pyöräily ja kypärä

• Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"hulivili"
Varmaanki provo, mutta vastaan nyt kuitenkin.

Ensinnäkin, eikö ole lain mukaan pakollista pitää kypärää? Tämä minun käsitykseni on, en nyt jaksa alkaa tarkistamaan...

Ja meillä käyttävät kaikki kypärää, eli vastaus kysymykseen ; en minkään ikäisen! Itsellänikin on kypärä, kun pyöräilen.

"hulivili"
[QUOTE="Äiti";23417728]tääl 12 v viellä kyll käyttää mut kukaan hänen kavereista ei. millaisia kypäriä teillä ittellä on?[/QUOTE]

Ei meillä mennä kavereiden mukaan turvallisuusasioiden kanssa. Jos joku on niin höhlä, että ei vaadi käyttämään kypärää, niin se on heidän mokansa. Meillä on ostettu urheiluliikkeestä lasten oman maun mukaiset laadukkaat ja turvalliset kypärät. Kun on itse saanut valita ja kypärä on hyvä, niin mielellään lapsi pitää. Ja myös tietää turvallisuuspuolen kypärän käytöstä.

Minulla itselläni on myös ihan urheiluliikkeestä ostettu turvallinen ja kaunis kypärä. Tai no, eiväthän ne koskaan valtavan kauniita ole, mutta kaunis kypäräksi ;)

minä,
Pyöräilykypärän käyttö saattaa kuitenkin myös altistaa onnettomuuksille. Englantilaisen tutkimuksen mukaan autot jättävät vähemmän tilaa pyöräilijälle ohittaessaan kypärällisen pyöräilijän kuin ilman kypärää pyöräilevän henkilön.

"Äiti"
[QUOTE="hulivili";23417768]Ei meillä mennä kavereiden mukaan turvallisuusasioiden kanssa. Jos joku on niin höhlä, että ei vaadi käyttämään kypärää, niin se on heidän mokansa. Meillä on ostettu urheiluliikkeestä lasten oman maun mukaiset laadukkaat ja turvalliset kypärät. Kun on itse saanut valita ja kypärä on hyvä, niin mielellään lapsi pitää. Ja myös tietää turvallisuuspuolen kypärän käytöstä.

Minulla itselläni on myös ihan urheiluliikkeestä ostettu turvallinen ja kaunis kypärä. Tai no, eiväthän ne koskaan valtavan kauniita ole, mutta kaunis kypäräksi ;)[/QUOTE]

muistatko merkki sun kypärästä, pitäisi ehkä ittekin hankkia

Yhteistyössä