Mikä alue olisi mukavaa aluetta lapsiperheelle? Eli suht rauhallista, lapsiperheitä paljon, puistoja, tarhoja, kouluja yms. muuta tarpeellista lähellä.
Muurala on aika syrjässä mutta takuuvarmasti rauhallista aluetta. Ei parin kilsan säteellä ainuttakaan juottolaaAinakin Laurinlahti, Latokaski, Nöykkiö, Muurala on ihan mukavia paikkoja
Mutta yritä välttää esim. Soukkaa ja Espoonkeskusta. Ne on ihan hirveitä paikkoja.
Tämä on kyllä aika totta. Ja talot ovat myös todella vierivieressä...Latokaski oli ihan lapsiperheen unelma, kun siellä käytiin pyörimässä. Harmi vaan, että myytävät asunnot oli kaikki niin vanhoja ja nuhjuisia, ettei niihin haluttu muuttaa. Alue olis ollu aika täydellinen. Unelma-asuntoa ei vaan sieltä löytynyt. Valitettavasti.
Mä olen itse alunperin espoolainen, nykyisin helsinkiläinen. Mutta tuo mainitsemasi Tapiolan ongelmat ovat ihan totta; itse asuin lapsuuteni Westendissä ja omia lapsiani en laittaisi tuollaiseen kouluun/päiväkoteihin... Siis siellä perheissä raha ja valta jyllää, suuri osa lapsista on saanut kaiken hopeatarjottimella ja se sitten näkee turhautumisena. Kun saadaan kaikki mitä halutaan niin sitten haetaan kiksejä jostain ihan älyttömästä; empatia puuttuu monelta ihan täysin. En siis yleistä mutta tätä se meno on monissa ns. bättre folken asuinalueissa, kuten myös Kauniaisissa.Muurala on aika syrjässä mutta takuuvarmasti rauhallista aluetta. Ei parin kilsan säteellä ainuttakaan juottolaa
Espoonkeskusta, tarkoitat varmaan lähinnä Kirkkojärveä. ? En muuttaisi itse myöskään Suvelaan tai Kirstinmäkeen. Enkä Soukan tai Kivenlahden kerrostalo gettoihin.
Tapiola on kivaa ja vihreää aluetta, mutta olen kuullut että siellä on aika paljon ongelmia. Pinnan alla kuhisee kuulemma.
Ja Leppävaara, no .... kuka tykkää ja kuka ei. Aika paljon on myös ongelmia, mutta riippuu paljon alueesta... ongelmat tuntuvat keskittyvän ihan osoitteen mukaan tiettyihin taloihin.
Espoossa on melkein takuuvarmasti kivan alueen vieressä joku vähemmän kiva alue. Kaiken kaikkiaan Espoo on kivaa ja rauhallista aluetta.
Tulipa sekava sepustus...... :ashamed:
On välillä. Esim. meidän taloyhtiössä on muutaman vuoden sisällä myyty reilun 120 neliön asuntoja. Niissä on kuitenkin jo useampi makuuhuonekin. Hinta niissä pyörinee n. 320 000-330 000 ja on tässä välillä ollut omakotitalojakin myynnissä.Onko siellä myytävänä isoja asuntoja..?
Perkkaalla on suhteellisen paljon huumeongelmaisia, joten itse en muuttaisi sinne. Siellä on kyllä kiva asukaspuisto.Tapiola ja Perkkaa.
Turhautumisongelma on teineillä, ei lapsilla ja aikuisilla. Westend-Tapiola on rikkaiden aluetta ja mitä enemmän teineillä on rahaa, sitä enemmän voivat tehdä hölmöyksiä. Köyhyyteen liittyviä ongelmia teineillä ei kuitenkaan ole, mutta mielestäni teiniperheille keskiluokkainen asuinalue on paras.No meillä on tytöt Haukilahden tarhassa kun asuttiin ennen Westendissä. Ihanaa aluetta ja en ymmärrä tuota turhautumisväitettä. Kaikkialla on omat ongelmansa ja oletan että paremmilla alueilla joku turhautuminen on kyllä aika pieni paha jos vertaa esimerkiksi Espoonkeskuksen ongelmiin.