EI Pohjantähden vakuutusta vauvalle!

• Viestiketjun aloittaja mannalii
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="jaa";23316812]kahden muksun ja minun vakuutuksen pohjantähdessä, korvauksia on haettu murtuneesta jalasta, perusflunssasta, vesirokosta, luomen poistosta... ja aina on saatu, eikä yhtään lisälappua ole tarvinnut täyttää.

Tuo 90e on per sairaus, ja vuoden voit hakea korvauksia samasta sairaudesta esim. jatkuvasti tulehtuvat korvat lasketaan samaksi sairaudeksi, vaikka välissä olisikin tervehtyneet.

Miten toi Tapiolan ov toimii? Maksat kerran ov:n ja saat saman sairauden puitteissa mennä uudestaan lekuriin? Vai maksat kerran ja sen jälkeen voit suhailla lekurissa mitä asiaa milloinkin toimittamassa?

Ja suurin kusetusyhtiö ikinä on IF[/QUOTE]

Tapiolassa satku per vuosi, ei sairauskohtainen. En ikinä ottaisi vakuutusta, jossa sairauskohtainen omavastuu. Ifin ennen syntymää otettava lapsivakuutus on omituisin vakuutus ikinä. Kallis ja katkeaa vauvan ollessa pieni, jonka jälkeen pitä ottaa uusi lapsivakuutus. Mitä mahtaa käydä jos vauvalla todetaan jokin sairaus pienenä...

Kaikki yhtiöt nostavat taksojaan, Tapiolakin on nostanut moneen kertaan.

[QUOTE="jaa";23316812]kahden muksun ja minun vakuutuksen pohjantähdessä, korvauksia on haettu murtuneesta jalasta, perusflunssasta, vesirokosta, luomen poistosta... ja aina on saatu, eikä yhtään lisälappua ole tarvinnut täyttää.

Tuo 90e on per sairaus, ja vuoden voit hakea korvauksia samasta sairaudesta esim. jatkuvasti tulehtuvat korvat lasketaan samaksi sairaudeksi, vaikka välissä olisikin tervehtyneet.

Miten toi Tapiolan ov toimii? Maksat kerran ov:n ja saat saman sairauden puitteissa mennä uudestaan lekuriin? Vai maksat kerran ja sen jälkeen voit suhailla lekurissa mitä asiaa milloinkin toimittamassa?

Ja suurin kusetusyhtiö ikinä on IF[/QUOTE]

Mä maksan kerran vuodessa omavastuun ja dumppaan Tapiolaan koko vuoden korvaukset kerralla. Vaihtoehtoisesti voi hakea korvauksia pitkin vuotta ja maksaa omavastuut joka kerta uusista sairauksista.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23316885:
Mä maksan kerran vuodessa omavastuun ja dumppaan Tapiolaan koko vuoden korvaukset kerralla. Vaihtoehtoisesti voi hakea korvauksia pitkin vuotta ja maksaa omavastuut joka kerta uusista sairauksista.
sähköisessä korvauspalvelussa voi pistää korvaushakemuksia pitkin vuotta tai kerralla ja korvaukset tulevat parissa päivässä.

"lotta"
no kai ne laskee joka flunssan tai korvatulehduksen aina uudeksi sairaudeksi joten semmosta jos ajattelee niin vakuutuksesta ei oo kyl mitään hyöytyä. tietty turva on hyvä silloin jos lapsisairastuu pitkäaikaiseen sairauteen kuten astmaan tai allergiaan joka vaatii monia lääkärissäkäyntejä tai vuosien lääkityksen. itse en kyllä tuommoista omavastuuta ylipäänsä olisi suostunut ottamaan missä omavastuu lasketaan per sairaus, en tiedä mikä aplla on ollut syynä
Me otimme sairauskohtaisen omavastuun ennen kaikkea kalliiden pitkäaikaissaurauksien varalle. Mutta olen kyllä ollut siinä luulossa, että esim. korvatulehduksesta maksetaan kerran se omavastuu ja sitä ei toista kertaa tarvitse maksaa jos sama sairaus uusiutuu myöhemmin. Lueskelin justiinsa vakuutuspapereita enkä löytänyt mitään aikarajaa milloin sairauden tulisi uusia, jotta menee/ei mene samaan omavastuuteen. Mutta jospa vakuutusvirkailijalta saisi ajankohtaisen tiedon. Lapsi on ollut terve, joten vielä olisi helppoa vaihtaa vakuutusta erityyppiseen/toiseen yhtiöön... Hyvä kun sattui tämä keskustelu silmiini.

kkkkkk
[QUOTE="lotta";23316927]Me otimme sairauskohtaisen omavastuun ennen kaikkea kalliiden pitkäaikaissaurauksien varalle. Mutta olen kyllä ollut siinä luulossa, että esim. korvatulehduksesta maksetaan kerran se omavastuu ja sitä ei toista kertaa tarvitse maksaa jos sama sairaus uusiutuu myöhemmin. Lueskelin justiinsa vakuutuspapereita enkä löytänyt mitään aikarajaa milloin sairauden tulisi uusia, jotta menee/ei mene samaan omavastuuteen. Mutta jospa vakuutusvirkailijalta saisi ajankohtaisen tiedon. Lapsi on ollut terve, joten vielä olisi helppoa vaihtaa vakuutusta erityyppiseen/toiseen yhtiöön... Hyvä kun sattui tämä keskustelu silmiini.[/QUOTE]

Tuo taitaa olla ihan vakuutusyhtiökohtaista. Lähivakuutuksella on nimenomaan niin, että korvatulehdus on uusi sairaus, jos korvat on jossain välissä todettu terveiksi.

"vieras"
[QUOTE="daa";23316719]Tapiolasta on, kiitos vain, jo monta hyvää kokemusta.[/QUOTE]

Samoin, meillä moniallergikko ja astmaatikko. Kulut per vuosi tuhansia euroja, eikä kertaakaan vakuutusyhtiö ole millään tavalla yrittänyt laistaa maksuista. Omavastuu on 100/vuosi jos korvaukset hakee netin kautta. Kerralla ei tarvitse hakea koko vuoden kuluja, voi hakea vaikka 20 kertaa vuodessa ja silti tuo 100/vuosi. Olemme erittäin tyytyväisiä yhtiöön.

kkkkkk
[QUOTE="lotta";23316927]Me otimme sairauskohtaisen omavastuun ennen kaikkea kalliiden pitkäaikaissaurauksien varalle. Mutta olen kyllä ollut siinä luulossa, että esim. korvatulehduksesta maksetaan kerran se omavastuu ja sitä ei toista kertaa tarvitse maksaa jos sama sairaus uusiutuu myöhemmin. Lueskelin justiinsa vakuutuspapereita enkä löytänyt mitään aikarajaa milloin sairauden tulisi uusia, jotta menee/ei mene samaan omavastuuteen. Mutta jospa vakuutusvirkailijalta saisi ajankohtaisen tiedon. Lapsi on ollut terve, joten vielä olisi helppoa vaihtaa vakuutusta erityyppiseen/toiseen yhtiöön... Hyvä kun sattui tämä keskustelu silmiini.[/QUOTE]

Tässä lainaus Lähivakuutuksen Lapsiturvan esitteestä, esimerkki kertonee selkeästi tuon vakuutusyhtiön osalta homman nimen:

Esimerkki:
Laura käy tammikuussa korvatulehduksen takia
lääkärillä. Lääkäri tutkii korvat ja määrää tulehduksen
hoitoon antibioottikuurin. Jälkitarkastuksessa
todetaan, että korvat eivät ole terveet, ja lääkäri
määrää toisen antibioottikuurin. Kaksi viikkoa toisen
antibioottikuurin päättymisestä Laura menee
jälkitarkastukseen, jossa korvat todetaan terveiksi.
Korvauksena maksetaan lääkärinpalkkiot, toimistokulut
ja apteekkikuitin mukaiset lääkekulut niiltä
osin kuin niitä ei korvata sairausvakuutuslain
mukaan. Korvauksesta vähennetään vakuutuskirjaan
merkitty omavastuu.
Laura saa kesällä uuden korvatulehduksen.
Maksettavasta hoitokulukorvauksesta vähennetään

ok
tänään vien lapsen lääkäriin flunnsan vuoksi, huomenna vatsataudin, viikonpäästä vesirokon takia, maksan kerran omavastuun flunssasta ja muut taudit menevät saman omavastuun alle, vaikka eivät tietenkään ole samaa sairautta? Minkähintainen Tapiolan lapsivakuutus on?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;23316925:
Voi, mutta tulee halvemmaksi laittaa kerran vuoteen hakemukset.
Ei pidä ainakaan meillä (tapiola) paikkaansa. Kun netistä hakee kaikki korvaukset on omavastuu 100€/vuosi. Ihan sama vaikka hakisi kymmenen kertaa :) Kunhan hakee netin kautta.

mannalii
Tosiaan juu kilpailutettiin noita vakuutuksia lapsia odottaessa ja vertailtiin korvausehtoja hyvinkin tarkkaan. Pohjantähden kertaomavastuu (alunperin 50 e) oli jo tuolloin miinus, mutta korvausehdot aivan ylivoimaisesti parhaat eli mm. apteekin maidot ja perusvoiteet korvataan, samoin kaikki terapiat ym. En muisat kaikkea, mutta tuohon päädyttiin sitten.

Ollaan oltu tyytyväisiä maksettuihin korvauksiin, ne on hoitunut hyvin. Vaikkakin hankalasti lippusia ja lappusia lähetellen, kun oman vakuutukseni korvaushakemukset saa netissä täytettyä.

Nyt kuitenkin tämä omavastuun korotus jo toistamiseen on minusta aivan käsittämätöntä! Asiaa olen selvitellyt ja vakuutusyhtiöiden oikeudet tuntuvat olevan ihan rajattomat, on kai ne niillä pienillä printeillä kaiken tehneet mahdolliseksi. Valviraan olen ollut yhteydessä ja siellä on tiedossa vastaava ennakkotapaus, joka on ratkaistu vakuutusyhtiön hyväksi. Heidän toimestaan pyysin Pohjantähdestä laskelmat kuluista, joilla tämä korotus perustellaan. Mutta ei mulla mitään uskoa enää oikeasti ole.

Meillä on omaa vakuutustani lukuunottamatta kaikki vakuutukset tuolla Pohjantähdessä, mutta kaikki siirretään pois, se on varma.

Tuo oma sairasvakuutukseni minulla on ollut Ifissä (ja edeltäjissä) 35 vuotta ja omavastuu on edelleen 0 euroa, kaikesta.

Kumma juttu. meillä on ollut jo kymmenen vuotta kaikki vakuutukset (kiinteistö, autot, tapaturmat, koira jne) Pohjantähdessä eikä ole yhdenkään vakuutuksen omavastuuta IKINÄ nostettu.
Mitään muuta kuin hyvää sanottavaa ei ole.

miksi vakuutuksia?
Meillä oli 10v sitten kaikilla lapsilla vakuutukset ja vuosia niitä maksettiin. Mutta kun aloimme laskea miten paljon maksamme turhasta niin vaihdoimme vakuutukset pelkkiin tapaturmavakuuutuksiin. Terveyskeskukseen pääsee puolessa tunnissa jos tarve vaatii. Lääkäripalvelut julkisella puolella ovat todella hyviä lapsille. On "säästetty" tuhansia euroja kun lopetettiin vakuutukset, luulen, että noista vakuutuksista on oikeasti hyötyä vain hyvin hyvin harvoille...

v
Meillä oli 10v sitten kaikilla lapsilla vakuutukset ja vuosia niitä maksettiin. Mutta kun aloimme laskea miten paljon maksamme turhasta niin vaihdoimme vakuutukset pelkkiin tapaturmavakuuutuksiin. Terveyskeskukseen pääsee puolessa tunnissa jos tarve vaatii. Lääkäripalvelut julkisella puolella ovat todella hyviä lapsille. On "säästetty" tuhansia euroja kun lopetettiin vakuutukset, luulen, että noista vakuutuksista on oikeasti hyötyä vain hyvin hyvin harvoille...
Oikeassa olet, mutta asiaaahan ei tiedä enenkuin laskee. Meillä toistaiseksi kannattaneet, pk-seudulla kunnalliset palvelut on keskimäärin heikossa tilassa.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa:
Voi, mutta tulee halvemmaksi laittaa kerran vuoteen hakemukset.
[QUOTE="vieras";23317065]Ei pidä ainakaan meillä (tapiola) paikkaansa. Kun netistä hakee kaikki korvaukset on omavastuu 100€/vuosi. Ihan sama vaikka hakisi kymmenen kertaa :) Kunhan hakee netin kautta.[/QUOTE]

Meillä ei mene noin, omavastuu 60 €/vuosi tai 60 €/korvauksen hakukerta.

"pipari"
IFin lapsivakuutuksesta pelkkää hyvää sanottavaa, korvauspalvelu erittäin nopeaa. 1-2-vuotiaana vakuutus maksoi itsensä takaisin sairastelukierteen vuoksi, sen jälkeen ollut onneksi "hyödytön", mutta niinhän ne vakuutukset yleensä ovat. ;)

korvakierre
Soitin äsken korvapotilaan lääkärikäyntien vuoksi Pohjantähteen asiakaspalveluun ja sieltä mulle sanottiin, että kaksi vuotta olisi se aika, jonka aikana samaa sairautta korvataan yhdellä omavastuulla, mutta tuota omavastuun korotusta en ollut edes ennen tätä keskustelua huomannut..hups..

"vieras"
pohjantähti on syvältä silloin kun noita yksittäisiä korvatulehduksia ym. on runsaasti. putkitukset yksityisesti ym. astman hoito on sujunut hyvin.
tuo omavastuuasia suututtaa...me tehtiin esikoisen odotusaikana myös isot vertailut ym. käytiin sitten viimehetkillä pohjantähdessä ja tehtiin sopimus jossa oli tuo omavastuu/vuosi!!! siis syntymättömän vakuutus, sitten kun vauva syntyi ja alettiin vakuutusta käyttämään kävikin pohjantähdenpuolelta ilmi että hups, heillä ei tällainen ole mahdollista ja omavastuu onkin per sairaus...aika yksipuolinen ilmoitus jo otettuun ja markkinoituun vakuutukseen, siitä se sitten se tappelu lähti eli me emme ole olleet tyytyväisiä yhtiöön pätkääkään mutta kun on paljon sairastelleet lapset niin yhtiön vaihdokset eivät onnistu ja ilman vakuutusta ei pääkaupunkiseudulla pärjää, eilen kysyin taas omalle lrille aikaa, toukokuun lopussa aikoja ehkä on ja ne tulevat jakoon jossain vaiheessa huhtikuuta...huoh. nyt on 3 x käynyt niin ettei olla kuumeisen ja räkäisen vauvan kanssa päästy edes päivystykseen, sieltä sanotaan että yöpäivystykseen peijakseen johon toki mennään jos on pakko mutta sinne pääsee vasta 22 jälkeen...korvatulehduksen kanssa toki pärjää pidempäänkin mutta on kyllä ihan lapsen kiduttamista aina vain odottaa :( siispä onneksi on edes noita yksityisiä joihin saa kantaa viimeisetkin rahat, tuolla 85-, omavastuulla vain ei heru mitään takaisin :( :(
anteeksi vuodatus!!!

Yhteistyössä