Millainen lääke on Sirlalud? Lääkäri määräsi

  • Viestiketjun aloittaja "jumi"
  • Ensimmäinen viesti
"jumi"
4mg kolme kertaa päivässä. Luin ohjeesta, että voi aiheuttaa pahoinvointia ja uneliaisuutta. Mitenkä tuota sitten voi päivälläkin ottaa? Ajattelin kokeilla tänään illalla. Olisi kiva kuulla onko teille tullut jotain sivuvaikutuksia yms.
 
Sirdalud ja tobago
Mulle lääkäri sanoi sillon kun mulle määräs että kannattaa nukkumaan mennessä ottaa.. Mulla meni melkein heti lihakset rennoiksi ja en pysynyt pystyssä. En ikinä ottais päivällä. Ja sehän on myös kolmiolääke. Aikamoisen satsin on lääkäri määränny sulle.
 
"ap"
Mulle lääkäri sanoi sillon kun mulle määräs että kannattaa nukkumaan mennessä ottaa.. Mulla meni melkein heti lihakset rennoiksi ja en pysynyt pystyssä. En ikinä ottais päivällä. Ja sehän on myös kolmiolääke. Aikamoisen satsin on lääkäri määränny sulle.
Joo ja mä oon muutenkin lääkekammoinen. Oxynormista, Tramalista ja Panacodista voin todella huonosti. Pyysin vaihtamaan ne ihan tavallisiin kipulääkkeisiin ja nyt olen käyttänyt vain Burana 800mg + Panadol 1g. Niillä olen pärjäillyt. Eilen lääkäri ehdotti, että ottaisin lisäksi myös Diapamia, mutta sanoin etten halua. Sitten kirjoitti tuota Sirdaludia. Kokeilen tänään ja lopetan siihen, jos olo tulee jotenkin oudoksi. Päivisin mun pitäs ajaa autoakin, joten en voi mitään vahvoja ajatellakaan päiväsaikaan.
 
"vieras"
Just oli tuosta puhetta vanhempienin kans. Molemmat sitä saaneet jossain vaiheessa elämää. Ja molemmat totesivat että ovat sen jälkeen nähneet todella pahoja painajaisia. Ja äitini näki enneunen erään ihmisen kuolemasta. Nyt siitä ekaa kertaa kertoi vaikka tapahtuneesta vuosia. Muuten ei todellakaan usko enteisiin/uniin tms. Ymmärrettävästi ei ole sen jälkeen kyseiseen lääkkeeseen koskenut.
Isä taas sanoo et hän tulee kuin humalaan jo 1 mg annoksesta.
 
Blue
[QUOTE="ap";23371724]Joo ja mä oon muutenkin lääkekammoinen. Oxynormista, Tramalista ja Panacodista voin todella huonosti. Pyysin vaihtamaan ne ihan tavallisiin kipulääkkeisiin ja nyt olen käyttänyt vain Burana 800mg + Panadol 1g. Niillä olen pärjäillyt. Eilen lääkäri ehdotti, että ottaisin lisäksi myös Diapamia, mutta sanoin etten halua. Sitten kirjoitti tuota Sirdaludia. Kokeilen tänään ja lopetan siihen, jos olo tulee jotenkin oudoksi. Päivisin mun pitäs ajaa autoakin, joten en voi mitään vahvoja ajatellakaan päiväsaikaan.[/QUOTE]

Jos näin on niin missään nimessä ET saa ottaa Sirdaludia päivällä. Mun 100kiloinen mieskin menee taju kankaalle niistä jos joutuu selkänsä takia niitä ottamaan, joten ottaa aina VAIN yötä vasten. Eikä siltä aja päivisinkään autoa kuurin aikana, varmuuden vuoksi.
 
=)
niitähän eri vahvusia. Mulle krirjoitettiin kanssa 4mg 3 kertaa päivässä. Ja jopa 2 tablettia päivässä.
Siinä vaiheessa kun niskat on niin jumissa, ettei veri kierrä päässä otan ihan mielelläni noi. Tiedän että saan nukkua, jotenei väliä vaikka unettais. Pääasiassa noi otetaan aina illalla, koska nukkuessa noiden teho vain paranee. Ja siis, hetklen kun noita syö, niin ne haittavaikutuksetkin loppuu :)
 
Aivan kamala. Mä puolitin määrätys annoksen ja silti väsytti törkeesti, huimas, oli kamala olo. Eikä auttanu siihen vaivaan mihin määrättiin. Mieskään ei yhtään tykänny kun tota kokeili.
Mul tehoaa norflex/norgesic, lihasjumit laukeavat ja pystyy töissäkin olemaan. Useinmiten otan illalla jotta vaikuttaa yönaikana kun en mä töissä ole.
 
Viimeksi muokattu:
niitähän eri vahvusia. Mulle krirjoitettiin kanssa 4mg 3 kertaa päivässä. Ja jopa 2 tablettia päivässä.
Siinä vaiheessa kun niskat on niin jumissa, ettei veri kierrä päässä otan ihan mielelläni noi. Tiedän että saan nukkua, jotenei väliä vaikka unettais. Pääasiassa noi otetaan aina illalla, koska nukkuessa noiden teho vain paranee. Ja siis, hetklen kun noita syö, niin ne haittavaikutuksetkin loppuu :)
Voi kun ne sivuoireet olisikin pelkkää väsymystä...
 
"strong"
mulla on sirdaludia 3xpvä 2mg sirdalud kuuri aina silloin, kun vetää hartijat ja niskan ihan järkyttävän jumiin.. ja se tosiaan auttaa siihen!

sirdalud aiheuttaa mullekin väsymystä ja en viitsi sitä ottaa kuin just nukkumaan mennessä ja aamulla, kun ei vielä tartte olla tuntiin pariin kovin skarppina.. mutta tosiaan, ennemin itse oon väsynyt sen viikon kuurin ajan, kuin niin kipeä, etten saa päätä käännettyä.. :)
 
kuin myös
[QUOTE="vieras";23371794]Mun pitää aina ottaa parin tunnin päiväunet jos otan sitä päiväsaikaan, ei vaan pysy hereillä.[/QUOTE]

Juu, mulla sama, töissä otin kerran ja oli pakko lähteä kotiin nukkumaan kesken kaiken. Työkaverit luuli että olin jotain huumetta vetänyt kun niin oudot silmät oli...

Nykyään en uskalla enää ottaa ollenkaan, meillä lapsi sairastaa diabetestä ja kerran olisi mennyt insuliinit kahteen kertaan jos poika ei olisi itse asiaa hoksannut, niin sekaisin lääke saa minut!
 
"vieras"
Nyt pitää ihmetellä mihin vaivaan lääkäri ensin olisi tarjonnut diapamia (rauhoittavaa) ja sitten kun se ei sinulle käynyt niin määräsi lihasrelaxanttia? Kummallakin saattaa saada päänuppinsa sekaisin, mutta niiden käyttötarkoitukset ovat todella erilaiset...
 
"vieras"
Mun arvaus on että ap hakee jännitystä elämäänsä lääkkeiden väärinkäytöllä, eikä oikeasti ole saanut Sirdaludia lääkäriltä. Tai vaikka olisikin, niin motiivi olisi joku muu, jos kerran kyselee sivuvaikutuksista.

Diapam ja Sirdalud eivät ole toistensa vaihtoehtoja!!!!!
 
"mamitsu"
[QUOTE="vieras";23372761]Mun arvaus on että ap hakee jännitystä elämäänsä lääkkeiden väärinkäytöllä, eikä oikeasti ole saanut Sirdaludia lääkäriltä. Tai vaikka olisikin, niin motiivi olisi joku muu, jos kerran kyselee sivuvaikutuksista.

Diapam ja Sirdalud eivät ole toistensa vaihtoehtoja!!!!![/QUOTE]

Taitais sulla olla kova hinku ko lääkkeisiin. Mulla on ainakin molempia ollut käytössä lihasten rentouttamiseen. Molemmat on hyviä tilapäiskäytössä.
 

Yhteistyössä