V
"vieras"
Vieras
Katselin eilen lapseni päiväkodin pihalle kauempana portista olevalla parkkiksella kun mieheni nouti lapsen toiselta päiväkodin pihalta(terveyssyistä olin itse autossa). Huomasin miten kolme sellaista noin 4-vuotiasta retuutti yhtä poikaa ison lumikasan taakse pidellen käsistä kiinni ja yksi oli myös siinä mukana työntämässä. Kasan takana sinne raahattu poika iskettiin maahan ja yksi hyppäsi sen päälle ja toiset alkoivat mätkiä sitä maassa makaavaa. Katsoin hoitajia niin ne jutteli pikkutytöille eikä huomanneet mitään. Aikansa pojat hyppivät pojan päällä ja mätkivät ja sitten maassa oleva nousi ja lähti juoksemaan karkuun kasan päälle. Kasan päälle juoksivat nämä muutkin ja yksi tönäisi pojan alas kasasta. Seuraavaksi poika juoksi karkuun toiselle puolelle pihaa ja nämä toiset perässä. En nähnyt sitten mitä tapahtui, mutta kohta juoksi toiseen suuntaan ja pojat saivat tämän kiinni samaisen lumikasan luona. Yksi pojista otti tämän jahdatun käsistä kiinni ja veti ne sen taakse ja toiset kaksi alkoivat töniä tai lyödä tätä yhtä mahaan ja joka puolelle. Hoitajat ei kiinnittäneet mitään huomiota vaan puuhasivat tyttöjen kanssa jotain selkä sinne päin. Sitten ne lapset katosivat jonnekin mistä en nähnyt mitä puuhasivat, mutta tuota ennen olivat tosiaan koko ajan sen yhden kimpussa.
Ja miksi en tehnyt mitään-huutanut hoitajille tms. niin johtui siitä etten tosiaan pääse tällä hetkellä autosta liikkeelle ilman auttajaa eli olin siinä autossa enkä mitään voinut. Olisiko pitänyt kaikin voimin alkaa kiljua auton ikkunasta? Auto oli kuskin puoli ja tuulilasi sinne päin. Tunnistin sen pojan aina samaksi pojaksi kun sillä oli eriväriset kurahousut kuin muilla. En käy itse päiväkodilla lasta hakemassa toistaiseksi koska en pysty kulkemaan tuolla liukkaalla, joten en pääse livenä sanomaan tuosta kenellekään. Annanko asian vain olla? Kyseessä oli aivan muu ryhmä kuin oman lapseni. Jos jotain ongelmia siellä on niin kai niitä on enemmänkin ja ne tiedossa.
Oli vaan niin kamala katsoa ja mietin jälkeenpäin mitä niistäkin hakkaajista tulee ja mistä se hakkaaminen jo noin pienenä kumpuaa.
Joskus mietin hakkaako hakkaaja lasten isät tai äidit puolisoaan ja ne saavat mallin siitä. Vai mistä tuollainen väkivalta tulee.
Ja miksi en tehnyt mitään-huutanut hoitajille tms. niin johtui siitä etten tosiaan pääse tällä hetkellä autosta liikkeelle ilman auttajaa eli olin siinä autossa enkä mitään voinut. Olisiko pitänyt kaikin voimin alkaa kiljua auton ikkunasta? Auto oli kuskin puoli ja tuulilasi sinne päin. Tunnistin sen pojan aina samaksi pojaksi kun sillä oli eriväriset kurahousut kuin muilla. En käy itse päiväkodilla lasta hakemassa toistaiseksi koska en pysty kulkemaan tuolla liukkaalla, joten en pääse livenä sanomaan tuosta kenellekään. Annanko asian vain olla? Kyseessä oli aivan muu ryhmä kuin oman lapseni. Jos jotain ongelmia siellä on niin kai niitä on enemmänkin ja ne tiedossa.
Oli vaan niin kamala katsoa ja mietin jälkeenpäin mitä niistäkin hakkaajista tulee ja mistä se hakkaaminen jo noin pienenä kumpuaa.
Joskus mietin hakkaako hakkaaja lasten isät tai äidit puolisoaan ja ne saavat mallin siitä. Vai mistä tuollainen väkivalta tulee.