Miehelle urologi sanoi, että koko hänen uraltaan tietää 2 tapausta missä on molempiin kiveksiin tullut jotain.

Onpas täällä jutut...

Mun mieheltä leikattu molemmat pois. Vaikka se kuinka kornilta kuulostaa, niin ei se toisella kertaa kirpaise läheskään niin paljon kuin ekalla kerralla.Kaikki on selvää mitä tehdä, yms. Kerro Neith vaan terveisii miehelles. Semmoisiakin miehiä on olemassa.

[QUOTE="huoh";23131464]Se uusiutuminenkin on aika outo juttu. Mun miehellä oli levinnyt niin kai siksi se jänskättää. Mutta jos ei ole levinnyt ja leikattiin kives pois niin kai sit voi saada minkä tahansa syövän seuraavaksi jos on saadakseen. Miehelle urologi sanoi, että koko hänen uraltaan tietää 2 tapausta missä on molempiin kiveksiin tullut jotain.[/QUOTE]

siis jos on jäänyt niitä syöpäsoluja vaikka on saanut sädehoitoa niin se todella leviää sitten mahaan seuraavaksi.. ja tästä syystä ilmeisesti on harvinaisempa että molemmat kivekset jouduttaisiin poistamaan.
mun mies on saanut sädehoitoa nimenomaan vatsan alueelle siltä varalta että sinne olis ehtinyt leviämään.. ja tottakait se sitten huolettaa tietyllä tavalla kun vatsasyövässä ne ennusteet ei ole kovinkaan hyvät

[QUOTE="vaimo";23131489]Onpas täällä jutut...

Mun mieheltä leikattu molemmat pois. Vaikka se kuinka kornilta kuulostaa, niin ei se toisella kertaa kirpaise läheskään niin paljon kuin ekalla kerralla.Kaikki on selvää mitä tehdä, yms. Kerro Neith vaan terveisii miehelles. Semmoisiakin miehiä on olemassa.[/QUOTE]

kyllähän se sen tietää, se vaan on kova paikka sille.. edes ajatuksena.
toivon mukaan sille ei koskaan tilannetta eteen tule jotta ei tarvitse selvittää olisiko sillä tarpeeksi syitä jäädä eloon. (veikkaukseni on että olisi)

Mun miehellä on myös ollut kivessyöpä. Helpottavaa on lukea muiden kokemuksia täältä, koska meillä aivan samalaiset puheet. Pelko on siitä, että kivessyöpä uusiutuu jäljellä olevaan kivekseen. Syövän sairastamisesta on aikaa vasta alle vuosi ja kontrollit muutaman kuukauden välein. Mies ei niinkään pelkää kivessyövän uusiutumista muualle, mutta pelkää sen uusiutuvan toiseen kivekseen. Siinä kiveksessä on nyt samanlaisia tuntemuksia kuin syövän toteamisen aikaan. On sanonut haluavansa mielummin kuolla kuin menettää ainoan kiveksensä. Tiedämme, että on todella harvinaista, että se uusiutuisi kivekseen. Kuitenkin se tuntuu olevan suurin pelko. Ymmärrän miestäni, mutta todella raskasta minulle.

Mun miehellä on myös ollut kivessyöpä. Helpottavaa on lukea muiden kokemuksia täältä, koska meillä aivan samalaiset puheet. Pelko on siitä, että kivessyöpä uusiutuu jäljellä olevaan kivekseen. Syövän sairastamisesta on aikaa vasta alle vuosi ja kontrollit muutaman kuukauden välein. Mies ei niinkään pelkää kivessyövän uusiutumista muualle, mutta pelkää sen uusiutuvan toiseen kivekseen. Siinä kiveksessä on nyt samanlaisia tuntemuksia kuin syövän toteamisen aikaan. On sanonut haluavansa mielummin kuolla kuin menettää ainoan kiveksensä. Tiedämme, että on todella harvinaista, että se uusiutuisi kivekseen. Kuitenkin se tuntuu olevan suurin pelko. Ymmärrän miestäni, mutta todella raskasta minulle.

Jaaha. En tiedä tuliko kysymykseni perille, mutta. Keskustelusta on ikuisuus aikaa, toivottavasti saisin vastauksen! Miksikä nämä miehesi tuntemukset osoittautuivat?

Yhteistyössä