Millaisilla tuloilla tulette toimeen / kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja posti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

posti

Vieras
Jos vähennätte nettotuloista seuraavat:
- asuminen (laina/vuokra, vastike, muut asumiskulut, sähkö, vesi)
- päivähoitomaksut
- pakolliset autolla ajot, bensa ja auton käyttökulut
- lainat

Niin mitä jää käteen kuukaudessa?

Neith, koetko että pärjäätte hyvin, kohtalaisesti vai huonosti?

Niin ja vois kertoa vielä perheen koon. Koska onhan eriasia elättää vaikka yksi lapsi kuin kymmenen.

Meillä kaksi aikuista ja neljä lasta. Noiden menojen jälkeen jää n. 3000 josta otettava ruoka- ja vaatemenot.

Säästöön jää yleensä tonnin verran kuussa.

700-900€ pikainen arvio. 2 aikuista ja 2 kissaa. Kohta myös vauva, mutta sit on hieman isommat tulotki. Aivan ok pärjätään, ei tarvi senttejä laskea (no nyt ihan viime kuukausina on ollu vähä kehno tilanne ja saanuki miettiä ostetaanko joku juttu nyt vai 2 viikon päästä kun tulee tili, mutta se on väliaikasta vaan).

Viimeksi muokattu:
300-400e. Se menee kaikki ruokaan, ei oikeastaan muuta osteta. Eli vuokra, bensa ja pari laskua on ensin hoidettu. Henkilöitä 2 + mahavauva. Ihan mukavasti elellään. Mitähän sillä edes tekis, jos kuussa jäisi 2000?!

Mä en ole ikinä laskenut paljon elämiseen menee...en edes tiedä paljon meillä pakollisten jälkeen jää tilille kun on kolme tiliä joissa rahat ihan sekaisin. Pitäs alkaa laskemaan, nämä on mielenkiintoisia!

Meillä jää 3000 euroa, kaksi aikuista. Ihan yllätyin tuosta summasta, kun eipä ole tullut koskaan laskettua, että paljonko jää. Tosi paljon jää säästöönkin, tulevaa lasta varten.

Ei hitto. Mä laskin just mitä meille jää käteen ja nyt mietityttää että miin ihmeeseen mä tuhlaan kaikki rahani!!! Jos muut pärjää vähemmälläkin, niin mähän laitan rahaa ihan taurhiin juttuihin. HITTO. miks mä en osaa säästää? Mulle jää ihan yhtä vähän kuukauden jälkeen käteen kun silloin kuin tein vielä pätkähommia. Pakko oppii säästään.

Tää aloitus tuli siitä ku meillekin jää aika paljon mutta missään se ei näy :whistle:

Pitäis vähän alkaa miettiin mihin raha menee. Ja siis meillä ilmeisesti jää noin 2300 euroa. Perhessä 2 aikuista ja 2 lasta.

Tää aloitus tuli siitä ku meillekin jää aika paljon mutta missään se ei näy :whistle:

Pitäis vähän alkaa miettiin mihin raha menee. Ja siis meillä ilmeisesti jää noin 2300 euroa. Perhessä 2 aikuista ja 2 lasta.

se on jännä juttu oikeasti että mihin ne rahat menee.. eipä meilläkään säästöön mitään jää, ja oiekasti joku aika sitten "järkytyin" siitä että kuinka paljon meille oikeasti jää sitä rahaa ja siitä etten tiedä mihin se kaikki menee :snotty:

Meille jää tällä hetkellä käteen miehen 2250e ja mun reilu 1400e (äitiyslomalla oon) plus lapsilisät n 210e eli nettona n 3900e. Lainaan ja yhtiövastikeeseen menee yhteensä n 900e, bensoihin n 120e, lisäksi on lapsivakuutuksia, omia vakuutuksia ym normaaleja kk menoja. Ihan hyvin tullaan toimeen. Uskoisin, että pärjätään silloinkin kun jään hoitovapaalle vaikka silloin nettotulot ovat yhteensä n 2900e.

Yhteistyössä