Päiväkotipahoinpitelyä (tuli nähtyä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Katselin eilen lapseni päiväkodin pihalle kauempana portista olevalla parkkiksella kun mieheni nouti lapsen toiselta päiväkodin pihalta(terveyssyistä olin itse autossa). Huomasin miten kolme sellaista noin 4-vuotiasta retuutti yhtä poikaa ison lumikasan taakse pidellen käsistä kiinni ja yksi oli myös siinä mukana työntämässä. Kasan takana sinne raahattu poika iskettiin maahan ja yksi hyppäsi sen päälle ja toiset alkoivat mätkiä sitä maassa makaavaa. Katsoin hoitajia niin ne jutteli pikkutytöille eikä huomanneet mitään. Aikansa pojat hyppivät pojan päällä ja mätkivät ja sitten maassa oleva nousi ja lähti juoksemaan karkuun kasan päälle. Kasan päälle juoksivat nämä muutkin ja yksi tönäisi pojan alas kasasta. Seuraavaksi poika juoksi karkuun toiselle puolelle pihaa ja nämä toiset perässä. En nähnyt sitten mitä tapahtui, mutta kohta juoksi toiseen suuntaan ja pojat saivat tämän kiinni samaisen lumikasan luona. Yksi pojista otti tämän jahdatun käsistä kiinni ja veti ne sen taakse ja toiset kaksi alkoivat töniä tai lyödä tätä yhtä mahaan ja joka puolelle. Hoitajat ei kiinnittäneet mitään huomiota vaan puuhasivat tyttöjen kanssa jotain selkä sinne päin. Sitten ne lapset katosivat jonnekin mistä en nähnyt mitä puuhasivat, mutta tuota ennen olivat tosiaan koko ajan sen yhden kimpussa.
Ja miksi en tehnyt mitään-huutanut hoitajille tms. niin johtui siitä etten tosiaan pääse tällä hetkellä autosta liikkeelle ilman auttajaa eli olin siinä autossa enkä mitään voinut. Olisiko pitänyt kaikin voimin alkaa kiljua auton ikkunasta? Auto oli kuskin puoli ja tuulilasi sinne päin. Tunnistin sen pojan aina samaksi pojaksi kun sillä oli eriväriset kurahousut kuin muilla. En käy itse päiväkodilla lasta hakemassa toistaiseksi koska en pysty kulkemaan tuolla liukkaalla, joten en pääse livenä sanomaan tuosta kenellekään. Annanko asian vain olla? Kyseessä oli aivan muu ryhmä kuin oman lapseni. Jos jotain ongelmia siellä on niin kai niitä on enemmänkin ja ne tiedossa.
Oli vaan niin kamala katsoa ja mietin jälkeenpäin mitä niistäkin hakkaajista tulee ja mistä se hakkaaminen jo noin pienenä kumpuaa.
Joskus mietin hakkaako hakkaaja lasten isät tai äidit puolisoaan ja ne saavat mallin siitä. Vai mistä tuollainen väkivalta tulee.

Ota ehdottomasti puheeksi! Soita heti, kamalaa!!! Ota puheeksi, asia on selvitettävä. Pieni tarvitsee apua, hoitajat herätyksen ollakseen valppaampia, tämä voi jatkua ja pojat ajatella että näin tämä voikin jatkua. Todella vakavan keskustelun paikka minusta!

Mä olisin avannut ikkunan ja huutanut niin kauan että joku näkee. Ja pyytänyt miehen tullessa autoon hänen hakemaan jonkun hoitajan auton luo että olisin voinut kertoa tapahtuneista hoitajille. Ei noin saa käyttäytyä ja rangaistus pitää tulla. Hoitajat myös valppaampia kun tietävät em. käytöksestä.

Kai lapsi huutaisi, jos häntä hakataan, ja jos häneen sattuu. Ja hoitajat kuulisivat huudon & tekisivät jotain.

Kauempaa katsottuna voi olla tosi vaikeaa hahmottaa, onko kyseessä leikki vaiko jotain muuta. Pojat voi olla todella fyysisiä leikeissään.

Sano miehellesi, että ilmoittaa pk:n henkilökunnalle jos itse jotain tuollaista näkee, ja tuntuu siltä ettei se ole leikki.

Mä olisin soittanut miehelleni, jos sillä olisi ollut puhelin mukana. Mutta jos ei, niin soittaisin heti sinne päiväkotiin ja kertoisin tapahtuneesta. Missään nimessä en antaisi asian vaan olla. Jos vaan muistat, voit vaikka yrittää kuvailla poikia, kun ilmeisesti et heitä kuitenkaan nimeltä tuntenut.

Tuo on kyllä ihan järkyttävää :'(. Pienen pojan päivät ovat jo nyt täynnä pelkoa, ei nimittäin kuulostanut siltä että kiusaajat olisivat ensimmäistä kertaa asialla.

Soita päiväkodin esimiehelle tai laita kirje vaikka miehesi mukana niille! Tollaseen pitää puuttua. Olisitko yhtä voimaton jos kyseessä olisi ollut oma lapsesi? Kerrot tarkasti mitä näit ja kuvaile vaatteet. Mä luulen että tällanen kiusaaminen on heillä tiedossa ja tällä kerralla eivät huomanneet. Jos huomasivat ja jättivät tahallaan huomiotta niin luulisi viesti esimieheltä tekevän tarkkanäköisemmäksi. Olet sitten ainakin yrittänyt.

Oletko oikeasti niin vammainen ettet pysty edes nousemaan seisomaan autoa vasten ja sieltä huutaa tapahtuneesta, etkä myöskään mitenkään kommentoi näitä....

Ihan hirveintä tuossa on juuri tuo sinun osuutesi! Katsot vain etkä tee mitään! Kai autossanne äänitorvi on? Joku tulee kyllä jonkun ajan huudatuksen jälkeen kysymään mikä hätänä, olisit sitten näyttänyt kun kerran kuuromykkä olet.
Pakko olla provo.

[QUOTE="vieras";23368878]
Oli vaan niin kamala katsoa ja mietin jälkeenpäin mitä niistäkin hakkaajista tulee ja mistä se hakkaaminen jo noin pienenä kumpuaa.
Joskus mietin hakkaako hakkaaja lasten isät tai äidit puolisoaan ja ne saavat mallin siitä. Vai mistä tuollainen väkivalta tulee.[/QUOTE]

Välinpitämättömyys ei auta ketään, totahan voi tapahtua joka päivä hoitajien asiaan puuttumatta. Sehän on helvettiä kiusatulle joutua väkisin joka päivä hakattavaksi ja sinä et ole valmis asiaan puuttumaan, eli ei kukaan halua asiaan puuttua vaan sallii sen.
Tuo väkivalta tulee yhteiskunnan pahoinvoinnista, se tarttuu jo pikkulapseen ja sairastuttaa sen. Ei siihen tarvita väkivaltaa kotona, se kun leijuu ilmassa jokapuolella.
Telkkari tukee tuota, lapsille opetetaan väkivaltaa jo tarhaiässä. Näytetään miten voidaan toista vahingoittaa siten ettei itselle käy kuinkaan ja miten se on hyväksyttävää. Onhan se hyväksyttävää koska sitä telkkarissa näytetään.
Täällä hakattiin pihalla nuorempia lapsia ja potkittiin päähän, koska kill Arman on lasten suosikki ohjelma. Sama jatkuu duudsonien siivittävänä ja pikkulapsi huutaa kaupassa veljelleen, että hänkin katsoo duudsonit tottakai!

Kai lapsi huutaisi, jos häntä hakataan, ja jos häneen sattuu. Ja hoitajat kuulisivat huudon & tekisivät jotain.

Kauempaa katsottuna voi olla tosi vaikeaa hahmottaa, onko kyseessä leikki vaiko jotain muuta. Pojat voi olla todella fyysisiä leikeissään.
Hoitajat luulevat sen olevan leikkiä ja jos lapsesta ei välitetä niin ei se myöskään apua hoitajilta hae. Mua hakattiin koulussa kaikki 9 vuotta, joka talvi oli kaikkein pahinta aikaa, koska tiesisaavansa joka aamu lumipesun johon osallistui aina puolitusinaa vähintään pesemään ja pistämään lunta paidan alle ja yrittämään kiskoa housuja pois jalasta. Tuon takia käytin aina tiukkaa vyötä.
Ketään tuo ei kiinnostanut, rehtori jopa ylisti kiusaajia jossain välissä ja kannusti heitä, toki tietämättömänä asioiden oikeasta laidasta.
Jos siihen olisi joku sivullinen puuttunut, niin asia olisi voinut muuttua, mut kun ei.
Sitten ihmetellään mistä niitä auvisia tulee, minäkin montakertaa ala-asteella harkitsin ottavani pari terävää puukkoa mukaan ja hakkaavani kaikki niillä, koska se oli helvetillistä

pääset kuitenkin autoon?
just just..
ja et sitten miestäs pistäny sanomaan että tuus hoitajat tänne kun tolla eukolla on asiaa..ja kertonut tapahtuma..
juupa sen juu!!!!!taas joku lehväperse äiti se siellä vaan..

APn viesti kuulostaa melko tavalliselta rosvot ja poliisit leikiltä.

OT: Sitä ihmettelin miksi AP on mukana hakemassa lapsia päiväkodista jos ei kykene autosta nousemaan, eikö sinulla ole saikkua?

Ihan hirveintä tuossa on juuri tuo sinun osuutesi! Katsot vain etkä tee mitään! Kai autossanne äänitorvi on? Joku tulee kyllä jonkun ajan huudatuksen jälkeen kysymään mikä hätänä, olisit sitten näyttänyt kun kerran kuuromykkä olet.
Pakko olla provo.

Ei ole provo.
Vastaan tässä samalla pariin muidenkin kysymykseen.
Ne hakkaajalapset oli kaikki sinisissä kura-asuissa kuten moni muukin. Jos ne olisi laitettu eteeni niin enpä olisi tiennyt kuka oli kyseessä. Ainoastaan sen hakatun olisin tunnistanut sen kurahousuista.
Kuten sanoin en pääse autosta ulos, koska satutin jalkani ja joudun käyttämään sauvoja ja sen lisäksi olen raskaana. Sauvat oli takakontissa.
En tiedä oliko tyhmyyttä vai mitä, mutta en jostain syystä tajunnut soittaa miehelleni vaan vain katsoin järkyttyneenä ja ajattelin etten voi tehdä mitään. Apua en pääse edes ulos autosta. Mies oli juuri käyttänyt minua tutkimuksissa jalkani vuoksi. Miehelleni en taas sanonut mitään heti kun tuli autoon kun lapsi tuli mukana ja alkoi kertoa päivästään enkä halunnut sen kuulevan tuosta. Illalla kerroin, mutta ei ehkä tajunnut mitä oli tapahtunut ja piti tavallisena härnäilynä. Itse taas pidin kyllä aivan muuna. Täytynee kirjoittaa kirje päiväkodille, koska jos sanon miehelleni tuosta, että mainitsee päiväkodissa niin eihän se nähnyt mitä tapahtui ja varmaan vähättelee tapahtunutta. Itse olen vähän kuin arestissa kotona tämän jalkani ja raskauden vuoksi. Hyvä ettei itselleni ja varsinkaan vauvalle käynyt pahemmin joten en uskalla lähteä tuonne liukkaille kuin pakosta ja sekin saattaen.
En ole oikeasti ennen törmännyt tuollaiseen ja se kyllä häkellytti aika paljon. Mielestäni se vahtimisvastuu on hoitajilla. Varsinkin sen enemmän jos tietävät jotain lasta kiusattavan päiväkodissa niin pitävät enemmän silmällä ettei tätä tapahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen vieras;23369243:
Ei ole provo.
Vastaan tässä samalla pariin muidenkin kysymykseen.
Ne hakkaajalapset oli kaikki sinisissä kura-asuissa kuten moni muukin. Jos ne olisi laitettu eteeni niin enpä olisi tiennyt kuka oli kyseessä. Ainoastaan sen hakatun olisin tunnistanut sen kurahousuista.
Kuten sanoin en pääse autosta ulos, koska satutin jalkani ja joudun käyttämään sauvoja ja sen lisäksi olen raskaana. Sauvat oli takakontissa.
En tiedä oliko tyhmyyttä vai mitä, mutta en jostain syystä tajunnut soittaa miehelleni vaan vain katsoin järkyttyneenä ja ajattelin etten voi tehdä mitään. Apua en pääse edes ulos autosta. Mies oli juuri käyttänyt minua tutkimuksissa jalkani vuoksi. Miehelleni en taas sanonut mitään heti kun tuli autoon kun lapsi tuli mukana ja alkoi kertoa päivästään enkä halunnut sen kuulevan tuosta. Illalla kerroin, mutta ei ehkä tajunnut mitä oli tapahtunut ja piti tavallisena härnäilynä. Itse taas pidin kyllä aivan muuna. Täytynee kirjoittaa kirje päiväkodille, koska jos sanon miehelleni tuosta, että mainitsee päiväkodissa niin eihän se nähnyt mitä tapahtui ja varmaan vähättelee tapahtunutta. Itse olen vähän kuin arestissa kotona tämän jalkani ja raskauden vuoksi. Hyvä ettei itselleni ja varsinkaan vauvalle käynyt pahemmin joten en uskalla lähteä tuonne liukkaille kuin pakosta ja sekin saattaen.
En ole oikeasti ennen törmännyt tuollaiseen ja se kyllä häkellytti aika paljon. Mielestäni se vahtimisvastuu on hoitajilla. Varsinkin sen enemmän jos tietävät jotain lasta kiusattavan päiväkodissa niin pitävät enemmän silmällä ettei tätä tapahdu.

soita mieluummin, älä mitään kirjeitä rupea lähettämään.

Huutoa ei välttämättä kuulu. Alistettu lapsi ei ehkä edes uskalla huutaa. Tällaista tapahtuu koko ajan. Itse olen ollut pk:eissa töissä ja aina en tiedä mitä missäkin päin tapahtuu, jos meillä vähän henkilökuntaa. Ikäävää tämä on ja jos näkisin tuollaista niin puuttuisin. Etkö voisi sanoa miehellesi, että kertoo asiasta henkilökunnalle? Tai voisit soittaa?

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä