Rippijuhlat kotona, uudehko parkettilattia - pyytääkö vieraat olemaan kengittä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On muuten hemmetin nolon näköistä jos isäntä ottaa vieraat vastaan tummassa puvussa sukkasillaan, samoin jos emäntä on vimpan päälle juhlamekossa sukkasillaan. Ei todellakaan.

Minulle on pienestä pitäen opetettu että juhliin otetaan sisäkengät mukaan (otan myös lapselle) ja niitä pidetään juhlissa. On yhdet, toiset ja kolmannetkin suuret juhlat juhlittu esimerkiksi vanhempieni luona enkä muista että ikinä olisivat sanallakaan maininneet että parketti menee pilalle. Kaikkea sitä kuuleekin.

niin, jos on ne juhlakengät mukana, mutta tälläisillä rapakeleillä ei kukaan tule meille kengät jalassa jos niillä on kävelty ulkona, oli juhlat tai ei..
juhlatilat on noin pääsääntöisesti paikkoja jossa se lattia on vähän eritasoa kuin kotona, eli kovaa käyttöä kestävää, kyllähän meidän laminaatti kestäisi ne korkkarit, mutta ei silti kenenkään kotiin rapaisilla/hiekkaisilla kengillä tulla, eikä se juhlapukeutuminen siitä niin paljoa kärsi vaikka kenkiä ei ole jalassa

[QUOTE="Neith";23325568]niin, jos on ne juhlakengät mukana, mutta tälläisillä rapakeleillä ei kukaan tule meille kengät jalassa jos niillä on kävelty ulkona, oli juhlat tai ei..
juhlatilat on noin pääsääntöisesti paikkoja jossa se lattia on vähän eritasoa kuin kotona, eli kovaa käyttöä kestävää, kyllähän meidän laminaatti kestäisi ne korkkarit, mutta ei silti kenenkään kotiin rapaisilla/hiekkaisilla kengillä tulla, eikä se juhlapukeutuminen siitä niin paljoa kärsi vaikka kenkiä ei ole jalassa[/QUOTE]

hirvee jurpo...

Huvittaa nää kommentit, että miks pitäis olla kengät juhlavaatteiden kanssa sisällä.
Kertoo vain ihmisen täydestä etiketin puutteesta tuollaiset kommentit. Jos on juhla-asu, on todella noloa olla ilman kenkiä. Miettikääs naista mekossa/hameessa ilman korkokenkiä :) :)

hirvee jurpo...

no mutta sitten on lohduttavaa varmasti tietää että ollaan ihan koko suku sellaisia, niin ja kummasti vielä mun kaveritkin.. kun kaikki ihan automaattisesti ne kenkänsä ottavat pois sisään tullessaan (en siis ikinä ole asiasta erikseen sanonut), ja ex anoppi vaihtaa niihin sisäjuhlakenkiin, samoin kun mun äitee..
tietysti silloin jos juhlat järjstetään juhlatilassa niin kaikilla on kyllä kengät jalassa, samoin kuin niissä paikoissa joissa juhlat ovat yhtälailla sisällä kuin ulkonakin
ja jos mä menen johonkin juhliin niin toimin paikan mukaisesti, yleensä kuitenkin olen toisten kotona sukkasillaan (ja niin ovat valtaosa muistakin vieraista olleet)

Huvittaa nää kommentit, että miks pitäis olla kengät juhlavaatteiden kanssa sisällä.
Kertoo vain ihmisen täydestä etiketin puutteesta tuollaiset kommentit. Jos on juhla-asu, on todella noloa olla ilman kenkiä. Miettikääs naista mekossa/hameessa ilman korkokenkiä :) :)

ei näytä yhtään hullummalta, kesällähän näkee paljon sellaisia ;)
toisaalta, mä nyt en muutoinkaan noita korkkareita harrasta, eli vaikka olisi juhla mekko päällä niin korkkareita mulla ei ole jalassa ja näin ollen en voi ymmärtää että mitenkähän se pukeutuminen menee siinä pilalle

[QUOTE="Neith";23325669]ei näytä yhtään hullummalta, kesällähän näkee paljon sellaisia ;)
toisaalta, mä nyt en muutoinkaan noita korkkareita harrasta, eli vaikka olisi juhla mekko päällä niin korkkareita mulla ei ole jalassa ja näin ollen en voi ymmärtää että mitenkähän se pukeutuminen menee siinä pilalle[/QUOTE]

Juhlakenkien ei tarvitse olla korkkarit. Juhlakengät on juhlavat kengät, jotka on valittu kokonaisuuteen sopiviksi. Kesällä valitaan juhlavat kesäkengät, ei kesälläkään juhlita avojaloin.
Kuvittele, että meet isoihin juhliin ja edustat siellä sukissasi, mahdolisesti vielä kanta- ja kärkivahvikkeilla varustetuilla. :D

Yhteistyössä