Millä raskausviikoilla teillä on alkanut liitoskivut ja miltä ne tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 27
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 27

Vieras
Itselläni nyt kävellessä ja pitkän istumisen jälkeen tuntuu ikäviä kipuja häpyalueella. Ja menossa siis rv 27. Edellisessä raskaudessa alkoivat vasta joskus rv 35 tienoilla muistiinpanojeni mukaan. Miten muilla? :)

ei ikinä ennen ole ollut tällaisia kipuja aikaisemmissa raskauksissa.
nyt oon 37viikolla ja noita on tuntunut joku 4 viikkoa ainakin putkeen.. tai mulla on häpyluu kipeä, kuin joku kääntäis puukkoa siellä kokoajan.. yleensä ihan alhaalla,ja hiukan vasemmalla puollella, välillä myös ihan keskellä. herään öisinkin siihen puukon vääntämiseen ja polttoon..kääntyminen on yhtä tuskaa, jalkojen nostot ym..aijaijai.. lisäinhoa tekee, jatkuva selkäkipu ja välillä supistelee kipeästi.. tahtoisin niin jo synnyttymään!

öö siis liitoskivut taitaakin olla niitä, joita on kyllä muutes tullut alkuraskauksissa kaikista paitsi ekassa, semmoisia repäisykipuja nivusissa, niitä tullut alussa mulla.. jos niitä tarkotit..

Mulla oli 32. raskausviikolta lähtien liitoskipuja ja ne tuntui juuri sellaisilta kun joku hakkaisi puukolla nivusiin. Vauva tunki myös jalkoja ennen kun kääntyi lähtöasemiin ja myöhemmin käsiä kivasti kylkiluihin ja virtsarakkoa kohti. Ihanan tuntuista. :x

[QUOTE="Miranda83";23373548]öö siis liitoskivut taitaakin olla niitä, joita on kyllä muutes tullut alkuraskauksissa kaikista paitsi ekassa, semmoisia repäisykipuja nivusissa, niitä tullut alussa mulla.. jos niitä tarkotit..[/QUOTE]

Minullakin oli alkuraskaudessa noita repäisykipuja ja ei ne kyllä ihan samoja kipuja (ainakaan minun kohdallani) ole kuin nämä tämän hetkiset liitoskivut. Nyt tuntuu siltä kuin joku olisi potkaissut alapäähän oikein kovan potkun. Kävely sattuu, eniten sattuu sängyssä kääntyminen ja hirveää on nyt myös tuolla ulkona, jos sattuu hieman jalka luistamaan jäisellä maalla :/

[QUOTE="vierailija";23373588]Minullakin oli alkuraskaudessa noita repäisykipuja ja ei ne kyllä ihan samoja kipuja (ainakaan minun kohdallani) ole kuin nämä tämän hetkiset liitoskivut. Nyt tuntuu siltä kuin joku olisi potkaissut alapäähän oikein kovan potkun. Kävely sattuu, eniten sattuu sängyssä kääntyminen ja hirveää on nyt myös tuolla ulkona, jos sattuu hieman jalka luistamaan jäisellä maalla :/[/QUOTE]

jep :/ eli se mun eka viesti olikin oikein kirjoitettu, nämä on siis niitä liitoskipuja! mä en enää kestä niitä kans yhtään! välillä joutuu itkua vääntään kun liikkuu, iltaa kohti pahenee ja pahenee, ja öisinkin kiusaavat. kaikesta me joudutaan kärsimään. mä oon ollut onnellinen kun mulla ei edellisissä raskauksissa ole ollut näitä.

häpyluulla eli edessä ja keskellä alhaalla sijaitsevat kävelemiseen, sängyssä kääntymiseen ja muutenkin liikkumiseen liittyvät kivut. Kuin puukkoa kääntelisi siellä häpyliitoksella... ikävät vihlaisut. Ja toki jokaisella tuntuvat erilaisina/omanlaisina, joten siksi kysynkin miltä ne teillä tuntuu. :)

Mulla oli 32. raskausviikolta lähtien liitoskipuja ja ne tuntui juuri sellaisilta kun joku hakkaisi puukolla nivusiin. Vauva tunki myös jalkoja ennen kun kääntyi lähtöasemiin ja myöhemmin käsiä kivasti kylkiluihin ja virtsarakkoa kohti. Ihanan tuntuista. :x

mielenkiinnosta kysyn koska synnytit? kun sulla on alkanut suunnilleen sanoihin aikoihin noi kivut ku mulla.. :)

Itselläni alkoi viikoilla 27-28 ainakin jotkut ihme kivut, mutta en tiedä, olivatko juuri liitoskipuja. Siis lonkkia sattuu, sillä tavalla jomottaa, samoin sattuu alaselkää ja pahinta tuo kipu on juuri sängyssä kääntyessä tai pitkään samalla kyljellä nukkuessa, tai jos istuu liian pitkään yhdessä asennossa.

Yhteistyössä