Tila-autoista ja automerkeistä tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, Zafira ei ole tila-auto. Se on tiloiltaan ihan Farkkuun verrattava. Lisäistuimet eivät ole tarkoitettu miellyttävään istumiseen, tai tietty jos lattianrajassa tykkää huonolla penkillä istua ilman jalkatilaa. Istuimet kun on käytössä niin ei myöskään ole kuljetuskapasiteettia.

Meillä on zafira ja se sopii ihan kivasti pienen perheen tarpeisiin, silloin ihan kivan väljä ja riittävästi jalkatilaa isoille ihmisille.

Toiseen ketjuun jo kirjoitinki. Meillä Chevrolet 7-paikkasena. Takatilaan menee vaunut kokonaisena heittämällä sisään ja tilaa jää vielä paljon muullekkin rojulle. Istuimien ympärillä todella paljon tilaa. Suosittelen ehdottomasti!

[QUOTE="Minni";23377766]Opel Zafiraanko ei mahdu taakse kunnolla istumaan? Tarvin auton kuudelle hlölle.[/QUOTE]

Olen toki isokokoinen nainen, mutta viime kesänä kokeilin yhden reissun mennä takimmaisessa istuimessa. En voinut pitää korkokenkiä jalassa ja hame oli pakko pitää korvissa, niin että pikkari varmasti vilahtelivat... Mieheni ei voi edes istua sinne oikein päin ja tarvittiin 2 aikuista kiskomaan hänet sieltä kerran pois :) En kutsuisi ihan helpoksi istumapaikaksi.

Meillä toki vaikuttaa että kuljettaja on isokokoinen (istuin taka-asennossa) ja sen takia myös keskipenkki on yleensä taka-asennossa. Taisimme hieman siirtää keskiriviä, jotta minä edes mahduin änkeämään itseni sinne.

Penkit on minusta tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön ja pienemmille lapsille. Suunnittelun kukkasena mainittakoon, että turvavyö tuli minullekin liian korkealta...

Meillä zafira.2 aikusta ja 4 lasta(istuimilla/korokkeilla) ja hyvin sopii meille :)
Me ollaan outoja,ku miehen kans molemmat mahduttiin taakse istumaan ihan ok.Ei ollu tuskasta edes väli hki-roi :D
Tuplarattaat ei mahdu kyllä muuten ku,että toinen takapenkeistä on kaadettuna,mutta meillä se mitä tarvii niin on siinä menneet.

Meillä zafira.2 aikusta ja 4 lasta(istuimilla/korokkeilla) ja hyvin sopii meille :)
Me ollaan outoja,ku miehen kans molemmat mahduttiin taakse istumaan ihan ok.Ei ollu tuskasta edes väli hki-roi :D

Minä olen 175cm ja mies 188cm. Myöskään muutamat tuttavat eivät ole paikkoja enemmin kehuneet ja he ovat kokoluokassa selvästi pienempiä. Mutta näissä kannattaa aina käydä itse testaamassa, niin tietää mitä saa ja mahtuuko...

Opel Sintra on jo sitten toinen juttu, siinä on tilaa ja penkkejä. Se on Letukan transportin kanssa sama auto, mutta euromalli. Tykännyt olen kovasti.

Viimeksi muokattu:
Minä olen 175cm ja mies 188cm. Myöskään muutamat tuttavat eivät ole paikkoja enemmin kehuneet ja he ovat kokoluokassa selvästi pienempiä. Mutta näissä kannattaa aina käydä itse testaamassa, niin tietää mitä saa ja mahtuuko...

Aivan :) Me ollaan minä 162cm ja mies 175cm :D eli saattaa vaikuttaa asiaan,lapset meillä kyllä pääsäntösesti siellä "sikaosastolla" istuu :)

Yhteistyössä