Lapsen kävely?

Meillä noustiin tukea vasten seisomaan 3vkoa sitten eli 8,5kk iässä, viime viikonloppuna otti tukea vasten ensimmäiset askeleet, nyt kävelee jos kävelyttää, ei paljoa mutta vähän, sitä kauhulla odotellaan et koska lähtee kävelee oikeasti.
 
"Santtu"
N. 9kk nousi tukea vasten seisomaan ja 1v 3kk käveli tuetta. Meillä ei kävelytetty ollenkaan koska fysioterapeutti ja lääkäri kielsivät: kuulemma hidastaa kävelemään lähtemistä, koska paino on väärällä kohtaa.
 
Miuski harmailee
Meillä esikko nousi konttaamaan ja tukeavasten seisomaan n. 8kk iässä ja hän käveli tuetta pari viikkoa ennen 1v synttäreitä.
Toinen alkoi ryömiä 5kk iässä, mutta konttaaminen ja ylösnousu kiinnostivat vasta 10kk iässä. Tyttö oli 1v4kk, kun alkoi kävellä ilman tukea.
Kolmonen lähti konttaamaan ja nousi siinä samassa tukea vasten seisomaan n. 8kk iässä ja hän käveli tuetta 10kk iässä.
 
Kiitos vastauksista. Meillä esikko poika nousi pari päivää sitten tasan 6kk sohvan reunalle seisomaan, nyt ei muuta tekisikään. Kävelyä odotellessa muutenkin ollut niin kova vauhti, ryömi 4kk, konttasi ja istui 5kk.
 
IhaNainen
Herra Mato nousi tukea vasten seisomaan himpun vajaa 7kk ikäisenä ja otti ensimmäisen askeleen ilman tukea päivän yli 9kk ikäisenä. Nyt vajaa 10kk ikäisenä ennätys on 8 askelta ilman tukea. Mun puolesta ois saanu hetken vielä malttaa ton liikkeelle lähdön kanssa. :D
 
vähän aiemmin
Aika myöhään teillä on aloitelleet tuota kävelyä, meillä alkoi nousemaan tukea vasten vajaa 6kk.ikäisenä ja käveli omatoimisesti 7kk.ikäisenä. =) No oppiihan ne joskus kävelemään.
 
"mie"
Alkuperäinen kirjoittaja vähän aiemmin;23370418:
Aika myöhään teillä on aloitelleet tuota kävelyä, meillä alkoi nousemaan tukea vasten vajaa 6kk.ikäisenä ja käveli omatoimisesti 7kk.ikäisenä. =) No oppiihan ne joskus kävelemään.
Suoraan sanottuna mä olisin kyllä aika kauhuissani, jos vaikka mun kuopus oppisi noin aikaisin kävelemään. Esikoisen kanssa tuollainen varmaan vielä menisi.

Vuoden ikäisellä on jo paljon enemmän älliä päässään kuin reilu puolivuotiaalla.
 

Yhteistyössä