Kunnianloukkaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja heti..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja heti..

Vieras
Riitannuin tässä taannoin ystäväni kanssa (lapsuuden)
facebookin viestilaatikoissa kirjoiteltiin molemmat enemmän ja vähemmän rumasti.
Kun tämä kaveri veti sitten lapseni juttuun mukaan, meni mulla pinna totaalisesti
ja kirjoitin mitään ajattelematta statukseeni: puhu vaan lisää sontaa XXX XXXX (mukana etunimi ja sukunimi) että ollaan meillä jätetty lapsi muka heitteille.
Sitten siihen jotku kirjoitti jotain ettei ihmisillä oo omaa elämää jne.
Sitten kirjoitin vielä siihen mihin voi kommentoida jotain että XXX XXXX - tyyppinä en puhuisi mitään koska itte on kasvanu tai eläny kaljapullojen ja viinapullojen seassa ja kylän juopot ravannu kylässä.

(pienenä kun kävi kylässä niin sielä todelaki oli viina- ja kaljapulloja ja kylän juoppoja juomassa )

Nyt hän aikoo nostaa syytteen törkeästä kunnianloukkauksesta koska olen häpäissyt hänen perheensä.

Siinä nostakoot, samalla hän saa vastakanteen perättömien puheiden levittelystä ja halventamisesta kuten se että lapseni on jäänyt heitteille, vaikka hän sen kirjoitti inboxissa mutta siti, oli kuulemma moni muukin ollut samaa mieltä lapsestani.
(vaikkei näin ole tapahtunut).

eli, jos saan jonku tuomion niin enkai joudu vankilaan?
Olenko tässä julkisesti hänen äitiään haukkunut?

voi luoja..harmittaa sillä oon kyllä jo lähettäny hälle txt jossa pyysin anteeksi häneltä ja hänen perheeltään. (ei oo äitinsä numeroa mulla) ja ehdotin että eikö voitaisi puhua nämä asiat (poliisille ilmoituksesta huolimatta) halki niinkuin aikuiset ja selvittää miksi näin kävi.
Ei kuulemma häntä kiinnostanut..häätyy kiinnostaa jos on vetämässä oikeuteen :D

siis olisin soittanut muttei vastannut puhelimeen.
JA riidan kulkeutuessa inboxissa pyysin moneen otteeseen jättämään minut rauhaan, aina keksi jotain uutta kirjoitettavaa jolloin taas oltiin pisteessä jossa molemmat haukkui toisia,toisten raha-asioita, seksielämää ja ulkonäköä. hoh hoh..
(joillekkin epäilijöille me ollaan tapeltu pennusta asti, AINA rajusti. )
harmittaa kyllä, on meilä ollu rajumpiakin tappeluita kuin tää :D

Kannatteis ajatella etukäteen mitä siellä fb:ssa julkisesti kirjoittaa :(
Yks tuttava samanlaisesta tapauksesta kertoi, ja olinhan minä niitä kyseisiä juttuja lukenutkin. Joskus vain tuntuu, että tuo fb tekee ihmisistä ajattelemattomia, ja luullaan, että siellä voi laukoa mitä vain. Kunnianloukkaus syytteitä tuossa kertomassani jutussa oltiin myös tekemässä, mutta en nyt ole vähään aikaan kuullut, onko mitään todellisuudessa edes asialle tehty.
Tuskin sinä sentään linnaan joudut =)

no vankilaan et oo joutumassa, se on varma. Siis ainakaan tän tapauksen takia. Sakkoja voit ehkä saada mut sekin on tosi epätodennäköistä. Ei poliisilal ole resursseja tällaisiin.

Tulosta kaikki keskustelut, pyydä jotain ulkopuolista ihmistä allekirjoittamaan tulosteet, eli siis todistamaan että ne vastaavat sitä mitä ruudulla näkyy.

Et tule saamaan vankilatuomiota, pienet sakot ja rekisteriin merkintä korkeintaan.

Koita sopia asia oikeuden ulkopuolella, esim sovittelussa.

nojoo pakkohan on olla poliisin resurssit kun niin monista jutuista samankaltaisista oon joskus lukenu lehissä jne...

nii sitäku vois miettii mitä sinne kirjottelee. :D
muttei sitä aina ajattele, varsinkaan kun silmissä vilkkuu vihan liekit ja päässä heiluu pirunsarvet ja korvista nousee savua kun on niin katkera ja vihanen..

tosi hupaisaa vaikkakin pelottavaa kuvitella minä ja lapsuuden ystäväni istumassa oikeudessa :D
jossa minut tuomitaan johonkin törkeään kunnianloukkaukseen ja kaverini saa jotain pienenmpää muista kirjoituksistaan ::D hoh hoh..

Kyllä tuo on kunnianloukkaus koska olet herjannut julkisesti. Hän oli fiksumpi ja piti haukkumiset vain teidän välisissä viesteissä. Sakkoja voit saada tuosta. Sinä et sen sijaan voi nostaa vastasyytettä koska hän ei ole herjannut sinua julkisesti.

[QUOTE="vieras";23370968]Tulosta kaikki keskustelut, pyydä jotain ulkopuolista ihmistä allekirjoittamaan tulosteet, eli siis todistamaan että ne vastaavat sitä mitä ruudulla näkyy.

Et tule saamaan vankilatuomiota, pienet sakot ja rekisteriin merkintä korkeintaan.

Koita sopia asia oikeuden ulkopuolella, esim sovittelussa.[/QUOTE]

no eika niitä tarvi allekirjoittaa?`Eikö poliisi saa selville vaikka oisin poistanutki ne kirjotukset ja jos hän on poistanu?

Hahahah. Anteeksi. :D Et joudu vankilaan, korkeintaan saat sakkoja. Mutta! Mun mielestä on ihan eri asia arvostella toisen lapsenkasvatusta inboxissa kuin alkaa julkisesti kaikkien nähden haukkumaan jotakuta siitä MILLAISIA TÄMÄN VANHEMMAT OVAT. Millä sä ajattelet että tä toinen osapuoli olis lapsena voinut siihen vaikuttaa että vanhempansa ovat juoneet? Ei ihme että loukkaantui, suoraan sanottuna mäkin oisin ihan hiilenä jos mulla ois noin ymmärtämätön ja törkeä kaveri. Minkä ikäisiä te muuten olette? Vaikutatte tämän sun selostuksen mukaan maks. 18-vuotiailta.

Tärkeintä on nyt kuitenkin että pyydät anteeksi sanojasi, mutta älä lähde keskustelemaan mitään enempää. Anteeksipyynnön voit laittaa vaikka tekstiviestillä, facebookissa kannattaa lopettaa kaveruus ko. henkilön kanssa ettet vain provosoidu mistään hänen kirjoittamasta ja jatka "haukkumista".

Kannattaa viikon tai kahden kuluttua soitella "haukkumasi" henkilön kotikunnan poliisilaitokselle ja kysellä onkohan tälläisestä tapauksesta tehty ilmoitusta. Jos ja kun poliisi ihmettelee miksi kyselet moista voit sanoa että ennen sinun sovintoehdotusta "loukattu" oli sanonut tekevänsä rikosilmoituksen.

no eika niitä tarvi allekirjoittaa?`Eikö poliisi saa selville vaikka oisin poistanutki ne kirjotukset ja jos hän on poistanu?

Mistä ne sais ne selville? Facebookin palvelimet sijaitsevat jenkeissä, siellä tälläiset kirjoittelut ovat osa sananvapautta eli he eivät luovuta mitään tietoja Suomen poliisille. Kuvitteletko että facebook antaa Iranin poliisille tiedot vallankumouksellisia tekstejä kirjoittelevista?

Näyttäisi siltä että saat sakot tuosta rumasta kirjoittelustasi ja joudut ehkä korvaamaan henkisiä kuluja, arvioisin että maksettavaa tulisis sinulle kaikenkaikkiaan 3000e. eteenpäin, kannattaisi vähän mietiskellä mitä kirjoittelee kun oikeus voi katsoa että et osaa olla tasapainoinen lastesikaan parissa, toivotaan että lapsesi ei joudu huostaan tai kulkemaan sosiaalitanttojen tykönä.

Kyllä tuo on kunnianloukkaus koska olet herjannut julkisesti. Hän oli fiksumpi ja piti haukkumiset vain teidän välisissä viesteissä. Sakkoja voit saada tuosta. Sinä et sen sijaan voi nostaa vastasyytettä koska hän ei ole herjannut sinua julkisesti.

kyllä mä vähän luulen että jotain voin nostaa, koska myös ei-julkisesta voi jotain saada kun lueskelin laki. jotaki sivuilla.
Ja kaikki tekstit on tallessa mitään poistamatta ainakaan minun osalta, myös omat lähettämäni.

ja mulle on ihan sama mitä hän minusta puhuu ja haukkuu, niin on kyllä melko härskiä levittää huhua että meidän lapsi on elänyt heitteillä! vaikkei todellakaan ole. se mua loukkas eniten.

[QUOTE="vieras";23371016]Mistä ne sais ne selville? Facebookin palvelimet sijaitsevat jenkeissä, siellä tälläiset kirjoittelut ovat osa sananvapautta eli he eivät luovuta mitään tietoja Suomen poliisille. Kuvitteletko että facebook antaa Iranin poliisille tiedot vallankumouksellisia tekstejä kirjoittelevista?[/QUOTE]

Varmasti antaisi viestit tietoon jos huomaisi ne.

Alkuperäinen kirjoittaja pahalta näyttää;23371023:
Näyttäisi siltä että saat sakot tuosta rumasta kirjoittelustasi ja joudut ehkä korvaamaan henkisiä kuluja, arvioisin että maksettavaa tulisis sinulle kaikenkaikkiaan 3000e. eteenpäin, kannattaisi vähän mietiskellä mitä kirjoittelee kun oikeus voi katsoa että et osaa olla tasapainoinen lastesikaan parissa, toivotaan että lapsesi ei joudu huostaan tai kulkemaan sosiaalitanttojen tykönä.

No saa tulla sossun tantat tänne :D ihan vapaasti, mie voin vaikka kahvit keitellä ja samalla voi kaikki läheiset tulla jotka tietää tilanteen ettei lapsi koskaa ole jäänyt heitteille.
No mullehan on ihan sama vaikka 10.000€ tulis maksamaa,silti sisimmässäni tiedän minkälainen ihminen hän oikeasti on ja ettei hän ole se enkeli mitä väittää olevan.
:)

No saa tulla sossun tantat tänne :D ihan vapaasti, mie voin vaikka kahvit keitellä ja samalla voi kaikki läheiset tulla jotka tietää tilanteen ettei lapsi koskaa ole jäänyt heitteille.
No mullehan on ihan sama vaikka 10.000€ tulis maksamaa,silti sisimmässäni tiedän minkälainen ihminen hän oikeasti on ja ettei hän ole se enkeli mitä väittää olevan.

:D Sillä ei ole mitään merkitystä mitä olet sisimmässäsi kun sossut katsoo asian miten ne itse haluaa.

Kerro nyt minkä ikäisiä te ootte? Miksi sä olet alunperinkään ollut tämän henkilön kaveri jos hän kerran on niin iljettävän epärehellinen ja vielä (ai herranjumala) juoppojen lapsi "ihan vapaasta tahdostaan"?

Alkuperäinen kirjoittaja siinä se ero on;23371074:
:D Sillä ei ole mitään merkitystä mitä olet sisimmässäsi kun sossut katsoo asian miten ne itse haluaa.

siinä katsokoot :D kyllä niilä häätyy olla melko hyvät perustelut huostaanottaa lapsi pois.

nojoo pakkohan on olla poliisin resurssit kun niin monista jutuista samankaltaisista oon joskus lukenu lehissä jne...

nii sitäku vois miettii mitä sinne kirjottelee. :D
muttei sitä aina ajattele, varsinkaan kun silmissä vilkkuu vihan liekit ja päässä heiluu pirunsarvet ja korvista nousee savua kun on niin katkera ja vihanen..

tosi hupaisaa vaikkakin pelottavaa kuvitella minä ja lapsuuden ystäväni istumassa oikeudessa :D
jossa minut tuomitaan johonkin törkeään kunnianloukkaukseen ja kaverini saa jotain pienenmpää muista kirjoituksistaan ::D hoh hoh..

Voisinpa tähän sanoa jotain...:| Mutta joo, herkän suomalaisen kunnian loukkaaminen on vakava asia. Ei tarvi edes nimiä mainita ja vaikka itseään koskevasta tosiasiasta kirjoittaisi, syyte tulee. Ei tarvi vastapuolen sanoa muutakuin että on kokenut halveksuntaa kirjoituksen myötä...

Kerro nyt minkä ikäisiä te ootte? Miksi sä olet alunperinkään ollut tämän henkilön kaveri jos hän kerran on niin iljettävän epärehellinen ja vielä (ai herranjumala) juoppojen lapsi "ihan vapaasta tahdostaan"?

ollaan päälle parin kymmenen melkein 25.
ja eiköhä hän oo myös tehny minusta VANHEMPANA siis lapsen vanhempana pellen kertomalla satuja että lapseni elämä on heikkoa ja hän jää heitteille?
ja ihmetyttää toi sun hyökkäävä asentees. Tapahtunut on tapahtunut eikä sille kumpikaan enää mitään voida minä ja kaverini.
Molemmat sai sanottua tosi typeriä ja pahoja asioita toisistamme.

Näin on. Mitä tulee huhujen levittämiseen lapsesi heitteillä olosta, kirjoitit, että mainitsit sen itse statuksessasi. Olet siis itse tehnyt asiasta julkisen. Toisen lapsuudenkodin asioiden huutelu fb:ssä on tosi sikamaista. Kannattaa pysähtyä miettimään, kun seuraavan kerran tekee mieli siirtyä yksityisestä keskustelusta julkiseen loanheittoon.

Tekniikka kehittyy, ihminen yksinkertaistuu.

Pyytäkää päästä edes sovitteluun. Oikeusjärjestelmä on muutenkin kuormitettu, sinne ei tarvita enää keskenkasvuisten "toi sano sitä ja toi tätä ja byäääh"-juttuja. Julkinen selkäsauna toimisi varmasti parempana rangaistuksena, kuin jotkut sakot, joita käydään siellä käräjillä kalliilla ajalla istumassa ja sakot tietysti jätetään sossun maksettaviksi.

Yhteistyössä