Milläköhän oikeudella Kela voi lähettää MINUN palkkakuittini miehelleni?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras ap";23326046]Sä et nyt tainnut ihan tajuta?
Mitään tukia ei tässä ole haettu vaan miehelle on tullut päätös vanhoista Kelan etuuksista, paljon on maksettu jne. Ja tässä kirjeessä oli mukana kopiot MUN palkkanauhoista vuodelta 2009.

Ni mikähän se mun väärinkäsitys nyt sitten on? Väännätkö mulle rautalangasta ku ite en tajua![/QUOTE]

Onko sitä tukea myönnetty silloin kun olitte vielä yhdessä? Jos siihen vaikutti puolison tulot, niin ei silloin voi salata tulojaan toiselta. Tuen takaisinperintä voidaan tehdä paljon myöhemmin (tiedän kokemuksesta) jos sitä on maksettu liikaa ja puolison tulot on vaikuttaneet.

Mulla ainakin on näkyny Kelan päätöksissä puolison tulot ja verotuksessa vahvistetut ansiot, koska ne vaikuttaa tuen määrään. Opiskeluaikana (silloin vielä vanhan lain mukaan puolison tulot vaikutti asumislisään) jouduin jälkikäteen selvittämään, kun puolisolla oli tullut palkankorotus kesken vuoden ja sehän olisi pitänyt heti ilmoittaa Kelaan.

Onko sitä tukea myönnetty silloin kun olitte vielä yhdessä? Jos siihen vaikutti puolison tulot, niin ei silloin voi salata tulojaan toiselta. Tuen takaisinperintä voidaan tehdä paljon myöhemmin (tiedän kokemuksesta) jos sitä on maksettu liikaa ja puolison tulot on vaikuttaneet.

Mulla ainakin on näkyny Kelan päätöksissä puolison tulot ja verotuksessa vahvistetut ansiot, koska ne vaikuttaa tuen määrään. Opiskeluaikana (silloin vielä vanhan lain mukaan puolison tulot vaikutti asumislisään) jouduin jälkikäteen selvittämään, kun puolisolla oli tullut palkankorotus kesken vuoden ja sehän olisi pitänyt heti ilmoittaa Kelaan.

On myönnetty ja kaikki tulotiedot näkyy kyllä Kelan papereissa yms. mutta mua nyt ihmetyttää se, että MIKSI KELA LÄHETTÄÄ MINUN PALKKAKUITEISTA KOPIOT MIEHELLENI?! Tää ei voi olla laillista. Ne paperit on kuitenkin minun henkilökohtaisia papereita.

[QUOTE="Vieras ap";23326075]No voi hyvää päivää, tietenkin on haettu ja palkkakuitit tpoimitettu, mutta mitä helvettiä ne palkkakuitit tulee mun miehelle jos MINÄ haen jotain etuutta? Etkö sä vittu osaa lukea?![/QUOTE]

Aloitusviestissä ei lue, että sinä olet hakenut jotain etuutta. Puhuit vaan, että sun kuitit menny miehelle. Oletko varma, onko mies tietämättäsi hakenut jotain etuutta teidän ollessa vielä yhdessä? Ei kai tuota muuten mikään selitä...

No tulipa näköjään iso haloo tästä. Miksei ap voisi soittaa Kelalle ja vaatia selitystä, että miksi palkkakuitit meni ex-miehelle. Ei kyse kuitenkaan ole mistään etuudesta tai muustakaan vaan siitä, että Kela on mahdollisesti rikkonut tietosuojan. Jotenkin pöljää tulla kaksplussan sivuille ihmettelemään tätä asiaa kun voi soittaakin suoraan Kelalle. :D

Yhteistyössä