Kuinka paljon olisit valmis maksamaan lapsen harrastuksesta, 1-2krt/vko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pesis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta tuo on halpa hinta.

Me maksetaan seuraavasti:
lapsi 11-v: ratsastus 31,-/h (kerran viikossa) ja lisäksi yleisurheilumaksu 72,-/syyslukukausi (1 h 15 min viikossa, syyslukukukaudella kertoja tulee 11)
lapsi 8-v: tanssi 145,-/syyslukukausi (kertoja tulee kai 12 syyslukukaudella)
lapsi 5-v: jumppakoulu 125,-/syyslukukausi (kertoja tulee kai 12)

Omaan tuttavapiiriin verraten meillä harrastetaan tosi halvalla. Jääkiekko on hirveän kallista ja joku taitoluistelu myös.

Minealle: oletteko pääkaupunki seudulla?

Me asutaan keskisellä uudellamaalla radanvarsi kaupungissa ja meillä kaksi ratsastavaa tyttöä ja tunti maksaa 22,50e ja toinen sisaralennuksella 20,25e nämä hinnat kausikortilla, ei irtotunnilla.

Mä en jotenkin edes kehtais olettaa, että mun lapsi sais harrastuksen, jossa valmentajat ja kisoja, ilmaiseksi.
10 euroa kuussa kuulostaa hyvin kohtuulliselta.
Meillä musiikkiopiston 45min muskarikin maksaa jo 140 / kausi.

Meillä on alle kouluikäinen on toistaiseksi ilmoittamatta syksyn tanssikursseille, joista tykkäisi. Noin 200 euroa / kausi on aika paljon. Sitten on ollut tarkoitus viedä tyttö uimakouluunkin, mutta nekin maksavat maltaita ja paikat hupenevat tosi nopeaan, kun ei jaksa haukkana olla. Miten täällä Espoossa maksaakin kaikki, kun muualla asuvilta kuulee aivan erilaisista hinnoista. Päiväkotikin maksaa paljon, kun lapsi on yksityisessä, joten karsitaan tällä hetkellä harrasteista.

Meillä 12-vuotiaan joukkuevoimistelijatytön syyskausi tulee maksamaan n. 1000 euroa, tässä mukana kaikki mahdolliset reenivaatteista kilpamatkoihin. Harjoituksia on 4 krt / viikossa, yhteensä 7,5 tuntia / vko. Kallistahan tämä on ja näyttää kallistuvan vuosi vuodelta. Viime vuonna koko kauden kulut olivat n. 1400-1500 euroa. Mutta kysymykseen vastaus, että valmis olen maksamaan "ihan mitä vaan", kunhan lapsella on itselleen mieleinen ja tärkeä harrastus.

Yhteistyössä