Onko noloa mennä vatta pystys vihille?

mamak
Nolompaa mun mielestä mennä sitten, kun lapsi (lapset) jo maailmassa.
Mä en ajattelis niinkään noloutta. Kyllä siinä vaiheessa kun lapsi syntyy on helpointa olla naimisissa. Tai ainakin musta oli kiva, että lapsella oli heti oikea sukunimi. Ja mulla tunne siitä, että jos satun heittämään lusikan nurkkaan synnytyksessä niin miehen ei tarvitse laukata tunnustamassa isyyttään.

No ei todellakaan.
Itse en halunnut, koska haluan ottaa häissäni ja olla laiha :D
Joten "teimme" lapsen ennen naimisiinmenoa :p
Nyt sitten menemmekin kesällä naimisiin, jihuu ;)
Minusta raskaana oleva morsian on kaunis näky, raskaus on pyhä asia eikä siitä saa rumaa tekemälläkään, eikä varsinkaan noloa. :)

fumi
Ei mun mielestäni, mut mä olenkin puolueellinen vastaaja. Meillä meni just niin, että hääpäivä oli sovittu (eli kirkko, pappi ja juhlapaikka olivat varattuina), kun aloimme yrittämään esikoistamme. Meillä tärppäsikin sitten heti, mutta halusimme silti mennä avioon alkuperäisten suunnitelmien mukaisesti. Häät olivat 6/2000 ja esikoinen syntyi 7/2000...:D Ja juu, edelleen aviossa saman miehen kanssa, lapsiluku kasvanut kolmeen. Jos niitä epäilijöitä siellä kirkossa oli, niin eiköhän aika jotain ole jo näyttänyt...

Mä en ajattelis niinkään noloutta. Kyllä siinä vaiheessa kun lapsi syntyy on helpointa olla naimisissa. Tai ainakin musta oli kiva, että lapsella oli heti oikea sukunimi. Ja mulla tunne siitä, että jos satun heittämään lusikan nurkkaan synnytyksessä niin miehen ei tarvitse laukata tunnustamassa isyyttään.
Oikea sukunimi?

[QUOTE="hehe";23350266]ja sitä kannattaa nimenomaan kysyä täältä keskustelupalstalta[/QUOTE]

Tämä on kyllä totta, jos haluat jostain kuulla olevasi nolo, tyhmä, ruma, luuseri KYSY PALSTALTA! :D
Varmana onnistaa! ;)

"vieras"
Ei oo noloa. Mutta meillä oli vähän hassua, kun maistraatissa mentiin naimisiin maha pystyssä ja vajaa 2v lapsi vieressä, niin vihkijä sanoo, että avioliiton tarkoitus on perheen perustaminen jne. Hmm... :D

[QUOTE="okei";23350289]Niin.[/QUOTE]

Niin mikä on se oikia sukunimi? Miten se määritellään?

Mä sain lapsen avoliitossa enkä kyllä kokenut mitenkään vaikiaksi isyydentunnutusta ja sitä, että lapsi oli hetken aikaa mun nimellä.

Oliko lapseni siis hetken minun nimellä vai? :D En edes tiennyt, ensimmäisessä paperissa jossa hänen nimi luki oli kyllä mieheni sukunimi... eli en kokenut kovin raskaaksi asiaksi sitä että ilmeisesti ollut "väärä" nimi aluksi :D

Yhteistyössä