Minkä kokoisessa asunnossa asutte ja montako lasta?

"vieras"
Minulla on kerrostaloyksiö, ja sitä asun vain minä. Erittäin hyvin mahdun asumaan tässä. Olen asunut aiemmin Englannissa, jossa asuntoni oli vaatekaapin kokoinen, vaikkakin siisti ja aika lämmin, joten tämä on itse asiassa suorastaan luksusta siihen verrattuna.

vierass
1 aikuinen ja 2 lasta. Noin 100 neliötä, 4h ja keittiö. Liian pieni, koska olen vaate- ja kenkäfriikki ja tarttisin vähintäänkin makkarin kokoisen vaatehuoneen pelkästään mun kengille :D Ehkä sit joskus...

"vieras"
2 aikuista, 2 lasta ja yks iso koira. Jotain 120 neliöö ja on ahdasta. Makkareita 2 + aulahuone, joka toimii makkarina, tupakeittiö, ruokailuhuone, olohuone, 2 eteistä, vessa, kph+sauna. Kodinhoitohuonetta kaipaan ma.

[QUOTE="vieras";23327187]2 aikuista ja 1 lapsi, neliöitä 98. Riittää kyllä tällä hetkellä, mutta jos joskus toinen vielä tulee niin sit tekee tiukkaa, ainakin jos lapset haluaa joskus omat huoneet. Ennen asuttiin 71 neliöisessä ja sinne ei kyllä mahduttu enää millään.[/QUOTE]

Monta huonetta teillä nyt sitten on? Mahtaa olla huono pohja, jos ei 98 neliöisestä liikene kahdelle lapselle omia huoneita.

Kotona enää minä, mies ja neljä lasta.
Tönössä kuusi huonetta, tupakeittiö ja iso leikkiaula yläkerrassa.
Neliöitä virallisesti joku 120 tms mutta lattiapinta-alaa enemmän, koska yläkerran viistokattojen alla on suurin osa yläkerrasta "alamittaista" varsinaiseen huonekorkeuteen.

"jaa"
[QUOTE="vieras";23326990]Näyttäisi meiltä löytyvän pienen asunto muihin mammoihin verrattuna. Täällä siis 2 aikuista ja 1 vauva, neliöitä 49 ja kaksio siis. Ja asunto ihan liian pieni :([/QUOTE]
no ei se nyt kuitenkaan taida suhteutettuna pienin olla.
Meillä 2+4 ja 70 neliötä. Ahdasta on.

pieni ja kotoinen
Meillä 43 neliötä, 2h+kk+s. Asukkaita minä ja 3v lapsi. Mahdutaan mainiosti,pari vuotta jos tässä vielä asustetaan ja sit isompi hakuseen et lapsi saa oman huoneen. :)

Meillä on n. 80 m2, yksi lapsi, mutta jotenkin tässä on pohja sen verta huononlainen että ahtaan oloista on. Keittiö on mitätön komero, vaikka omakotitalossa asutaan, kylmä kuisti jota ei voi käyttää eteisenä eikä minään muunakaan tilana, turha "pukuhuone" johon ei mahdu mitään, ainoa missä on tilaa on kodinhoitohuone/kylppäriyhdistelmä...

Juuri pohdinkin minkä kokoinen teidän tönö on :)
Kun aikoinaan tultiin tähän oli ihan pikkuinen.
Ensimmäinen talvi asuttiin reilussa 50 neliössä kahdeksan pienen lapsen kanssa - ja kun siitä jäätiin henkiin niin alettiin seuraavana keväänä laajentaa. Joka kesä laajennettiin aina vähän eri suuntaan joten nykyään tämä geenimanipuloitu mummonmökki näyttää lähinnä hulluksi tulleelta muumitalolta.
:)

Miten ihmeessä te mahdutte?! :O

Meillä on saman verran neliöitä ja meitä on kaksi vähemmän.
Kait se on tottumiskysymys. Aina ollaan asuttu kaksiossa. Saa nyt nähdä miten käy kun pienin hieman kasvaa. 2 isompaa lasta jakaa makkarin ja mie isänän ja pienen kanssa nukutaan olkkarissa. Jokaisessa asunnossa on ollut iso olkkari. Joten sohvat jne + sänky mahtuu mainiosti.

"vieras"
4h+k (kylppäri ja wc erikseen ) 83neliötä. On aivan mahtava pohjaratkaisu tässä ja erittäin hyvin käytetty neliöt järkevästi(koska olen asunut sellaisissa, jossa on pohjaratkaisu päin peetä ).
2 aikuista ja 2 lasta. Mahdutaan toistaiseksi erittäin hyvin, mutta kun pienempi kasvaa ja tarvii oman huoneen ni on silloin varmaan isompi hankittava. Yksi huone on työkäytössä ja välttämätön. Ja toinen lapsista isompi, etten viitsis samaan huoneeseen laittaa teini-ikäistä ja taaperoa :D

Kun aikoinaan tultiin tähän oli ihan pikkuinen.
Ensimmäinen talvi asuttiin reilussa 50 neliössä kahdeksan pienen lapsen kanssa - ja kun siitä jäätiin henkiin niin alettiin seuraavana keväänä laajentaa. Joka kesä laajennettiin aina vähän eri suuntaan joten nykyään tämä geenimanipuloitu mummonmökki näyttää lähinnä hulluksi tulleelta muumitalolta.
:)
:LOL: Väri vaan ei tainnut olla sinivalkoinen. Ainakin jonkun kuvan perusteella näytti olevan punavalkoinen.

Mutta 50 neliöö ja kahdeksan pientä. On siinä ollut tiivis tunnelma :). Mutta hienostihan olette sitten onnistuneet tönön kokoa kasvattamaan!

Yhteistyössä