Uskotteko, ettei aina ole helppoa tai edes kivaa olla RUMA

• Viestiketjun aloittaja ukli
  • Ensimmäinen viesti
ukli
Joku teki aloituksen siitä, miten raskasta on olla kaunis, kun joka paikassa kommentoidaan. Kerron nyt siitä, millaista on olla oikeasti ruma :,(

Ala-asteelta lähtien kiusattiin ulkonäön vuoksi ja kiusaaminen jatkui läpi koko yläasteen. Kiusaajat katsoivat oikeudekseen kommentoida ulkonäköäni ääneen ja päin naamaa. Aikuisenakin (nyt 32v) täysin tuntemattomat katsovat oikeudekseen tuijottaa ja joskus jopa kommentoida. Etenkin humalaiset.

Joo...kukaan ei pyydä puhelinnumeroa ja aina saa olla ainoa jota ei haeta tanssimaan. Miehet käyttäytyvät kuin minua ei olisikaan eli olen heille täysin näkymätön. Joskus joku känniläinen on epätoivoisena vongannut, että "lähde edes sä nyt mun mukaan".

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23337504:
Kompensoi ulkonäön puute älyllä. On niitäkin jotka viihtyvät älykkäässä seurassa. Jopa jotkut miehet arvostavat naisen älyä :D
Helppohan se Sun on sanoa,mutta jos oot vaatimattoman nakoinen ,niinku itse olen ,niin ei saa edes tilaisuutta osoittaa arvoa alykkyydelle.

äiti 44 v
Helppohan se Sun on sanoa,mutta jos oot vaatimattoman nakoinen ,niinku itse olen ,niin ei saa edes tilaisuutta osoittaa arvoa alykkyydelle.
Lisäät vähän äänenvoimakkuutta ja käytät kyynärpäitä, raivaat niin sanotusti TILAA itsellesi että pääset osoittamaan. Mitä sitten halusitkaan osoittaa. Kyllä amerikansiirtolainen nämä asiat varmasti osaa!!

Vaatimattoman näköinen? Kuullostaa mielestäni enemmän huonolta itsetunnolta kuin aidolta ulkonäköasialta. Vaatimattomaan ulkonäköön pystyy vaikuttamaan monilla asioilla, kuten ryhdillä, itsearvostuksella ja -luottamuksella, hymyllä, sosiaalisella aktiivisuudella ja niin edelleen. Uusi, sähäkkä kampaus, kivoja vaatteita ja niin edelleen. Näppärät miekkiniksit, hurjat korkkarit ja joku ihana tuoksu. Ja kas, vaatimaton ulkonäkö on tiessään.

Mutta jos on oikeasti ruma, on tilanne huono. Itsetunnon nostaminen on vaikeaa, ja on turhaa väittää, että sisäinen kauneus on tärkeintä. Niin, missäs näytät sisäistä kauneuttasi, kun kukaan ei keskustele kanssasi paitsi netissä? Helppo sanoa, jos on itse normaalin näköinen tai jopa hyvännäköinen. Ap:n kirjoitukesta sain sen vaikutelman, että hänellä on joitakin todellisia, ulkonköön liittyviä poikkeavuuksia, koska kiusaamista ym. syrjntää on esiintynyt läpi elämän. On ihmisiä, joilla on vain yksi silmä, laiska luomi, eriparikorvat, hörökorvat, kauheat hampaat, huono iho, kaljuuntumissairaus, valtava nenä, sairauden tai trauman seurauksena epätavallisia piirteitä kasvojen luissa tai kudoksissa ja niin edelleen. En ainakaan itse tiedä, miten asian kanssa tulisi toimeen. Sen voin sanoa, että ulkomaailmaa ei voi toivomalla muuttaa, on melkein muutettava omaa suhtautumistaan itseensä ja muihin.

..
Saako kysyä, onko sulla jotain oikeasti poikkeavaa, jonka takia pidät itseäs rumana? Aika monessa tapauksessa varmaan hyvällä vaatetuksella, meikillä ja hiuksilla saa "rumastakin" ihan hyvännäköisen.:)

Yhteistyössä