sinne meni ehkä se vauvahaave

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyy

Vieras
miehen työpaikalla irtisanotaan porukkaa... olis just tyypillistä jos mieheltä menis työpaikka.. aika paha... talolainaa on ja ite olen tällä hetkellä hoitovapaalla eikä ole työpaikkaa odottelemassa... puhetta on ollu että olis toisen lapsen hyvä tulla tähän väliin kun ei mulla ole työpaikkaa odottamassa.. mutta jos me molemmat ollaan työttömiä ei puhettakaan että lasta vois hankkia taitaa talokin sitten mennä... :( nojoo ei vissiin kannattais vielä maalailla piruja seinälle kun ei varmaksi tiedä vielä...

[QUOTE="huh";23380533]Sehän se on reipasta ollu ottaa lainaa niin paljon että huonontuurin käytyä joutuu talonkin myymään =O Oisko kannattanu hippasen aikaisemmin asiaa miettiä?[/QUOTE]

Ei täälläpäin ainakaan ole vaihtoehtoja, eikä monessa muussakaan paikassa. Pelkästä perheasunnon vuokrasta joutuis joka tapauksessa maksamaan suunnilleen saman kun lainanlyhennyksistä.

Tai no siis tottakai on vaihtoehto, elää vuokralla sossun rahalla. Mut semmoisia asuntoja, minkä lainan saisi maksettua hätätilanteessa työttömyyspäivärahalla ja kht:llä, ei kyllä varmasti löydy ainuttakaan.

[QUOTE="huh";23380533]Sehän se on reipasta ollu ottaa lainaa niin paljon että huonontuurin käytyä joutuu talonkin myymään =O Oisko kannattanu hippasen aikaisemmin asiaa miettiä?[/QUOTE]

no jaa enpä saanu miestä ymmärtämään sitä asiaa silloin... mutta joutui kyllä ottamaan lainan omiin nimiinsä ja talokin on miehen nimissä....

Ööö? Ei kai se miehen työttömyys ole mikään pitkän ajan suunnitelma? Kyllä aina jotain hommaa löytyy, jos vaan ei ole turhan ronkeli. Itse jouduin ajamaan 90 km/suunta työn perässä muutaman kuukauden ja ihan muutamassa kuukaudessa sain lähempää töitä.

Talolaina pitäisi mitoittaa sen työttömyydenkin varalle... Mutta kakat on jo housussa, niin lyhennysvapaata vaan pahimmille ajoille ja mies AHKERASTI töitä hakemaan. Samoin sinä voit hakea töitä vaikka vauvahaave olisikin. Ei ne lapset aina tilaamalla tule ;) Tsemppiä!

[QUOTE="vieras";23380564]Ei täälläpäin ainakaan ole vaihtoehtoja, eikä monessa muussakaan paikassa. Pelkästä perheasunnon vuokrasta joutuis joka tapauksessa maksamaan suunnilleen saman kun lainanlyhennyksistä.

Tai no siis tottakai on vaihtoehto, elää vuokralla sossun rahalla. Mut semmoisia asuntoja, minkä lainan saisi maksettua hätätilanteessa työttömyyspäivärahalla ja kht:llä, ei kyllä varmasti löydy ainuttakaan.[/QUOTE]

Jos on köyhä, kannattaa miettiä halvemmalle asuinalueelle/kaupunkiin/kuntaan muuttamista. Maalla on varaa asua omassakin ;)

[QUOTE="anna";23380584]kuin moni lainan ottaja oikeesti miettii et "työttömyyden varalle" enpä usko et monikaan..[/QUOTE]

Yhtä monelle ei pitäisi myöntää lainaa.

Mä en kans kyllä ymmärrä näitä, jotka ottaa 150-200 000 € lainaa (tai jopa enemmän). En olis koskaan voinu kuvitella itse ottavani.
Mä haluan, että meidän talo säilyy, vaikka oltais kumpikin työttömiä. Meidän lainat on mitoitettu niin.

Lainastahan voi neuvotella pankin kanssa ja maksaa vaikka pelkkiä korkoja. Eiköhän niitä uusia töitä löydy jonkin ajan kuluttua ja sitten jatkaa taas normaalia lainan lyhennystä.

[QUOTE="anna";23380584]kuin moni lainan ottaja oikeesti miettii et "työttömyyden varalle" enpä usko et monikaan..[/QUOTE]

Me kyllä mietittiin ja mitoitettiin laina pahimman skenaarion mukaan. Pankista tuli kyllä kiitosta siitä, että harvoin niin tarkoin laskevia nuoria talolainan hakijoita on :) Sanoivat että kaikki saisivat olla.

[QUOTE="mä";23380583]Jos on köyhä, kannattaa miettiä halvemmalle asuinalueelle/kaupunkiin/kuntaan muuttamista. Maalla on varaa asua omassakin ;)[/QUOTE]

Joo varmaan on maalla tai jossain muuttotappiokunnassa edullista asua, jos on varaa pitää autoa ja maksaa joka päivä bensat johonkin 100km työmatka-ajoon...ei mitään järkeä mun mielestä.

Pk-seudulla asunnot on ihan sikahintaisia kaikkialla, mistä kohtuukustannuksin pääsee töihin kulkemaan.

Kyllä me ainakin mietittiin ja tullaan seuraavakin laina mitoittamaan niin että sitä voidaan lyhentää vain yhden palkalla (joka tämänhetkisen tilanteen mukaan ei ole iso, kasvamaan päin toivottavasti jatkossa).

*muoks* Ja asutaan pk-seudun kehyskunnassa, ei siis missään ihan böndellä.

[QUOTE="vieras";23380615]Joo varmaan on maalla tai jossain muuttotappiokunnassa edullista asua, jos on varaa pitää autoa ja maksaa joka päivä bensat johonkin 100km työmatka-ajoon...ei mitään järkeä mun mielestä.

Pk-seudulla asunnot on ihan sikahintaisia kaikkialla, mistä kohtuukustannuksin pääsee töihin kulkemaan.[/QUOTE]

No sittenhän sulla on asiat hyvin, eikä tarvii valittaa kun kaksio maksaa 200 000€ :) Ja on niitä töitä ihan oikeasti muuallakin kuin pk-alueella... ;)

[QUOTE="mä";23380643]No sittenhän sulla on asiat hyvin, eikä tarvii valittaa kun kaksio maksaa 200 000€ :) Ja on niitä töitä ihan oikeasti muuallakin kuin pk-alueella... ;)[/QUOTE]

Lisään vielä, että oman asunnon hankkii ne joilla siihen on varaa. Pk-seudulla läheskään kaikilla tämä ei ole mahdollista. Jos on valmis joustamaan asuinpaikastaan, voi jopa saada oman talonkin alle 100 000€. Jokainen päättää itse. Mielestäni on vain turha tulla itkemään, että talo menee alta, jos siihen ei ole varaa.

[QUOTE="vieras";23380615]Joo varmaan on maalla tai jossain muuttotappiokunnassa edullista asua, jos on varaa pitää autoa ja maksaa joka päivä bensat johonkin 100km työmatka-ajoon...ei mitään järkeä mun mielestä.

Pk-seudulla asunnot on ihan sikahintaisia kaikkialla, mistä kohtuukustannuksin pääsee töihin kulkemaan.[/QUOTE]

No eipä ole sit työttömänä pakko pitää autoa eikä maksella työmatkakuluja. ;)

Mun mielestä taas ei ole mitään järkeä ottaa lainaa niin, että heti menee koti alta ja ei ole varaa "tehdä" kuin yksi lapsi sen takia.

[QUOTE="Jonna";23380661]No eipä ole sit työttömänä pakko pitää autoa eikä maksella työmatkakuluja. ;)

Mun mielestä taas ei ole mitään järkeä ottaa lainaa niin, että heti menee koti alta ja ei ole varaa "tehdä" kuin yksi lapsi sen takia.[/QUOTE]

meillä ei ole enää lainoja jäljellä maksettavana. ollaan molemmat töissä mutta jos me jäätäis molemmat työttömiksi niin ei meillä olis varaa asua omakotitalossa... ei me niin rikkaita olla...

Alkuperäinen kirjoittaja täh;23380701:
meillä ei ole enää lainoja jäljellä maksettavana. ollaan molemmat töissä mutta jos me jäätäis molemmat työttömiksi niin ei meillä olis varaa asua omakotitalossa... ei me niin rikkaita olla...

Miksi ei ole varaa? Ettekö kumpikaan enää koskaan pääse töihin? Mikä teillä maksaa niin paljon, ettei ole varaa asua?

[QUOTE="mä";23380738]Miksi ei ole varaa? Ettekö kumpikaan enää koskaan pääse töihin? Mikä teillä maksaa niin paljon, ettei ole varaa asua?[/QUOTE]

mehän olemme töissä molemmat! JOS jäisimme työttömiksi ei olisi varaa elää omakotitalossa. Kaikki maksaa esim sähkö on hirmu kallista ja meidän talo lämpenee sähköllä. vakuutuksiiin menee rahaa, autoihin menee bensaa, ruoka, vaatteet, puh/netti maksaa ym ym... kaikki maksaa!

Alkuperäinen kirjoittaja täh;23380791:
mehän olemme töissä molemmat! JOS jäisimme työttömiksi ei olisi varaa elää omakotitalossa. Kaikki maksaa esim sähkö on hirmu kallista ja meidän talo lämpenee sähköllä. vakuutuksiiin menee rahaa, autoihin menee bensaa, ruoka, vaatteet, puh/netti maksaa ym ym... kaikki maksaa!

Kyllä meillä vaan olisi varaa asua, vaikka jäisimme työttömiksi. Meillä on sähkölämmityksen lisäksi puulämmitys. Ei kai kukaan hullu oikeasti lämmitä pelkästään sähköllä?

Jos jäisitte työttömiksi, te varmaan karsisitte nykyisestä elintasostanne, ette ajelisi autoilla (toinen seisontaan/myytte pois/vaihdatte helvempiin), ruoka alesta, tekee itse (kun kerta aikaa on), vanhoja vaatteita voi varmasti käyttää pitkään/kirppikset yms. Puhelin ja netti, kilpailutatte yhtiöt. Saatte varmasti 10€/kk puhelinliittymät ja kun kerta on netissäkin valinnan varaa (toisin kuin maalla) saatte senkin edullisesti. Tai jos asutte liian isossa ja kalliissa talossa, vaihdatte halvempaan. So simple. :D

Kyllä me ainakin mietittiin ja tullaan seuraavakin laina mitoittamaan niin että sitä voidaan lyhentää vain yhden palkalla (joka tämänhetkisen tilanteen mukaan ei ole iso, kasvamaan päin toivottavasti jatkossa).

*muoks* Ja asutaan pk-seudun kehyskunnassa, ei siis missään ihan böndellä.

Ap. onkin tilanteessa, jossa pitäis selvitä ilman kummankaan palkkaa...

[QUOTE="mä";23380831]Kyllä meillä vaan olisi varaa asua, vaikka jäisimme työttömiksi. Meillä on sähkölämmityksen lisäksi puulämmitys. Ei kai kukaan hullu oikeasti lämmitä pelkästään sähköllä?

Jos jäisitte työttömiksi, te varmaan karsisitte nykyisestä elintasostanne, ette ajelisi autoilla (toinen seisontaan/myytte pois/vaihdatte helvempiin), ruoka alesta, tekee itse (kun kerta aikaa on), vanhoja vaatteita voi varmasti käyttää pitkään/kirppikset yms. Puhelin ja netti, kilpailutatte yhtiöt. Saatte varmasti 10€/kk puhelinliittymät ja kun kerta on netissäkin valinnan varaa (toisin kuin maalla) saatte senkin edullisesti. Tai jos asutte liian isossa ja kalliissa talossa, vaihdatte halvempaan. So simple. :D[/QUOTE]

no eipä me nytkään eletä kauhean leveästi, molemmilla paska palkka....

[QUOTE="mä";23380899]Sitten vaan toivomaan, ettei työttömyys kosketa teidän perhettä.[/QUOTE]

niin täytyy toivoa... tässä iässäkin työttömyys voi helposti jäädä pysyväksi..

Yhteistyössä