Kuinka paljon olisit valmis maksamaan vuokra-asunnosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdasta on :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdasta on :(

Vieras
Itsellä siis sellainen tilanne että lainaa en saa tällä hetkellä. Tämän hetkinen asunto on aivan liian pieni ja siis vuokralla asutaan. Olen ajatellut että muuttaisin isompaan vuokra-asuntoon mutta hinnat pompsahtavat tosi korkealla kun katsoo esim. kolmioita. Minkä verran te olisitte valmiita maksamaan vuokra-asunnosta?

Ahdistaa ajatus siitä että esim. vielä vuoden päästä asuntaan tässä asunnossa.. Nyt jo lattia pinta-alaa niin vähän että hyvä kun mahtuu kulkemaan.

tällä hetkellä maksetaan 1100e/kk 4h+k+s ja oma piha, asutaan helsingissä. Ei edes nykyään oo kova vuokra täällä pääkaupunkiseudulla ton kokosesta kämpästä. Kaverilla yks huone enemmän ja vuokra 1500e/kk, tossa tapauksessa jo kannattas ostaa oma.

me maksetaan avokeittiöllisestä (tosin juuri täysin remontoidusta) kaksiosta helsingin töölössä 1400e/kk.
ja JOO maksettaisi tolla kk summalla jo aikamoista asuntolainaa pois, mutta asutaan tässä nyt ainakin ensi syksyyn ja sitten aletaan etsimään sopivaa omaa asuntoa.

Nähtävästi aika suuria summia muutkin maksaa... Olen ajatellut että yläraja olisi 900€ .. Mutta sekin olisi jo hirveän suuri summa vuokra kämpästä. Löysin ihanan rivari kolmion jossa neliöitä 77 ja siinä on myös sauna ja patio.. vuokra on melkein 800€... ehkä on siis ihan kohtuu hintanen.

Me jouduttiin viime vuonna laskemaan tätä aika tarkasti ja tultiin siihen tulokseen, että oma asunto on paljon halvempi kuin vuokra-asunto. Pääkaupunkiseudulla asuttiin ja muutettiin sitten tähän pienempään kuntaan kehän ulkopuolelle. Laskettiin meidän eduksi muutenkin se ettei tarvinnut muuttaa samaan kuin maahanmuuttajat(olen pahoillani kommentista, mutta en kaipaa naapuriin olohuoneen lattialle nuotiota tekevää) ja tutulta olen kuullut, ettei tavarat pysy häkkivarastoissa vaan tapahtuu usein varkauksia ja meillähän on oma varasto täysillään tavaraa+koko perheen polkupyörät, lastenvaunut jne. Laina lyhennyksineen ja korkoineen on pienempi kuin vuokra tuollaisesta olisi ollut. Ja laina otettiin siis vielä lyhyellä maksuajalla, kun se kuukausimaksu oli kuitenkin niin pieni.
Entinen oli kaksio noin 680e/kk ja tämä vuokralla siis.
Kolmiota etsittiin ja noin 60-70 neliöiset olisi olleet noin 900e:sta ylöspäin. Oikeesti noihin vuokriin kannattaisi olla soskun elätti niin ihan samahan se olisi miten kalliiseen sitä menisi. Kuuntelin tuossa joku aika sitten tarinaa miten eräs perhe sai melko uuden vuokrarivarin josta vuokra sellaiset 1400-1500e/kk, mutta kun perheellä ei ole tuloja paljon yhtään niin yhteiskunta maksaa kaiken niin onhan sitä varaa asua vaikka miten hulppeasti. Jos tuo olisi koko totuus niin en olisi niin katkera, mutta kun tuon perheen vanhemmat tekevät pimeitä töitä läpi kuukauden huimilla palkoilla ja verottomasti niin joku tässä sieppaa.

En centtiäkään... Maksan asumiskuluineenkin vähemmän omasta isommasta asunnosta, kun vuokralaiset lähimmässä kaupungissa pienemmästä. Tuo on kyllä jotain niiiiiin järkyttävää tuo pääkaupunkiseudun vuokrienkiskonta, että hirvittää!

Myytiin talo ja ostettiin uusi, niin siinä välissä asuttiin rivitalokolmiossa vähän aikaa. Siinä oli 700e vuokra, Jyväskylästä n. 20km. Maksimissaan varmaan 1000e voitais laittaa vuokraan, jos ei ikinä saatais lainaa. Aika vähän kyllä on tarjolla isompia rivitaloasuntoja, mitä meidän kuuden hengen ja kahden ison koiran ja kahden kissan talous vaatisi.

[QUOTE="vieras";23329882]En centtiäkään... Maksan asumiskuluineenkin vähemmän omasta isommasta asunnosta, kun vuokralaiset lähimmässä kaupungissa pienemmästä. Tuo on kyllä jotain niiiiiin järkyttävää tuo pääkaupunkiseudun vuokrienkiskonta, että hirvittää![/QUOTE]

Varmasti pääkaupunkiseudulla omistusasunnotkin kalliimpia kuin jossain muualla.

Asuinkustannutkset lienee (vuokra, sähkölämmitys ja vesi) meillä noin 1000€ luokkaa kuussa, asutaan neliössä. Olen valmis maksamaan asumisesta niin paljon kuin vain pystyn, sillä koti on mulle todella tärkeä paikka. Siellä pitää voida viihtyä.

Olihan se melkoinen vuokrankorotus (300€/kk) kun tähän muutettiin, mutta päivääkään en ole katunut.

Yhteistyössä