Oletteko te kiinnittäneet huomiota siihen, että............

  • Viestiketjun aloittaja Hra Majuri
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23332771:
En ikinä ole kuullut! Eli ei liene kovin yleisesti, tosin olen Kokoomuslaisesta kodista ja Kainuussa olen käynyt tasan neljä kertaa. Ei aavistusta miten siellä kieltä raiskaavat.
Mä olen syntysin Kainuun välittömästä läheisyydestä ja alueella puhutaan kainuun sukuista murretta. Me ei puhutella yleensäkään mitään asian oikealla nimellä eikä varsinkaan ihmisiä sillä nimellä mikä on papinkirjassa. Eli tunnustan, suomen kieltä raiskataan sen mitä muilta töiltä jouvetaan.
 
äiti 44 v
Siis toi on kyllä totta mitä sanoit, äiti 44v kerrankin.. siis että ykstotisia erään maakunnan ihmiset.
Mulla on yks tuttu rouvaystävä Porista ja ei jumaliste sentään!! On kuin me puhuisimme eri kieltä vaikka suomea puhumme molemmat!! Ellen käsittäisi että sitä tosikkoa ja töksäyttelijää oikeasti riivaa joku (kansan)luonne niin olisin suuttunut sille tylsimykselle jo monta kertaa ja lopullisesti!!

Siksipä olenkin ollut hyvin hämmästynyt kun Pori Jazz-reissuilla porilaiset ovat osoittautuneet oikein tosi mukaviksi, ainakin yleisöpalvelutehtävissä työkseen olevat :D

Tiedätkö sinä missä päätön asuu? Oletin eilisen perusteella että jossain siellä päin. Nyt salat julki!!!!
 
...
[QUOTE="vieras";23332625]Suomihan oli muuttunut punaiseksi 50-luvulla ja punaiset toverit palkitsivat toveria Kiantoa hänen "uroteostansa" eli maanpetturuudesta.[/QUOTE]

tyypillinen PerSu ?
 
äiti 44 v
Olen alkuasukas, mutta verenperintö on 100%sti muualta. Kyllä sitä välillä ihmettelee näitä perustönkkösuolattuja täältä oikein juurineen olevia.. =)
Asutko Satakunta-Turku-alueella? No otan osaa! Kaltaisellasi persoonalla ei taatusti ole siellä helppoa!!! :D Eikä niillä alkuasukkaillakaan!!!

Minä olen tämän porilaisen tuttavani seurassa aina hyvin epävarma kaikesta. Mistään ei varmaksi voi sanoa koskaan, mitä mikäkin tarkoitti ja miten mikäkin asia ymmärrettiin vai ymmärrettiinkö mitenkään. Tai miten joku asia oli tarkoitettu ymmärrettäväksi :(
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23332790:
ihan sen takia kun nykyään asun täällä, mutta en ole alkuasukas..
Asia selvä. Perun sitten sanani, et ole valehtelija. Mistä olet kotoisin? Itse olen karjalais-savolais-uusmaalainen, vähän suomenruotsalaistakin joukossa mutta sekin uudeltamaalta.
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23332878:
äiti 44 v. sulla on tuo naisen pahin vika, tai oikeestaan ominaisuus. oletat asioita oman mielen mukaan tietämättä varmasti. :D
Ja silti nämä nuijat täällä säännöllisesti MINUN KIRJOITUSTYYLINI PERUSTEELLA päätyvät siihen lopputulokseen, että minun on PAKKO olla MIES!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23332879:
Asia selvä. Perun sitten sanani, et ole valehtelija. Mistä olet kotoisin? Itse olen karjalais-savolais-uusmaalainen, vähän suomenruotsalaistakin joukossa mutta sekin uudeltamaalta.
etkö muista kun kerroin hautausmaalöydöistä jokin aika sitten..
 
äiti 44 v
Mä olen syntysin Kainuun välittömästä läheisyydestä ja alueella puhutaan kainuun sukuista murretta. Me ei puhutella yleensäkään mitään asian oikealla nimellä eikä varsinkaan ihmisiä sillä nimellä mikä on papinkirjassa. Eli tunnustan, suomen kieltä raiskataan sen mitä muilta töiltä jouvetaan.
Mielenkiintoista!

Varsinkin tuo että ihmiset nimetäänkin uudelleen!! Olette ilmeisen verbaalisesti lahjakasta porukkaa :D

Tunnen kyllä monia kainuulaisia, niiden kanssa tulee hyvin toimeen!!
 
äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23332891:
etkö muista kun kerroin hautausmaalöydöistä jokin aika sitten..
Ai niin , J-kylä!!!!! Menikö oikein? Siellähän ne ihmisluut makasi vuosikymmeniä paljaana taivaan alla!!

Joo, nyt muistan.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23332813:
Mulla on yks tuttu rouvaystävä Porista ja ei jumaliste sentään!! On kuin me puhuisimme eri kieltä vaikka suomea puhumme molemmat!! Ellen käsittäisi että sitä tosikkoa ja töksäyttelijää oikeasti riivaa joku (kansan)luonne niin olisin suuttunut sille tylsimykselle jo monta kertaa ja lopullisesti!!

Siksipä olenkin ollut hyvin hämmästynyt kun Pori Jazz-reissuilla porilaiset ovat osoittautuneet oikein tosi mukaviksi, ainakin yleisöpalvelutehtävissä työkseen olevat :D

Tiedätkö sinä missä päätön asuu? Oletin eilisen perusteella että jossain siellä päin. Nyt salat julki!!!!
=)
Ymmärrän!!!!

Tiedän missä ehkä asuu, mutta en kai sitä tässä paljasta. Sun täytyy kirjautua ja laittaa sille yyveetä.
 
äiti 44 v
=)
Ymmärrän!!!!

Tiedän missä ehkä asuu, mutta en kai sitä tässä paljasta. Sun täytyy kirjautua ja laittaa sille yyveetä.
Sain jo riittävät tiedot, en mä katuosoitteita halunnutkaan kunhan nyt vähän sinnepäin tietää.

Mä mustun sitten ja laitan teille kaikille yv:tä kun olen tulossa kylään :D

Luuletko, että tämä porukka olisi yhtä suorasukainen toisilleen jos se tapaisi toisensa livenä?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23332862:
Asutko Satakunta-Turku-alueella? No otan osaa! Kaltaisellasi persoonalla ei taatusti ole siellä helppoa!!! :D Eikä niillä alkuasukkaillakaan!!!

Minä olen tämän porilaisen tuttavani seurassa aina hyvin epävarma kaikesta. Mistään ei varmaksi voi sanoa koskaan, mitä mikäkin tarkoitti ja miten mikäkin asia ymmärrettiin vai ymmärrettiinkö mitenkään. Tai miten joku asia oli tarkoitettu ymmärrettäväksi :(
Jostain täältä.

Kyllä sen helposti huomaa kuka on oikein juurineen täältä ja keissä taas virtaa joku muu veri. Heti sen tietää.
Esim kosketus on perus.satakuntalaiselle kauhistus. Itselläni on tapana kosketella ihmisiä jos olen tekemisissä, siis ihan viattomasti toveruuden merkiksi. Aito satakuntalainen ei ymmärrä sellasta, alkaa silmät seisomaan päässä tms.
 
Jostain täältä.

Kyllä sen helposti huomaa kuka on oikein juurineen täältä ja keissä taas virtaa joku muu veri. Heti sen tietää.
Esim kosketus on perus.satakuntalaiselle kauhistus. Itselläni on tapana kosketella ihmisiä jos olen tekemisissä, siis ihan viattomasti toveruuden merkiksi. Aito satakuntalainen ei ymmärrä sellasta, alkaa silmät seisomaan päässä tms.
sää pervo toivot vaan että alkaa joku muu seisomaan :O :LOL:
 
äiti 44 v
Oletko karjalainen vai mistä sukujuuriltasi kun tuollainen koskettelija olet?

Minun yksi opiskeluaikojen kaveri (nainen, Kaliforniasta), joka asui seinän takana naapurissa, aina halasi ja rutisteli kun kiinni sai. Se oli kieltämättä jo minullekin tukalaa :D

Huippu oli kun hän yksi lauantai-ilta ensin halusi "lainata" uuniamme. Hän paistoi pikkuleipiä ja laskeskeli, että kun hän paistaa sekä omalla että meidän uunillamme, on keksit valmiit puolessa ajassa. No, lainasimme uunia.

Kohta kun pikkuleivät oli paistettu, soi taas ovikello. Nyt haluttiin lainaan MEIDÄN KOIRAAMME, sillä heillä oli kuulemma vieras joka tykkäsi koirista. He kuulemma ottaisivat koiran meidän saunareissun ajaksi lainaan. En lainannut koiraa!!!! Kohta olisivat muuten varmaan tulleet jo avomiestäni lainaamaan!!!!!!

Tälläinen Californian Girl pitäisi asuttaa jonnekin Poriin selviämään elämästään! :D
 

Yhteistyössä