Pieniä ilonaiheita

No muuten se olisikin kivaa, mutta kun mä ostan niin mahdottoman harvoin vaatteita... Lapsille nyt enemmän, mutta ei heillekään ole hirveästi tarvetta ostaa koska esikoisella on tosi paljon poikien vaatteita -vaikka onkin tyttö- jotka alkaa pikkuhiljaa olla sopivia kuopukselle ja isovanhemmat ostavat ihan hirveitä määriä vaatteita molemmille :O
Nyt kyllä meinasin et ostaisin kunnolla vaatetta koko perheelle kun kelalta tulee korvauksia takautuvasti :LOL: Mutta silloinkin suuntaan varmaan kirppikselle :) Uutena en itselleni löydä oikein mitään sopivaan hintaan :D
Mietin vain että kun tuo ruokaostosketju kertoo "rivien välissä" niin paljon ihmisistä, niin varmasti vaateostosketjukin kertoisi perheistä yhtä sun toista...

Se olikin yllättävän vaikea löytää kuvaa siitä vanhasta makkarin katosta.
Delegoin homman adoptiotädille, joka on varsinainen velho arkistojen kanssa ja nyt kun Lady G:kään ei mailinsa mukaan löydä netistä, niin pakko uskoa, ettei netissä niitä ole.
Jatkamme myöhemmin arkistojen kaivelua paperiversioista.
Pakko niitä jossain on olla... lehmät kuitenkin lentelivät sienilllä ja katoissa tässä Tönössä yli viidentoista vuoden ajan.
:)

Tässä vähän osviittaa. Nämä pienet minilehmät teki tyttäreni köökin seinälle aikoinaan ja sabluuna on melkeinsama kuin niissä isommissa oli:

Ihania Kiitoksia :)

Enää ei ihan yhtä toivoton olo tuon olkkarin suhteen kuin eilen eli homma vähän edennyt:

Huomenna sitten vuorossa kajareiden maalaus. Tuo pyökki oli ok 10-15 v sitten kun mies nuo silloiseen kämppäänsä osti. Nyt se on jo vuosia ollut :x

Toivottavasti lopputulos helpotti poikaakin :) Hienoilta näyttää muuten!
Juuh. Oikein itsetyytyväisenä lähti äsken tyttöystävänsä kanssa viikonlopun viettoon vierasmajalle.
NIIN tyytyväisenä, että lupasi vapaaehtoisesti tulla huomenna ruuvaamaan lisähyllyjä lastenhuoneeseen, jos on tarvis. Iso muutos eiliseen, jolloin vannoi että kaapin valmistuttua menee ja hautaa akkuporakoneen.
:D

Juuh. Oikein itsetyytyväisenä lähti äsken tyttöystävänsä kanssa viikonlopun viettoon vierasmajalle.
NIIN tyytyväisenä, että lupasi vapaaehtoisesti tulla huomenna ruuvaamaan lisähyllyjä lastenhuoneeseen, jos on tarvis. Iso muutos eiliseen, jolloin vannoi että kaapin valmistuttua menee ja hautaa akkuporakoneen.
:D
:LOL: Ihana poika. Jotenkin se mieli vaan muuttuu senkin jälkeen kun sanoo ei ikinä enää! Kunhan lopputuloksen näkee.

tytönjapoikienmamma
Ihana koti! Kateellisena kattelen täällä....kaikelle oma hauska säilytyspaikkansa, siis jauhoille kivat laarit ja pesuaineille omanalisensa laatikko. Meillä jauhot omissa puseissaan kaapissa, pesuaineet tylsästi muoviämpärissä ja sit vaikka kuin siivoan (joka päivä) kaikenlaisia epämääräisiä "kasoja" kertyy sinne tänne ja niitä sit raivaan...hoijaa. Miten pystyt tuohon noin monen lapsen kanssa...??

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;23334269:
Ihana koti! Kateellisena kattelen täällä....kaikelle oma hauska säilytyspaikkansa, siis jauhoille kivat laarit ja pesuaineille omanalisensa laatikko. Meillä jauhot omissa puseissaan kaapissa, pesuaineet tylsästi muoviämpärissä ja sit vaikka kuin siivoan (joka päivä) kaikenlaisia epämääräisiä "kasoja" kertyy sinne tänne ja niitä sit raivaan...hoijaa. Miten pystyt tuohon noin monen lapsen kanssa...??
Kiitos.

Ja siivon salaisuus on : Minulla on monta tekijää, jotka siivoavat pienimpien (ja minun) jälkiä. ;)

Ja vakavammin puhuen se kyllä auttaa kun kaikelle ON paikkansa. Olen jonkinlainen hylly-kaappi-rasia-addikti juuri tuosta syystä - ettei tavarat kertyisi kasoihin miettimään onko niillä paikka vai ei. (Joskus silti kertyy.)

WAU
aivan mahtava ketju, täältä saa kauhean inspiraation kun näit katselee, mutta kaikki loppuu mun väsymykseen ja rahna puutteeseen :D

aivan mahtava ketju katella ja kuolata ja ottaa ideoita tuonne jonnekin korvan taakse hautumaan ;)

Talven aikana tämä oli tipahtanut paikoiltaan ja pääsi nyt sitten tänään uusin nauloin takaisin taloa vartioimaan.

Ensimmäinen mieheni noita aikoinaan teki; yhden lohikäärmeen jokaisen räystään alle ja erkkerin nurkkiin. Malli yhdestä 1800-luvun alun saksalaisesta pitsihuvilasta, mitä oli restauroimassa.

Tämän päivän pieni ilonaihe on vähän absurdikin eli eilen bongasin kirpputorilta tuollaisen keijatuolin monen vuosikymmenen takaa. Jahka löydän siihen autenttisen posliinipotankin niin se päätyy saunaneteisen koristeeksi.

Saaks tähän laittaa muutkin kuvia? Mä ainakin nyt laitan... :D

Mulla on pyörinyt käyttämättöminä kolme tuollaista pientä aaltokippoa kun en oo oikein keksinyt niille mitään paikkaa/käyttötarkoitusta.
Tänään kekkasin että ne onkin hyvät kissan ruoka- ja juomakupit:

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa

Yhteistyössä